2015-06-25, 16:47
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Hhaha , ja man är helt klart lugnare och bekvämare med sitt innehav än i likvid. Men motståndet har legat däruppe i några dagarna sedan stockpicker nyheten. Varför inte ta vara på det?

EDIT: det blir lite schitzo, Man har aktier med vill köpa billigt. Men vi vet ju vart de bär av i längden

EDIT 2: Titta på köparsidan , många har gett upp. Om säljarna viker snart och vill bli av med sina fingrar nu,är en minidipp ett faktum.
Äsch jag vet innerst inne att LÅNG i FPC är det ultimata sättet att vinna pengar på(vi vet ju vad som väntar). Risken är stor för att stå utanför och därför tradar jag så sällan. Känns som vi mycket väl kan stå i +180kr på rapportdagen som det ser ut nu men det låter jag vara osagt.

~380% upp iår på kontot är nog bättre än de flesta bättre traders.
2015-06-25, 16:57
Medlem
Grandesporross avatar
där gick 160kr. vart ska det slutab:S mina fingrar

Om jag ska vara ärlig höll jag på att flytta från VP konto till Kapitalförs konto , handeln var relativt lugn vid 156- 157 tyckte jag. Nära motståndet kanske t.o.m tjänar på det om allt blir bra. Först blockerades kapitalkontot för jag är bosatt utomlands, tog en liten stund innan de fixade det. Sen flyttade jag inte hela innehavet på en gång utan i bitar just utifall att. Sen när sista delen ska över så sköt den iväg =/ jag väntar nog in en liten nergång, det kommer alltid en sådan.

Kom igen dippen kom igen
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-25 kl. 17:00.
2015-06-25, 16:58
Medlem
zorb89s avatar
Wuhuuu brothers!! Då har vi träffat 160kr gott folk

Citat:
Tävling
Stängningskurs 20/8-15?
Zorb89 160kr
SparkMan 80kr
alienfin 80kr
fucktart 175kr
Grandesporros 155kr
starkagubben 163kr
Draken1 153kr

Hade SparkMan inte käbblat utan lyssnat hade han nu kunnat sälja med avkastning runt 25-40% på kort tid. Nu kan vi nog lägga ett nedre stöd runt 130kr vid något tillfälligt hitta på PM
2015-06-25, 17:01
Medlem
zorb89s avatar
Jag sätter stopploss på 159kr för mina lekfingrar, går den ditt kan vi nog få en liten nedgång.
2015-06-25, 19:05
Medlem
Herrcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
hahahah otippad men riktigt kul!

Ser ut att snart snudda 160kr

Haha, ja! Att det skulle gå såhär fort trodde jag inte, härligt!

Trenden är fortsatt upp och det vore riktigt starkt om vi kunde stänga +/- noll imorgon!
2015-06-25, 19:58
Medlem
Grandesporross avatar
Det var ju en lite omotiverad uppgång idag endå.
Det blir alltid frisk med trading första timmen hittar säkert en fin lucka att gå in billigt där
2015-06-25, 20:30
Medlem
https://twitter.com/AvanzaMannen/status/613731592029229056

"#Fingerprint testat 150kr ordentligt,känns dock som ett motstånd i det korta och kurser mot 135-137 kan sannolikt komma att testas.Good luck"

Vi får väl se.. eller blir det Fing fredag då inte många vill ligga utanför över helgen?
2015-06-25, 20:41
Medlem
zorb89s avatar
BajsBoo gick Offtopic i en annan tråd, svarar här.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Så Fingerprint har typ 20% mer värt på en månad? Vad har de gjort för att lyckas med det? Har de slimmat orginisationen eller fått nån stororder eller hur har de gjort för stiga så mycket på så kort tid?

Nja självklart har de inte ökat så mycket i värde på så kort tid, det handlar bara om spekulation och inget annat.. visst ni vill kanske spekulera men personligen vill jag köpa företags för det rätta värde och inget annat.
20% mer värt på en månad vet jag inte var du fick det ifrån, rätt svar är däremot 74% om vi kollar 1mån tillbaks.

Stororder? Hur kan du missat? Order för ~1.300mln har inkommit och kommer bli mer mot det dubbla för helåret, en ökning ifrån 234mln 2014 till +2.200mln på ett år.

BajsBoo påstår att det är lätt att göra analyser och därför ger vi ALLA killen tipset att granska FPC till sin egen fördel då han tydligen missat.
2015-06-25, 20:42
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkagubben
https://twitter.com/AvanzaMannen/status/613731592029229056

"#Fingerprint testat 150kr ordentligt,känns dock som ett motstånd i det korta och kurser mot 135-137 kan sannolikt komma att testas.Good luck"

Vi får väl se.. eller blir det Fing fredag då inte många vill ligga utanför över helgen?
Han la ut det där igår så gick väl inte igenom riktigt, länge sedan man skådade en trend och styrka likt FPC.
2015-06-25, 20:53
Medlem
Citat:
Han la ut det där igår så gick väl inte igenom riktigt, länge sedan man skådade en trend och styrka likt FPC.

Yes det gjorde han my bad, såg bara någon annan länkade det någon annanstans och tänkte bara vidare länka det nu i all hast utan att lägga för mycket tanke bakom det
2015-06-25, 20:59
Medlem
Citat:
BajsBoo gick Offtopic i en annan tråd, svarar här.

20% mer värt på en månad vet jag inte var du fick det ifrån, rätt svar är däremot 74% om vi kollar 1mån tillbaks.

Stororder? Hur kan du missat? Order för ~1.300mln har inkommit och kommer bli mer mot det dubbla för helåret, en ökning ifrån 234mln 2014 till +2.200mln på ett år.

BajsBoo påstår att det är lätt att göra analyser och därför ger vi ALLA killen tipset att granska FPC till sin egen fördel då han tydligen missat.

Ser att du citerat mig här

Så hur mycket är FÖRETAGET Fingerprint värt då menar du?
Vad aktien kostar har inget med förtagets värde att göra.

Hur jag kunnat missat deras stororder? Enkelt har inte följt bolaget och kommer inte följa det heller, jag håller inte på med förhoppningsaktier.
2015-06-25, 21:01
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkagubben
Yes det gjorde han my bad, såg bara någon annan länkade det någon annanstans och tänkte bara vidare länka det nu i all hast utan att lägga för mycket tanke bakom det
Jag har all respekt för Ava mannen, men FPC är jättesvår att följa genom TA nu. "Köplägen" är lätt då det hela tiden är köpläge nu

Kan knappt sova på nätterna nu, vill se den stora dagen 20/8. Herrejävlar vad spännande att se marknaden och medias svar när vinsten nu kommer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in