Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Perot ledde ett tag också. Innan han flippade ur.
Nej, Ross ledde, bara tills dess att folk tröttnade på
att han aldrig kunde ge några klara besked eller hela tiden ändrade sig i sakfrågorna.
När han beslutade sig för att inte ställa upp, så var han redan nere i 20% och snabbt sjunkande.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Du ägnar dig åt historierevisionism nu. Varför kämpade republikaner så hårt för att Reagan inte skulle vinna primärvalet? Jo, för att han var icke valbar enligt deras tänk. Ditt tänk. Expertisen var enig 1980. Till och med Ford sa det. Någon som Reagan kan aldrig bli president.
Likheterna tycker jag är viktigare. Likheterna är att expertisen, så som du är enig, om att han inte kan väljas. Ytterligare en likhet är att en extremt svag bush kandiderar. Vi pratar alltså om en kandidat som är löjligt usel.
Då föreslår jag att du presenterar några källor på Reagans påstådda "ovalbarhet".
Men visst fanns det republikaner som kämpade hårt för att Reagan inte skulle vinna primärvalen.
När någon var så överlägsen som Reagan, så måste man kämpa hårt för att skuggan av en chans.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det är intressant det här med att du säger att det finns massor av anledningar att inte rösta på trump. Men du nämner ingen. Den enda som kommit fram i tråden vad jag kan se är hans hår.
Vad sägs om att han helt saknar politisk erfarenhet,
framstår som rakt igenom egoitisk, konfrontativ, odiplomatisk och pajasartar
och att han som affärsman har kombinerat mycket högt risktagande,
med sett till sin bransch små framgångar.
Helt enkelt en man som helt saknar den kompetens och de karaktärsdrag,
som krävs av en världsledare.
Notera f.ö. att Reagans kampanj stärktes av den ekonomiska krisen och gisslandramat i Teheran,
och den svaga ekonomin hjälpte även Ross Perot 1992 och Obama 2008.
Det är fördelar som Trump inte har.