Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-25, 08:24
Medlem
Kan det vara så att kroppen förvarats på flera olika ställen, tex såhär:

Första natten i ladan utanför caféet (i mjölkboden vid sidan) - den kollades väl aldrig av mp?
Därefter transporteras den till den här ladan nära mgms hus, där hundar markerat och poliser sett berörda ut (kan liklukt hänga kvar trots att liket flyttats? I så fall hur länge? Kanske detta som gjorde poliserna så berörda i live-sändningen ?)
Åter igen flyttas liket sen till Martorp, kanske till flera platser där med (den lilla skruttiga Boden o h den stora ladan?)

En viktig fråga är ifall Martorp undersökts noga innan den fredagen hon hittades?
I så fall kanske de trodde kusten var klar och satte henne på redan kollat område... (Precis som med de andra fynden som las ut i efterhand, det kanske var det smartaste de kom på?)

Detta skulle förklara varför flera platser är viktiga i den tekniska undersökningen och lite mysteriet med var eg hennes kropp hittades. Likaså det många vittnat om i live sändningen (berörda poliser, skällande hundar nära mgms stenhus).
2015-06-25, 08:24
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Låsta utrymmen kan möjligen vara intressanta att genomsöka om man letar efter en katt. En försvunnen människa blir knappast inlåst av med misstag i ett garage. Finns alltså ingen anledning att genomsöka låsta utrymmen vid en skallgång.
Näha........så man skiter i att genomsöka alla låsta hus, låsta lador, låsta bodar, låsta garage etc. då man söker efter en försvunnen tonårsflicka som vem som helst har kunnat lagt vantarna på, kidnappat för att hålla fången och LÅST in.
Vi tittar naturligtvis bara där det är vidöppna svängdörrar, resten skiter vi i.
Är du seriös eller enbart korkad?
2015-06-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jo vi inser det........att två litauiska som arbetar och bor ihop, bröder och ickesvenskar i ett främmande land, som knappt förstår svenska inte har tjallat ner varandra vid det här laget.
Var kan deras lojaliteter ligga, vad är viktigast för dem?
Det är i sanning ett mysterium, eller kanske kattskit.

Att de inte tjallat på varandra kan ju bero på att inget finns att tjalla, det är ju den mest logiska förklaringen.
2015-06-25, 08:27
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Näha........så man skiter i att genomsöka alla låsta hus, låsta lador, låsta bodar, låsta garage etc. då man söker efter en försvunnen tonårsflicka som vem som helst har kunnat lagt vantarna på, kidnappat för att hålla fången och LÅST in.
Vi tittar naturligtvis bara där det är vidöppna svängdörrar, resten skiter vi i.

Ja jag är seriös och pratade om en skallgång.
Misstänker man kidnappning är det polisen som måste misstänka en viss person och sedan begära husrannsakan av den personens hus. Inte ett gäng från MP som springer runt och letar. Man varken får eller ska leta i varenda hus bara för att någon försvunnit utan konkreta misstankar.
2015-06-25, 08:36
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Att de inte tjallat på varandra kan ju bero på att inget finns att tjalla, det är ju den mest logiska förklaringen.
Det troligaste är att de håller käften till bevisningen är överväldigande, det är ju inte direkt ovanligt, vissa i tråden verkar tycka att det är unikt och jättekonstigt att knipa käft i några veckor.
De finns ju de som nekar trots bevisning, helenemordet tex. där GM inte erkände trots bindande bevisning och nekade in i döden.
2015-06-25, 08:38
Bannlyst
Citat:
MPS är privata lallare, de har inte i privata utrymmen att göra. De kan använda allemansrätten för att söka efter personer men de har fan ingen rätt öht att gå in i privata utrymmen. De får inte ens gå närmre ett bostadshus än vad allemansrätten säger. (20 meter?).

