2015-06-22, 19:02
Medlem
Mattzon2ks avatar
Jag erkände att druckit under kvällen, maskinen pep till när jag blåste på plats men gav inget värde så jag fick åka med till sjukhuset. Där lämnade jag 3st prover med blod, jag erkände att jag rökt weed dagen innan rattfyllan ägde rum och jag erkände att jag druckit samma dag som jag körde därav ville dom ta blodprov på mig för deras maskin inte visade något utslag.

Jag var påverkad av väldigt mkt när jag var på sjukhuset, är 110% säker på att jag hade Benso, mdma, tjack och alkohol i blodet när jag lämnade proverna.

Men som sagt, dom misstänkte inte att jag var "drograttfull" utan bara att jag hade druckit - dom lyste inte med nåt i mina ögon, gjorde inga "tester" etc på plats utan parkerade endast bilen och jag fick åka polisbil till sjukan o lämna prover.

Tror ni jag klarar mig? Tror ni dom bara kommer att kolla efter alkohol + THC i värsta fall eller är jag rökt? Kommer dom kolla efter ALLT möjligt?

Jag är vuxen, har inkomst, har boende, fordon, jobb etc alltså en vanlig svensson som inte tänkte längre än näsan räcker.. Nu sitter jag med världens ångest att dom ska se allt och att jag kommer fölora jobb, körkort, mina certifikat inom jobbet och fan vet allt..

Vad tror ni, klarar jag mig? Eller kommer dom se allt?
Notera att dom INTE misstänkte något utan jag blev stannad i en "rutinkoll" dvs. dom hade blockat vägen så jag körde lugnt in och pratade lugnt med dem och jag erkände "allt" för dem och visade enorm ångest över det som skett och detta såg poliserna och tror till å med dom tyckte synd om mig för jag påstod att jag fallit under grupptryck från andra personer till att röka på och att jag aldrig nånsin sysslat med sånt tidigare etc, tror dem köpte det, annars hade jag väl fått lämna pissprov om dom misstänkt mig för drogpåverkan?

Detta hände midsommarnatten och dom hade förmodligen hur mkt som helst att göra poliserna om det gör någon skillnad..

Mvh
2015-06-23, 12:03
Medlem
uh-huhs avatar
Någon som vet om acetylfentanyl syns på ett vanligt benso/thc/amfetamin/opiat UP?
2015-06-23, 12:36
Medlem
Hej! Nojjig här... Ska göra en läkarundersökning för en utbildning 10e juli. Där obligatorisk pisstest ingår.

Mellan datumen 10e januari och 18e maj har jag rökt kanske (snitt) 3 ggr/veckan.

Är jag illa ute ???? Det kmr ha gått cirka 58 dagar sen jag sluta, vet att det kan sitta i pisset uppemot 2 månader o tom längre. (Vanligt är dock 1 mån) men har som sagt rökt MKt under en längre period...

F.ö; tips på åtgärder??? Vet att C-vitamin är bra att överkäka dagligen för att "rena" kroppen. Har även hört att man kan käka en halv alvedon / dag för att snabbare bli "ren" - stämmer detta?

Väger 65 kg och är 180 lång, ytterst smal.

Hoppas på att kunna få ett seriöst svar, enormt tack på förhand!
2015-06-23, 13:08
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagundrar123
Hej! Nojjig här... Ska göra en läkarundersökning för en utbildning 10e juli. Där obligatorisk pisstest ingår.

Mellan datumen 10e januari och 18e maj har jag rökt kanske (snitt) 3 ggr/veckan.

Är jag illa ute ???? Det kmr ha gått cirka 58 dagar sen jag sluta, vet att det kan sitta i pisset uppemot 2 månader o tom längre. (Vanligt är dock 1 mån) men har som sagt rökt MKt under en längre period...

F.ö; tips på åtgärder??? Vet att C-vitamin är bra att överkäka dagligen för att "rena" kroppen. Har även hört att man kan käka en halv alvedon / dag för att snabbare bli "ren" - stämmer detta?

Du ligger nog ganska bra till skulle jag vilja säga,basta och motion hjälper men om du är osäker kan du köpa hem Urinprov och testa själv innan
2015-06-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Nej det stämmer inte, snarare 2-3 dagar. 50ng/ml är gränsvärde för de flesta stickor och en oerhört låg halt.
Gränsvärdet är 50 när det gäller stickor ja, dock ska mitt test in på labbanalys och kan därför märka av det lilla som 12ng/ml, därför frågar jag igen..
Hur lång tid tar det att gå från 50ng/ml till 0ng/ml THC med regelbunden konditionsträning?
2015-06-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Du ligger nog ganska bra till skulle jag vilja säga,basta och motion hjälper men om du är osäker kan du köpa hem Urinprov och testa själv innan
Tack, hoppas verkligen det...😢 hur pass säkra är dessa prover man kan beställa? // skyndar alvedon på processen att bli ren??
2015-06-24, 12:46
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Tack, hoppas verkligen det...😢 hur pass säkra är dessa prover man kan beställa? // skyndar alvedon på processen att bli ren??
Dessa prover är lika säkra som alla andra urinprover,nej alvedon hjälper inte
C-vitamin och Kolloidalt silver vatten kan hjälpa till
2015-06-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Dessa prover är lika säkra som alla andra urinprover,nej alvedon hjälper inte
C-vitamin och Kolloidalt silver vatten kan hjälpa till
Jasså inte? konstigt.

fler tips än K.s vatten o C-vitamin? Hur pass säker tror du jag är? 2 måander är ändå rätt länge
2015-06-24, 18:39
Medlem
RMBKKs avatar
Ska börja lämna utandningsprover för THC, alltså såna plastgrejer man andas i 20 andetag eller något och undrar hur länge cannabis syns på detta? Låt säga att man rökt en vecka, är det okej att lämna prov efter typ 5 dagar? Det MÅSTE ju vara kortare spårtid än urin? Finns ju inga metaboliter att kolla efter, bara THC liksom.. Eller? Nån med bättre koll??
2015-06-24, 19:19
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prive
Gränsvärdet är 50 när det gäller stickor ja, dock ska mitt test in på labbanalys och kan därför märka av det lilla som 12ng/ml, därför frågar jag igen..
Hur lång tid tar det att gå från 50ng/ml till 0ng/ml THC med regelbunden konditionsträning?
2 ev. 3 dagar MAX
2015-06-24, 20:25
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Ska börja lämna utandningsprover för THC, alltså såna plastgrejer man andas i 20 andetag eller något och undrar hur länge cannabis syns på detta? Låt säga att man rökt en vecka, är det okej att lämna prov efter typ 5 dagar? Det MÅSTE ju vara kortare spårtid än urin? Finns ju inga metaboliter att kolla efter, bara THC liksom.. Eller? Nån med bättre koll??

Det jag hittar själv är (förutom studien från Karolinska som nämns i denna artikel);

http://www.huffingtonpost.com/high-times/pot-breathalyzer_b_4182605.html

Enligt detta verkar det vara ett dygn som gäller? Stämmer detta? Jag ska lämna blåsprover 2 gånger i veckan då jag av olika anledningar inte kan lämna urinprover
2015-06-25, 12:29
Medlem
Citat:

Någon som
Vet mer ang. Hur de ev. Kmr hå
För mig ?!😢samt fler tips än C-vitamin som funkar för att cleansa sin kropp???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in