2015-06-04, 16:45
Bannlyst
Hej! I sommar tänkte jag stå på torget där jag bor och sälja bröd och bakverk. Vilka brödsorter säljer bäst? Vilka bakverk köper folk mest? Jag vill tjäna så mycket som möjligt.
Citera
2015-06-04, 16:54
Medlem
Danro80s avatar
En fråga du får börja med att reda ut är om du kan få tillstånd. Jag skulle gissa att det är stor risk att du inte får baka bröd hemma i ditt egna kök och sedan sälja, utan det måste vara ett godkänt kök.

Kolla upp detta med kommunen där du bor
Citera
2015-06-04, 17:05
Bannlyst
Okej, var söker man ett sådant tillstånd?
Citera
2015-06-04, 17:17
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felicia707997
Okej, var söker man ett sådant tillstånd?

Du får kontakta kommunen där du bor.
Citera
2015-06-04, 18:41
Medlem
Johan_08s avatar
Kärleksmums, Morotskaka, Muffins, Surdegslimpa, Sirapslimpa är några exempel som alltid säljer
Citera
2015-06-10, 13:52
Medlem
Om du är ett barn är det kanske ett sätt att dra in lite pengar. Men är du vuxen krävs det en professionell nivå på det hela. Det räcker inte med det du kan producera i en liten hemmaugn. Prismässigt kan du inte konkurrera med Ica och Konsum, du måste ha bättre kvalitet.
Senast redigerad av Handke 2015-06-10 kl. 13:55.
Citera
2015-06-27, 22:34
Medlem
är inte bara du som undrar svaret på den frågan

varje litet småbageri, kliar sig i huvudet och undrar va fan folk vill ha!

om det var så lätt att tjäna pengar på att baka, hade det varit bra drag i bagerierna!
Citera
2015-06-27, 22:40
Medlem
Kanelbullar
Frallor
Minibguetter
Gluten fritt alternativ

Sånt går på sommaren.
Citera
2015-06-27, 23:44
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Kanelbullar
Frallor
Minibguetter
Gluten fritt alternativ

Sånt går på sommaren.

Jag tror också på den typen av bröd. Det är förmodligen lättsålt samtidigt som det håller sig hyggligt. Vissa grejer är ju inte så fräscha om de inte är kylda exempelvis, saker som morotskaka och kärleksmums med glasyr kräver speciella förpackningar för att inte bli smetigt, ovanstående går att packa i en vanlig plastpåse.

För några år sen stod det ju rätt ofta folk och sålde bröd utanför t-banan i Stockholm. De brukade ha frallor och liknande, samt bullar och wienerbröd. Har inte sett sånt på flera år nu. Indraget tillstånd eller bristande efterfrågan? Köpte av dem ibland när jag pluggade, perfekt att ha några frallor med sig hem. Det var dock fabriksbakat, de hade pappkartonger från typ Europabagaren eller något sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in