MPS ska ju inte söka efter folk som man tror är kidnappade eller mördade för då är det polisiära utredningar och inget som outbildade svenssons ska ge sig in i. I såna fall måste det vara utbildade poliser/tekniker som säkrar bevis.

Anledningen till att MPS var där i detta fallet, och andra, är att man inte vet vad som hänt den saknade. I samma ögonblick som man får klart för sig det är ett brott som skett så ska MPS försvinna. Det är också detta som den förra postaren mena, dvs om personen finns i ett låst utrymme så är det för det begåtts ett brott och då är det inget MPS ska bry sig om.
2015-06-25, 08:40
Bannlyst
Citat:
Det troligaste är att de håller käften till bevisningen är överväldigande, det är ju inte direkt ovanligt, vissa i tråden verkar tycka att det är unikt och jättekonstigt att knipa käft i några veckor.
De finns ju de som nekar trots bevisning, helenemordet tex. där GM inte erkände trots bindande bevisning och nekade in i döden.
Jag är ganska säker på de är oskyldiga. Anledningen till det är deras outtröttliga överklagande av häktningen. Jag har aldrig sett liknande beteende från två skyldiga häktade. Det tillsammans men bristen på bevis (som det verkar) gör att jag tror mer på oskyldiga än skyldig. Det kan iofs ändras om det dyker upp mer bevis, men så ser jag på saken för tillfället iaf.
2015-06-25, 08:43
Medlem
Otroligt om Martorp skulle stå utan arrendator (öde gård som föreslagits i tråden), likaså att ingen skulle bo i det relativt nya och fräscha bostadshuset nere vid ladugårdsbyggnaderna. Byggt som tidigast år 1990 om jag minns ungefär rätt (jo, jag har varit på besök). AJ är ju en "ekonomisk" person, om man vill uttrycka sig snällt, som troligen inte skulle tacka nej till vare sig bekymmersfria årsintäkter från arrende, eller hyra från ett nyare bostadshus. Vart vill jag komma med detta? Det skulle aldrig ungå boende, oavsett tid på dygnet, att någon åker in på gården (grus) och skjuter åt sidan en stor skramlande ladugårdsdörr. Ett: Det bor ingen där (otroligt). Två: Bortresta (nej inte om det finns djur) Tre: Ingen reagerar på en välkänd person som går in om denne förväntas vara där (nej, ägaren förväntas inte knalla omkring i/på uthyrd fastighet i normalfallet). Därför märkligt att det inte framkommit (läckt) något från de boende på Martorp, vad de sett, hört osv. Dödstyst?
2015-06-25, 08:44
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Jag är ganska säker på de är oskyldiga. Anledningen till det är deras outtröttliga överklagande av häktningen. Jag har aldrig sett liknande beteende från två skyldiga häktade. Det tillsammans men bristen på bevis (som det verkar) gör att jag tror mer på oskyldiga än skyldig. Det kan iofs ändras om det dyker upp mer bevis, men så ser jag på saken för tillfället iaf.
Jaha....jag trodde överklaganden mest var ett spel och taktik från advokaternas sida, en del av deras jobb.
I synnerhet då de belagts med yppandeförbud, taktik och spel.....så ser jag på saken för tillfället.
2015-06-25, 08:58
Medlem
Citat:

Ja, en ensam GM kan neka in i döden, särskilt om hen är rubbad såsom Helenes mördare var. Men enligt åklagarens scenario är båda bröderna delaktiga. Just nu kan de inte kommunicera varandra och ge varandra stöd. Den ena vet inte vad den andra har sagt i förhör. Polisen och åklagaren har givetvis en teori om vilken av bröderna har mördat LH eller varit den mest drivande. De vet också viken av dem är svagast och riktar sig in på honom i förhör. Om åklagarens teori stämmer så kommer en av bröderna bryta ihop inom kort. Vi får väl se.
2015-06-25, 08:59
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Det tycks som att du hoppas.......fogsvansen åkte fram där i ladan.
Finns knappast något skäl att göra det som intresserar dig så att få gotta dig i.
En kropp på runt 50 kg är ingen match för en stark knegare att bolla runt med och transportera.
Anar en pervers typ som hoppas, hoppas.......

