2015-06-27, 00:56
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tre arbetskamrater till Lisa var med tills dom skildes åt vid 18-tiden. Typ 18.10.
Dom kanske såg Baltbröderna stod och väntade i närheten?
2015-06-27, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tre arbetskamrater till Lisa var med tills dom skildes åt vid 18-tiden. Typ 18.10.

Jo jag har läst det och Litauerna satt och fikade 18,15 i sin trädgård
2015-06-27, 00:57
Medlem
Är det bara jag eller finns det någon mer som tycker att MP borde hjälpa polisen med att leta efter fler saker?

De kanske inte ens får göra det?
2015-06-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jo jag tänker så här, om man nu mördat någon och gömt den personen lite klumpigt på ett ställe som bara man själv och ett fåtal till har nyckel till, varför tar man lite grejer med sig och lägger ut mellan sin bostad och fyndplatsen?? Om man nu har den läggningen att man vill våldta någon,varför göra det 500 meter hemifrån och 50 meter från jobbet mitt i dagsljuset ,när man år efter år har sett tjejer som jobbar där och aldrig stött på någon, inte ens besökt Cafet? och till slut,om man har mördat och kanske våldtagit någon,fraktat kroppen,tagit av hjälmen och slagit sönder den samt spridit ut ditten och datten varför finns det då inte stark bevisning,det är omöjligt att pilla sönder en mobil med handskar på och det är omöjligt att inte lämna något spår av sig själv. Men om man mördat någon och vill ge skulden till bröderna då gör man exakt så som det hela har blivit gjort

Kan en som varit frånvarande i några dagar och inte hunnit läsa ikapp få fråga vad som menas med den spruckna hjälmen? Är den funnen? ...någon som kan göra en kort sammanfattning om hjälmen? Tack!
2015-06-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Så du tror på fullt allvar att någon planterat dessa föremål för att leda polisen till dessa två litauiska bröder?

Det är endast polisen som vet vad som finns som pekar mot dessa. Det finns säkert en hel del fynd som gås igenom i laboratorie för att få fram DNA.

Personligen hoppas jag - om man nu ska använda det ordet - att det är bröderna för annars kommer det här bli extremt svåruppklarat.

Jag tror ingenting, jag gissar på det som verkar mest logist och troligt och det borde finnas stark bevisning som sagt,att man planterar bevis för att rikta misstankar mot någon annan är inte första gången i världshistorien
2015-06-27, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Kan en som varit frånvarande i några dagar och inte hunnit läsa ikapp få fråga vad som menas med den spruckna hjälmen? Är den funnen? ...någon som kan göra en kort sammanfattning om hjälmen? Tack!
Läste vad några andra skrev i tråden och då var hjälmen ett av dom större fynden och den var sönderslagen
2015-06-27, 01:01
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Jo jag har läst det och Litauerna satt och fikade 18,15 i sin trädgård
vem eller vilka såg det?
Hur långt är det mellan Lisas moped och trädgården?Är det fritt synfält?Hur många minuter tar det att förflytta sig mellan trädgård och moped?
2015-06-27, 01:03
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Är det bara jag eller finns det någon mer som tycker att MP borde hjälpa polisen med att leta efter fler saker?

De kanske inte ens får göra det?

Osäkert. Men det är ju inte riktigt det de är till för.

De heter ju trots allt missing PEOPLE och inte missing items.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
vem eller vilka såg det?
Hur långt är det mellan Lisas moped och trädgården?Är det fritt synfält?Hur många minuter tar det att förflytta sig mellan trädgård och moped?
Vem såg att Lisa gick ut med sina kollegor?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shmrg
Nja. missförstå mig rätt, men nog hade jag innerst inne förstått att jag inte skulle få så mkt respons från alla "FB-poliser", som vet bäst. Nog är det så att jag har min polislegitimation sedan många år tillbaks i tiden och också kan bevisas om så erfordras. Vänner har jag också inom gamla morkommiis
ionen, men vi kan låta det vara glömt. Jag inser att det inte finns ngt intresse av att följa fakta, så jag slutar naturligtvis med att kommentera fakta. Hej då!

Det kan ju vara så att någon ville låna hennes telon.
Frågan är då hur kan då denne någon ringa anonymt?

Om dett a är sant måste bröderna vara rentvådda, för de hade sina egna mibiler fast de kanske inte var reggade i Sverige.
2015-06-27, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Dom kanske såg Baltbröderna stod och väntade i närheten?

Jag svarade på frågan om LH levde efter lunchtid. Lisa skickade ett sms 18.23 till sin pappa.

Om Lisas arbetskamrater såg balterna har dom säkerligen redogjort för det, för polisen.
2015-06-27, 01:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Vem såg att Lisa gick ut med sina kollegor?

Lisas kollegor ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in