Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Naturligtvis är allmännyttan för alla som så önskar, det är tyvärr inte så idag delvis pga utförsäljningar och ombildningar, så har det varit tidigare och så borde det vara än idag.
JAha så om jag ställer mig i kön idag och vill ha en billig hyresrätt i stockholmsområdet, är det verkligen något för mig? Nej det är det inte... Och än mindre blir det i takt med att köerna växer.
Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Det är sorgligt att sossarna driver högerpolitik så långt har högervridningen tyvärr gått.
Det har inte med politik att göra. Det handlar om finansiering och ett bruksvärdessystem som inte tar in hyror som räcker till renoveringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Utförsäljningar handlar i första hand om politik, naturligtvis kunde sossarna slå vakt om allmännnytan om dom ville det men som sagt högervridningen har gått så långt att S driver högerpolitik.
Politikerna har inte råd med stambytena eftersom hyrorna är för låga. Det är den bistra sanningen. Sossarna måste bita i det sura äpplet och sälja ut helt enkelt för att ha råd.
alternativet är att man låter husen förfalla, men då kommer det snart se ut som i bulgarien eller rumänien. OCh det är väl inte värdigt vårt land?