2015-06-26, 09:53
Bannlyst
Är det nån som fortfarande lyssnar?!
Citera
2015-06-26, 10:23
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Ja. Jag kör dubbla hastigheten. Spolar bort reklamen och Sigges monologer. Alex Schulman levererar fortfarande måste jag erkänna.
Citera
2015-06-26, 17:35
Medlem
Admiral Krags avatar
Jag tror Sigge var undermedvetet..lite förbryllad och störd över att det defakto var så många blackface
i tisdagens avsnitts av allsång med cancer, uppe på scenen bla!, hur kommer man annars på en sådan här ide som av en händelse...och att skämtet leker med tanken på att chocka publiken, det är ju bara 2.0 av verkligheten! Sigge ar glömt av vi andra i Sverige befinner oss vid 1.0 redan
Citera
2015-06-26, 18:00
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:

Nej, har äntligen kommit mig för att sluta ladda ned skiten och vardagen har blivit så mycket bättre sen dess då man slipper all negativ energi som den podden alstrar inom en
Citera
2015-06-26, 18:10
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Denna podcast har dock kikarsiktet inställt på sig. Prenumerationen av Filip och Fredrik sades upp idag
Citera
2015-06-26, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigGrefven
Ja. Jag kör dubbla hastigheten. Spolar bort reklamen och Sigges monologer. Alex Schulman levererar fortfarande måste jag erkänna.
Håller med efter Sigge tilldelade Alex huvudrollen har han axlat den med bravur. Å andra sidan gillade jag sigges teori om dubbla dörrar och den delen. Kanske inte skulle tillskriva komikerna som den främste av det utövandet och den kategoriska spaningen är väl lite sisådär med.. Men på något sätt gillade jag den. Alla andra teoreir var kasse! Fortfarande är ju det småputtriga det som gör att podden lever. Typ Ljussabel och sånt lite småsnack. Alex vänder sig mot ordet ljussabel tex.

Men inte behöver de 6 olika sponserer för sånt snack. de har för mycket pengar i podden o det märks numera. Frågan är om de bryr sig om annat än cash€n
Citera
2015-06-27, 10:44
Medlem
starbounds avatar
Tycker det är modigt av Alex att berätta att han gjorde helikoptern framför dottern. Med tanke på att podden är så stor.

Finns säkert massa skribenter på Familjeliv som tycker det är "på gränsen till sexuellt övergrepp att göra så mot en femåring."

Älskar när Alex visar sig vara orädd för drev, som när han skojade med Caitlyn Jenner.

Vi lever ju i en tid där många sitter redo att hugga om man uttrycker något kontroversiellt.
Senast redigerad av starbound 2015-06-27 kl. 10:47.
Citera
2015-06-28, 00:21
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Tycker det är modigt av Alex att berätta att han gjorde helikoptern framför dottern. Med tanke på att podden är så stor.

Finns säkert massa skribenter på Familjeliv som tycker det är "på gränsen till sexuellt övergrepp att göra så mot en femåring."

Älskar när Alex visar sig vara orädd för drev, som när han skojade med Caitlyn Jenner.

Vi lever ju i en tid där många sitter redo att hugga om man uttrycker något kontroversiellt.

Förmodligen onanerande han dessutom framför dottern men det vågade han inte säga.
Citera
2015-06-28, 09:37
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Hehe av kommentarerna att döma så verkar det som att fler och fler har upptäckt hur falska de bägge herrarna är. Var och varannan kommentar tar upp hur vissa budskap går stick i stäv med dels hur dom själva lever sina liv men även hur vissa sponsorers budskap inte stämmer överens med andra sponsorer.

Det är komiskt och nästan lite rörande att dom är så fartblinda i sin iver över att tjäna pengar så att dom inte inser att dom gör dubbla självmål.

Dom har haft mycket framgång en längre tid och nu kanske backlashen har börjat.

Alltså, jag förstår inte riktigt den här hipstriga Oatly och Way out west-grejen. Alex och Sigge flyger ju garanterat massa och lär också äta kött i stora lass. Om de nu på riktigt ville göra något (vilket obv de inte vill) kan de väl sluta med dessa två grejer. Mjölk är ju i dagsläget en marginalfråga i sammanhanget då svenska mjölkkor ofta betar och underhåller mark som man annars förmodligen inte skulle använt ändå.

Men självklart - de är ju mer inne på att follow the money än att göra någon egentlig skillnad. Vilket förstås är fine i sig, men hyckling (kyckling) är väldigt skoj (gott) tycker Alex och Sigge.
Citera
2015-06-28, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Alltså, jag förstår inte riktigt den här hipstriga Oatly och Way out west-grejen. Alex och Sigge flyger ju garanterat massa och lär också äta kött i stora lass. Om de nu på riktigt ville göra något (vilket obv de inte vill) kan de väl sluta med dessa två grejer. Mjölk är ju i dagsläget en marginalfråga i sammanhanget då svenska mjölkkor ofta betar och underhåller mark som man annars förmodligen inte skulle använt ändå.

Men självklart - de är ju mer inne på att follow the money än att göra någon egentlig skillnad. Vilket förstås är fine i sig, men hyckling (kyckling) är väldigt skoj (gott) tycker Alex och Sigge.
Det är ju givetvis ett svepskäl, miljöaspekten. Marknadsandelar bara några procent av mjölkmarknaden är säkert många miljoner. Deras outsourcande av Brioche-reklamen är säkert den lika grumlig.

30 000 kr är ju generöst, men säkert blir den trafik Alex och Sigge genererar i och med outsourcingen rikligt mer belönad än så. Skulle tippa på att det ett effektivt sätt att både teckna avtal och ta betalt genom sådan sponsring. Där faktiska siffror och mätning kan säkerställas och betalas för.

30 tkr är mer en godkänt betalt för en 15 sekunders instagram-reklam. Men givetvis tjänar Alex och Sigge betydligt mer på Brioche-kampanjen. Då bara ett klipp får betalt, alla andra har de facto jobbat gratis med att marknadsföra Max. De har inte bara jobbat gratis, de har skapat en relation till varandra. Det är så de jobbar fullt ut numera. Också med Perfect Day.

Citat:
Vi är ett medie- och produktionsbolag som utvecklar och producerar karaktärsdrivet innehåll för alla medieplattformar; teve, web, tidningar, podcaster och böcker. Tillsammans med dessa profiler ser vi till att skapa kreativa samarbeten med noga utvalda varumärken. Även en rad PR-tjänster för att få ut både varumärken och budskap liksom karaktärsdrivet innehåll.

Häromdagen stod Leila Lindholm i TV4 och drack deras vin som blev exponerat ovanligt långtid i TV-rutan. Givetvis smakade vinet jättegott enligt Leila.
Citera
2015-06-29, 13:05
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Det är ju givetvis ett svepskäl, miljöaspekten. Marknadsandelar bara några procent av mjölkmarknaden är säkert många miljoner. Deras outsourcande av Brioche-reklamen är säkert den lika grumlig.

Jag håller med dig, det är verkligen vidrigt när folk tjänar pengar på en populär produkt, som AoS gör.

Det bästa vore om vi bodde i Nordkorea.
Citera
2015-06-29, 13:31
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Jag håller med dig, det är verkligen vidrigt när folk tjänar pengar på en populär produkt, som AoS gör.

Det bästa vore om vi bodde i Nordkorea.

Det är inte fel att tjäna pengar i sig men när intresset för pengar tar över helt och leder till att kvaliteten på produkten blir lidande då blir man less.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in