Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Så om 7K pratar migrations och invandringsfrågor under Almedalsveckan så finns det inget (?) de kan säga som inte SD redan sagt och dessutom säger bättre.
Kan såklart bara svara för mig själv. Nej, det finns till 99% inget 7-klövern idag klarar bättre i denna ödesfråga än SD. Framför allt Jimmie, Karlsson men även Jomshof (och i mitt tycke även ofta Söder) gör slarvsylta av vem som helst av dom i invandringsfrågan. Jimmie håller hög klass och de andra bra klass. Detta iofs mot historiskt katastrofala debattörer/retoriker hos motståndarna. Sen att de även har fel i sakfrågorna gör ju inte det lättare för dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Skulle 7K välja att inte lyfta frågan eller bara skrapa lite på ytan så blir det nästan värre för dem, eftersom det är en fråga som rakat upp bland de viktigaste för väljarna. Då står SD där ensamma och diskuterar det som folk verkligen är bekymrade över. Jag kan inte se någon fråga som engagerar folk så intensivt och starkt som just invandringsfrågan. Inte ens NATO eller att 15000 av våra pensionärer på äldreboenden svälter ihjäl varje år eller våra 6000-60000 våldtäkter engagerar folk lika mycket.
Ja, det blir värre för dom då de måste erkänna rakt ut att de ljugit i 20+ år.
En hyffsad del av SD:arna vet mkt väl om korrelationen mellan massinvällningen och samhällsproblemen i stort. Vi har 60% som svarat! att de vill minska invandringen.
Garanterat en rejäl Bradley-effekt i denna undersökning. Gissar att 80%+ vill minska invandringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Den 17 juli är ramadan över och då blir det säkert som vanligt vilt och farligt på sommarkvällarna och nätterna igen.
Det blir riktigt intressant att se OU slutet nästa månad. Vågar man gissa på att SD passerar S eller kanske M redan då?
Tror inte deras sk högtid drar ned på de våldsamma aktiviteterna. De pågår hela tiden och MSM gör som vanligt allt vad de kan för att hålla tyst. Det sprängs, eldas och skjuts osv konstant idag.
Finns nog en hyffsad chans att de passerar någon av dom under sommaren, helt klart.
Hoppas personligen på ett M-ras nu. Men det kanske är bättre att de går om S först?
Helst bägge samtidigt såklart