2015-06-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Vad menar du med vidriga rasism? Bara för att man vill minska invandringen till nivåer som liknar de andra länderna i Europa så är man "vidrig rasist"? Är Norge, Danmark, Finland och alla andra vidriga rasist-länder menar du? Hur tänker du nu?

Heja heja!
PS. Fler tjejer till tråden för bövelen, skriv och var med i en av Sveriges största diskussionstrådar.

Om man jämför polacker och balter med finnar, så är polacker och balter vidriga rasister!

Kolla tabell 2 och 4
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Asylum_statistics
Senast redigerad av Hultabultan 2015-06-24 kl. 18:05.
2015-06-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
SD kan mycket väl bli största parti i närtid (läs i sommar) i OU. Huruvida det på något sätt kan leda till extra val vet jag inte. Sjupartiet har ju lite att vinna på ett extra val i det läget, men om deras stöd rasar allt för mycket, så kanske det blir ohållbart att fortsätta.

En sak som någon redan påpekat men jag tror många glömmer är att även om sjupartiet inte skulle släppa fram SD om SD blir störst själva efter nästa val, så blir det problem för dem vid omröstningar om SD är största block. Det skulle ju betyda att vänsterblocket måste rösta på högerblockets förslag eller vice versa. Annars vinner ju SD!

Det är en sak att som idag lägga ner sina egna röster. En helt annan att aktivt rösta på motståndarsidan i VARENDA FRÅGA, bara för att sabotera för SD. Det kommer inte att gå.
Sjuklövern kommer att akta sig noga för extraval...vad skulle de vinna på det?

JAg skulle faktisk gissa att om SD passerar 30% så kommer de andra partierna, eller i a f något att vilja förhandla med SD.
2015-06-24, 19:16
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Sjuklövern kommer att akta sig noga för extraval...vad skulle de vinna på det?

JAg skulle faktisk gissa att om SD passerar 30% så kommer de andra partierna, eller i a f något att vilja förhandla med SD.

Det finns kanske rent av en, inget val överenskommelse, IVÖ. Ett val före 2018 är mer avlägset ju bättre det går för Sd i opinionsundersökningarna.

Inget parti vill ha val som ger Sd stora framgångar och som bara gör det ännu svårare för dem att regera landet. Nu har de tid att börja ändra sin politik i början lite försiktiga utspel som Suhonens och utspelet om att man lättare ska avhysa tiggare.
Finns alltid någon på FB som startar en tråd så fort man ser det minst lilla tecken på förändringar men det blir ingen respons från väljarna bara på snack.

I takt med att Sd ökar mer i opinionsmätningarna, ökar desperationen hos de andra. Så valåret 2018 har positionerna förändrats radikalt i mer invandringskritisk riktning på alla partier Vänstern undantaget, de tänker vara de som tjänar på att de andra överger skyttegravarna.

Väljarna har börjat röra sig i riktning Sd och nu kan inget annat stoppa det än stora märkbara åtgärder. Politisk bulshit som man brukar lura väljarna med räcker inte längre.
Senast redigerad av Gefundenes F 2015-06-24 kl. 19:20.
2015-06-24, 20:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Då de inte FÅR vara med i regering! Sjöstedt försökte ju trots allt och var nära att gråta när beskedet från Löfven kom att de inte får vara med. Så det handlar snarare om tur att de blev utestängda!

Det är klart de spelar och låtsas som de vill vara med i regeringen men det är bara spel. Det får förstås inte vara uppenbart att de inte vill ta regeringsansvar för då straffas de av väljarna.

Deras strategi för att åstadkomma detta är att ställa mycket tuffa krav. Då sänder de ut signaler om att de står upp för alla sina vallöften och driver dessa mycket hårt vilket deras väljare gillar. Sedan gråter de ut när de inte får ingå i regeringen.

Det är en lysande strategi då de tvärtemot MP slipper drabbas av väljarnas besvikelse när deras politik misslyckas och de kan glassa runt lite utan att behöva arbeta så hårt. De slipper också personlig granskning och undviker på så sätt skandaler som visar att de inte lever som de lär. Kort sagt en optimal strategi för dem.

Edit: jag skrev för övrigt i min valanalys som gjordes innan valet att S+MP skulle bilda regering utan V. Det var helt uppenbart vad som skulle hända. Finns länkar i min signatur.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-06-24 kl. 20:22.
2015-06-24, 22:40
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
I takt med att Sd ökar mer i opinionsmätningarna, ökar desperationen hos de andra. Så valåret 2018 har positionerna förändrats radikalt i mer invandringskritisk riktning på alla partier Vänstern undantaget...