Ditt sätt att debattera gör mig förbannad.
Jag svarade tidigare men det ser ut som om moderatorn tog bort det svaret....som sagt var så uttryckte jag mig ganska så starkt!!

Jag skall nu vara lite försiktigare så får vi se om inlägget blir kvar?

Det här är ett debattforum och i denna tråd så har jag sökt information för att kunna utesluta möjligheten att kroppen har blivit styckad.

En väg att komma närmare sanningen (inte 100%) är att undersöka om forumet har vetskap om ngn politivagn ("likbil") har hämtat upp kroppen och i sådana fall när? (det senare i tidsförhållande till när kroppen hittades).

Vissa debattörer har med stor okunnighet bitit sig fast vid att "faktumet" att familjen har identifierat kroppen som tillhörande den aktuella flickan skall ses som ett bevis för att kroppen inte har styckats. Orsaken till detta skall enligt dessa okunniga debattörer vara att anhöriga inte hade identifierat en styckad kropp....."blah blah blah".

Det här har upprepats av en grupp debattörer och det är på väg (har redan blivit?) en trådsanning? Du är en av dom som har framfört "faktumet" som håller på att bli en olycklig trådsanning.

Om ingen politivagn har brukats för att transportera bort kroppen så är det möjligt att kroppen är styckad. Visst, politivagnen kan ha kommit till platsen då alla journalister sover men fram till och med nu så har ingen rapporterat politivangens närvaro.

En polisman får förklara någon död om s.k. "säkra dödstecken" föreligger. En kropp som har legat i 5 dagar har sådana. Vid en färsk kropp utan säkra dödstecken så får polisen inte agera som om personen är död och dödsfallet skall bekräftas av kompentent person.....i.e. läkare. Om en läkare inte finns tillgänglig på platsen så kallas det på en ambulans och kroppen förs till sjukhus där läkare tar över.
Det finns inga rapporter om ambulans och det finns inga rapporter om politivagn. I och med detta så kan det inte uteslutas att flickan har blivit styckad.

Då är det olyckligt för tråden att du och andra okunniga skapar en trådsanning av att kroppen inte kan vara styckad eftersom anhöriga har identifierat kroppen. Som jag tidigare förklarade så är det polisen enkom som är ansvariga för att kroppen identifieras.
Identifieringen kan göras på många sätt. Ett av många sätt är att ta hjälp av anhöriga. Det är då fullt tillräckligt att polisen fotograferar ansiktet eller t.o.m. ett speciellt kännetecken och visar fotografiet för den nära anhörige.

Så länge som vi inte har kunnat bekräfta att en politivagn har hämtat upp kroppen så har vi faktiskt goda skäl för att inte utesluta en styckning av kroppen. Ja, t.o.m. om politivagnen har brukats så kan kroppen vara styckad. Men nu så har den inte observerats och i och med detta så har sannolikheten ökat för att kroppen var styckad.

Ditt övriga struntprat om "50 kg" och "ingen match för en stark knegare att bolla runt med" är i sig inte något argument om du försöker att bemöta mina tidigare inlägg?

Dina övriga kommentarer......tja.....är väl att likställa med alla idioter som gapar "rasist" om någon vill diskutera invandringspolitik! Då idioten saknar argument så gapas det istället "rasist!"
2015-06-25, 09:02
Medlem
Har varit bortrest, men har följt vad tidningarna skriver. Bevisläget verkar vara lite skral, om Litaurna är skyldiga borde man inte vid det här laget ha haft övertygande bevis?
Vilka personer kunde röra sig fritt i området utan att väcka uppmärksamhet?
Var hittades kroppen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in