Citat:
Ursprungligen postat av
MaarekStele
Åklagaren la antagligen ner det eftersom ord står mot ord, det finns inga fysiska bevis. Vi andra kan omöjligt veta vad som hänt mellan dessa två.
Högsta domstolen har sagt att i våldtäktsfall där det bara finns verbala utsagor ska man fria.
Tycker i det här läget att Öhrlund ska försöka få åklagaren att ta upp det, eller tiga still.
Det här hade inte hänt om hon gått till polisen, om hon ringt polisen direkt, varför gjorde hon inte det?
Fysiska bevis hade behövts.
Det är ju såhär de flesta våldtäktsfallen ser ut. Det är sällan det finns vittnen, vilken chocker, och ord står oftast mot ord.
Fysiska bevis är också tvetydigt i såna här fall men kanske hade det sett bättre ut om hon sökte vård direkt så de kunde kolla efter övergreppsmärken.
Ibland hjälper inte det heller.
Jag var med om en våldtäkt som innehöll allt en utredning behöver, klassiska blåmärken som visar att han bändat upp benen, blåtira, svullen, sönderrivna trosor och hela kittet.
Jag kontaktade förvisso polis direkt och läkarna som undersökte mig sa att det var ett klockrent fall, men ändå las det ner i brist på bevis.
Det ska ju för fan krävas att det hamnar på film för att åklagaren ska vilja gå vidare i stort sett, om det inte läggs ner då också eftersom det kunde varit rollspel och tjejen kanske inte riktigt var övertygande när hon sa "nej".
Fy fan vad smutsigt!
Jag är inte mycket för att hänga ut gärningsmän som inte blivit dömda, det är rent ut sagt vidrigt, men i såna här fall så gör jag fan ett undantag så jag tycker Öhrlund gör på bästa möjliga sätt så våldtäktsmannen åtminstone får skämmas ögonen ur sig.