Miljöpartiet har betydligt större andel öppna-gränser-dårar än Vänstern. Medias eget parti har ju inte samma intresse för välfärdsstaten som Vänstern. Således kommer MP inte att nyktra till före V. Dessutom blir de uppätna av Fi om de skulle försöka.
2015-06-24, 22:56
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Den naturliga förlängningen av DÖ torde vara en S+M-regering. Jag tror mycket väl att det kan räcka för ytterligare en eller ett par mandatperioder.

Det enda som behövs är ju en liten justering av DÖ i god tid (dvs innan valdagen och inte under regeringsförhandlingarna) som gör att det mindre blocket aktivt ska stödja det större blockets budget genom att rösta på det istället för att som idag lägga ner sina röster.

Det är ju bara en liten detalj och är enkelt gjort. Eftersom de två partier som är utanför DÖ knappast kommer att samarbeta behöver något av dem få majoritet i riksdagen för att spräcka DÖ, vilket aldrig kommer att hända. På det viset kan DÖ leva i evighet.

Det är vad jag tror händer om SD börjar få upprepade opinionssiffror över 25 %.
2015-06-25, 00:28
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det enda som behövs är ju en liten justering av DÖ i god tid (dvs innan valdagen och inte under regeringsförhandlingarna) som gör att det mindre blocket aktivt ska stödja det större blockets budget genom att rösta på det istället för att som idag lägga ner sina röster.

Det är ju bara en liten detalj och är enkelt gjort. Eftersom de två partier som är utanför DÖ knappast kommer att samarbeta behöver något av dem få majoritet i riksdagen för att spräcka DÖ, vilket aldrig kommer att hända. På det viset kan DÖ leva i evighet.

Det är vad jag tror händer om SD börjar få upprepade opinionssiffror över 25 %.
Men om det händer kommer SD därefter att får över 30, kanske 40 och på sikt upp mot 50. Hur ska Decemberpartiet ta tillbaka de rösterna? Men DÖ faller å andra sidan innan SD når 30.
2015-06-25, 00:44
Medlem
Lost-Souls avatar
Ipsos goes wild ´n crazy - 15,9% +1,9%

http://www.dn.se/nyheter/politik/fortroendet-for-stefan-lofven-stortdyker/
2015-06-25, 00:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

Partimdellens prediktion var 14,3% och även om felmarginalen är angiven till 2,1 procentenheter indikerar det att SD har gått fram starkt den här månaden. Mycket talar för att den verkliga siffran är över 20%.

https://docs.google.com/file/d/0B7m9daulLNZLcjZDUzVVWUZKLVk/edit
2015-06-25, 00:59
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

Trevligt trevligt, nytt rekord igen!

Offtopic: Moderaterna och Kinberg-Batra går fram, hur fan kan det gå till? Jag anstränger mig här men kan inte tänka mig någon anledning för någon människa från något enda parti att vilja gå över till dem nu. Hjälp mig med ett svar, hör antagligen hemma i en annan tråd!
2015-06-25, 01:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Väljarnas förtroende för Socialdemokraternas partiledare har tagit rejält med stryk det senaste året. Sedan januarimätningen har S-ledarens förtroendesiffror rasat 8 procentenheter till 34 procent. 
I juni förra året uppgav 46 procent av väljarna att de hade stort eller mycket stort förtroende för Stefan Löfven.

– Det finns bara två tidigare exempel på så stora förtroendetapp för S-ledare. Göran Persson tappade från höga nivåer 2004 och Mona Sahlin hade ett rejält ras mellan 2008 och 2009, säger David Ahlin, opinionschef på Ipsos.

Samtidigt ökar andelen som säger att de har förtroende för moderatledaren Anna Kinberg Batra inom felmarginalen till 35 procent. Att ingen partiledare når över 40 procent i förtroende är sällsynt. Det har inte hänt på tio år.

Hmm vad kan det bero på, har de inte tillräckligt väl nått ut med sitt budskap om att vi måste öppna våra hjärtan kanske och motarbeta rasismen? Krävs det mer samarbete över blockgränsen, en förlängning av DÖ kanske?
2015-06-25, 01:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Trevligt trevligt, nytt rekord igen!

Offtopic: Moderaterna och Kinberg-Batra går fram, hur fan kan det gå till? Jag anstränger mig här men kan inte tänka mig någon anledning för någon människa från något enda parti att vilja gå över till dem nu. Hjälp mig med ett svar, hör antagligen hemma i en annan tråd!

Det är mycket sällsynt att en statsminister har lägre stöd än övriga partiledare och vi har i tidigare undersökningar sett att Löfven t.o.m. ligger på nedre tredjedelen i betyg av samtliga ministrar.

Att Batra går fram beror alltså tydligt på den historiskt usla konkurrensen, vi har aldrig haft en så usel statsminister som nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in