Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Men du resonerar ju hela tiden bakvänt Vresrosen. Det är inte mycket som framkommit till de åtalades fördel, säger du, och att det som framkommit bara är nonsens - men man är inte tvungen att bevisa sin oskuld, inte heller bevisa att man lever oklanderligt. Bevisbördan är faktiskt åt andra hållet.
Jag håller med dig om att det inte är omvänd bevisbörda. Därför blir Litauernas agerande absurt.
Jag tänker på hur jag skulle reagera om jag hade fått reda på en försvunnen flicka som man letade efter i mitt revir. Jag skulle ge tillträde överallt och visa alla platser av intresse. Låsa upp byggnader, bodar och uthus.
Jag skulle inte ens komma på tanken att bli misstänkt för att vara en mördare, eller ens komma på tanken att inte öppna för polisen och MP.
Om man är rädd för att bli misstänkt så borde dessa filurer ha legat lågt, men att förbereda mamma är illavarslande.
Är du en mamma, eller känner du mammor? Om inte, ska du veta att mammor är svagsinta beträffande söner, och inga sanningsvittnen. Och söner ringer alltid till mamma för bekräftelse. Oavsett ålder.
Är du advokat? Känner du advokater? Om inte så ska du veta att de tjänar sitt levebröd på att sälja ord.
Det är den samlade bilden av vad som skett och det jag vet om brottslingar som intuitivt fick mig att tro att polisen hittade rätt gärningsmän. Åklagarens sätt att hantera utredningen visar på att han vet vad han håller på med. Tyvärr för trådens tvivlare, det finns ingen rättsröta än i sikte!