2015-06-13, 11:45
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Horse
Visst är det så att om Ma3 är ett behörighetskrav måste man inte ha godkänt eller ens gjort Ma2, om man har gjort Ma3 och blivit godkänd i den kursen?

Stämmer.
Citera
2015-06-13, 12:32
Medlem
Min skola är med i betygsdatabasen men fick mejl från ANTAGNING att betygen ska vara inne 18 juni...dem är tydligen inte inne än? Nån? Help?
Citera
2015-06-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Min skola är med i betygsdatabasen men fick mejl från ANTAGNING att betygen ska vara inne 18 juni...dem är tydligen inte inne än? Nån? Help?

Maila din skola. Eller Antagning.
Citera
2015-06-13, 15:25
Medlem
Citat:
Det är samma för mig. Antagligen kommer betygen in nästa vecka, någon dag innan den 18e. För även om betygen finns i betygdatabasen uppdateras inte meriterna direkt. Det är inga konstigheter men om det är så att de inte är det då - ring då antagning.
Citera
2015-06-13, 18:40
Medlem
Nu är det fan dags att matematik och fysikprovet kommer tillbaka! Blir ju galen, make or break för min del huruvida jag går vidare efter första året på elektro (300hp) för mig på Chalmers eller byter till fysik!
Citera
2015-06-18, 06:29
Medlem
Hojajas avatar
Sökt några utbildningar i höst, varav en jag vet att jag inte är behörig till (saknar biologi och kemi B). Varför jag sökte den trots min vetskap om att jag är obehörig låter jag stå osagt.
Hur som helst fick jag ett mail förra veckan där det står att de är klara med min ansökan och att jag skulle kontrollera att allt stämde. Då stod det fortfarande "handläggning pågår" vid ansökan. Kan de ha gjort fel eller finns det chans att bli antagen trots att jag saknar behörighet?

Utbildningen jag sökt finns nämligen på två platser i landet (SLU Alnarp och Ultuna) och ger samma examen. Jag är behörig till det ena lärosätet men inte det andra.
Krångligt men jag hoppas att någon kan ge mig en klarare bild.
Citera
2015-06-21, 20:45
Medlem
Hej!

första urvalet är 11 juli som jag förstått det rätt, jag har utbildningar valda ungefär såhär:

1. X
2. Y
3. L
4. G

Om jag nu vill komma in på G istället för X, för att jag ångrar mej, hur gör jag?
Citera
2015-06-21, 20:47
Medlem
Citat:
Hej!

första urvalet är 11 juli som jag förstått det rätt, jag har utbildningar valda ungefär såhär:

1. X
2. Y
3. L
4. G

Om jag nu vill komma in på G istället för X, för att jag ångrar mej, hur gör jag?

Stryk X, Y och L på antagning.se snarast, innan den möjligheten försvinner.

https://www.antagning.se/sv/Vanliga-fragor/Ordna-stryka-och-lagga-till-utbildningar/Kan-jag-andra-ordningen/
Citera
2015-06-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarnattsbira
Stryk X, Y och L på antagning.se snarast, innan den möjligheten försvinner.

https://www.antagning.se/sv/Vanliga-fragor/Ordna-stryka-och-lagga-till-utbildningar/Kan-jag-andra-ordningen/

Jag öppnar alltså min anmälan och stryker dem, så skickar jag in den igen?
Citera
2015-06-22, 04:38
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Jag öppnar alltså min anmälan och stryker dem, så skickar jag in den igen?

Det handlar väl mer om att man ändrar sin anmälan.
Citera
2015-06-22, 08:27
Medlem
Citat:
Hej!

första urvalet är 11 juli som jag förstått det rätt

Hur har du fått det till den 11:e Juli? Det står klart och tydligt på antagning.se att antagningsbesked med svarskrav kommer den 9:e Juli.
Citera
2015-06-23, 23:12
Medlem
St.Smiths avatar
Har fått för mig att jag vill söka till läkare, till våren -16. För att komma in (skrev HP en gång och fick bra poäng) måste jag dock läsa Fysik 2.

Problemet är detta: jag är rätt sent ute och den distanskurs jag kan läsa pågår perioden 14 september - 16 oktober. För ansökning till universitet VT16 är sista anmälningsdag den 15 oktober, dvs en dag innan fysikkursen är avslutad. Sista kompletteringsdag är emellertid 1 december.

Kan jag anmäla mig till läkarprogrammet innan den 15 oktober och sedan komplettera med mitt betyg i fysik 2 (innan 1 december) eller är jag fucked?

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in