2015-06-25, 00:34
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Börjar lukta touchdown...
Citera
2015-06-25, 01:02
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Så kan det vara, men tänk på att det hela är nedlagt.
Att pappan tror på sin dotter är självklart, det innebär inte att något brottsligt faktiskt har skett.
Citera
2015-06-25, 01:02
Medlem
Saltkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff

Kollar man bandets Instagram (ett antal månader bakåt i alla fall, innan händelsen) finns det helt klart mer indicier som talar för det ja... Jag kollade bara en random bild ett par månaden bakåt och kollade vilka som hade like:at den och intuitionen stämde.
Citera
2015-06-25, 01:04
Medlem
Saltkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Så kan det vara, men tänk på att det hela är nedlagt.
Att pappan tror på sin dotter är självklart, det innebär inte att något brottsligt faktiskt har skett.

Good point, det är nog bäst att vara försiktiga med att dra fram olja och fjädrar. Väldigt svårt att veta vad som har hänt, utan att ha mer insikt i det hela.
Citera
2015-06-25, 03:54
Medlem
Verkar som att de gått en promenad, varefter GM slet ned henne bakom ett skjul och våldtog henne. Tolkar det som att hon inte sagt ifrån, utan agerat antingen apatiskt eller "inbjudande" eftersom hon skriver att hon skrattat till. De ska därefter gått tillsammans till tågstationen och utbytt några ord. Finns att läsa om hennes version av det hela på hennes blogg:

http://stardustchild.blogg.se/2015/may/hon-kom-hem-0147-med-smutsig-klanning-rodgratna-kinder-och-trasig-sjal.html
Citera
2015-06-25, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
http://stardustchild.blogg.se/2015/may/hon-kom-hem-0147-med-smutsig-klanning-rodgratna-kinder-och-trasig-sjal.html
Det var ingen vacker historia.
Han är ett svin på flera sätt. Men jag är inte bättre skickad att bedöma om det går att bevisa att han är en brottsling mer än rättsväsendet är. Såvitt jag förstår av tråden är han anmäld men förundersökningen är nedlagd? Det är tyvärr inte så mycket mer att göra då.

Lätt för mig att sitta här och säga vad Dag borde göra och säga och framför allt vad han inte borde göra och säga. Men jag låter bli, inte minst för att jag också är en far.
Citera
2015-06-25, 09:35
Medlem
MaarekSteles avatar
Åklagaren la antagligen ner det eftersom ord står mot ord, det finns inga fysiska bevis. Vi andra kan omöjligt veta vad som hänt mellan dessa två.

Högsta domstolen har sagt att i våldtäktsfall där det bara finns verbala utsagor ska man fria.

Tycker i det här läget att Öhrlund ska försöka få åklagaren att ta upp det, eller tiga still.

Det här hade inte hänt om hon gått till polisen, om hon ringt polisen direkt, varför gjorde hon inte det?

Fysiska bevis hade behövts.
Citera
2015-06-25, 09:41
Moderator
Siegfrids avatar
Kolla med tingsrätten (-erna) och be dem söka på personen och se om han förekommer. Borde förekomma bland begäran om offentlig försvarare.
Citera
2015-06-25, 09:58
Medlem
Anthologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Åklagaren la antagligen ner det eftersom ord står mot ord, det finns inga fysiska bevis. Vi andra kan omöjligt veta vad som hänt mellan dessa två.

Högsta domstolen har sagt att i våldtäktsfall där det bara finns verbala utsagor ska man fria.

Tycker i det här läget att Öhrlund ska försöka få åklagaren att ta upp det, eller tiga still.

Det här hade inte hänt om hon gått till polisen, om hon ringt polisen direkt, varför gjorde hon inte det?

Just det där med att inte gå till polisen direkt är inte alls ovanligt i våldtäktsfall och har med skam och chock att göra, så det behöver inte betyda något.
Åklagaren la ju faktiskt ner fallet och om vi bara låter oss för en liten stund tro att han är kompetent så har han nog på fötterna för det beslutet. Avsaknad av fysiska bevis är inget som hindrar en rättegång att ta plats annars.
Vad som än hänt så har det dock fått en hel del följder för tjejen, läkarbesök, sjukskrivningar, medicinering, samtal osv, inte helt lätt att fabricera sånt i offentlighet.
Citera
2015-06-25, 11:49
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele

Det är ju såhär de flesta våldtäktsfallen ser ut. Det är sällan det finns vittnen, vilken chocker, och ord står oftast mot ord.

Fysiska bevis är också tvetydigt i såna här fall men kanske hade det sett bättre ut om hon sökte vård direkt så de kunde kolla efter övergreppsmärken.
Ibland hjälper inte det heller.
Jag var med om en våldtäkt som innehöll allt en utredning behöver, klassiska blåmärken som visar att han bändat upp benen, blåtira, svullen, sönderrivna trosor och hela kittet.
Jag kontaktade förvisso polis direkt och läkarna som undersökte mig sa att det var ett klockrent fall, men ändå las det ner i brist på bevis.
Det ska ju för fan krävas att det hamnar på film för att åklagaren ska vilja gå vidare i stort sett, om det inte läggs ner då också eftersom det kunde varit rollspel och tjejen kanske inte riktigt var övertygande när hon sa "nej".

Fy fan vad smutsigt!
Jag är inte mycket för att hänga ut gärningsmän som inte blivit dömda, det är rent ut sagt vidrigt, men i såna här fall så gör jag fan ett undantag så jag tycker Öhrlund gör på bästa möjliga sätt så våldtäktsmannen åtminstone får skämmas ögonen ur sig.
Citera
2015-06-25, 12:34
Bannlyst
Dag verkar försöka in i det sista att dra till sig uppmärksamhet.
Om det nu hänt något borde han väl ha agerat för länge sedan?

Det sista någon bör oroa sig över är den gamle porrskribenten.
Citera
2015-06-25, 12:39
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Fy fan vad smutsigt!
Jag är inte mycket för att hänga ut gärningsmän som inte blivit dömda, det är rent ut sagt vidrigt, men i såna här fall så gör jag fan ett undantag så jag tycker Öhrlund gör på bästa möjliga sätt så våldtäktsmannen åtminstone får skämmas ögonen ur sig.

Du kan inte ta din upplevelse som intäkt för att det förhåller sig likadant i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in