Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Nej! Jag tror inte det finns bevis på hans hemsida. Men kanske något av hans karaktär visar sig. Då menar jag inte bilder på nakna flickor.

Precis
2015-06-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Sitter dom också häktade för bortförande/sexuellt samt mord?! Nej men dåså. Som sagt min uppfattning fick en snabb vändning efter att man helt enkelt håller käft om sina teorier/fantasier och kollar runt själv..
Jaha men då antar jag att du menar att obducenten och allmänläkaren också är skyldiga. Det har du all rätt att göra iofs. Du resonerar precis som radikalfeministerna nämligen
2015-06-23, 21:28
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Skulle han alltså fråga detta allt medan han bar omkring på liket? För om han skulle åkt iväg med liket i bilen och placerade det i denna byggnad så måste han ju på något vis flyttat liket från bilen till byggnaden och då kan vem som helst dyka upp. Är du så här dum eller gör du dig till för att få dina 50000? Hur vanligt är det att en person som precis mördat någon åker och placerar liket i random byggnad? Är det inte vanligare att liket placeras i sjö, hav eller i skogen typ? Nej, dina teorier om pappan suger, minst sagt!

Men de häktade MGM ska ha gjort just detta? Plockat upp en okänd tjej, dödat henne och sen transporterat henne till en random byggnad medan vem som helst kan dyka upp och se det hela.

Du kan ju inte avfärda en teori men samtidigt tro på den bara det är en annan person som gör precis samma sak.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallen-angel
Härmed kan vi bekräfta att nej, du bor inte på landet.
Landsvägar och byar hit och dit.

Jag bor på landet, i skogen, vildsvin, älgar, harar ,rådjur runt knuten.
Vi är 4 hus där jag bor.
Närmsta har jag 10 meter till.
Det finns ingen jävla landsväg här.
Hör och häpna, min grannjävel har litauer boendes i trädgården i husvagnar.
Och jopp, bilar går då inte obemärkt förbi här. Trots att jag inte bor vid någon landsväg.

Det, är landet min vän.
Och jo det existerar.
Martorp ligger vid en landsväg .. det betyder att det är naturligt att trafik passerar.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Allt han gillar, grupper han är med i är offentliga på hans Facebook. Svårt att förklara - han gillar minst sagt sex (rollspel, olika ställningar etc) kanske inte ovanligt att man gillar sex men om man sitter häktad för att ha mördat en ung fin tjej och man är med i flertal grupper som har med sex och modeller att göra så stärks iaf mina misstankar väldigt fort.. För den delen är han med i någon grupp serialkiller.mobi på Facebook kan inte se innehållet i vad det är för grupp då måste jag lägga till gruppen och det vill jag inte. Men skumt är det..
Mest humor om sex. Serialkiller.mobi handlar om telekommunikation.
2015-06-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Nej! Jag tror inte det finns bevis på hans hemsida. Men kanske något av hans karaktär visar sig. Då menar jag inte bilder på nakna flickor.
Utan? Du behöver inte vara rädd att tala klarspråk jag har sett mycket i min dag.
2015-06-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Jag kollade. Han har lite bilder på sexställningar. Vad har det med mordet att göra?

Känns som väldigt mycket upprepningar här - jag pratar inte om mordet jag pratar om honom..
2015-06-23, 21:30
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag hittar bara ett bröllopsfoto.
Men som sagt, sexgrupper och modeller vet jag rätt många snubbar som intresserar sig för. Och kvinnor också för den delen...

Vad har den här katten att göra med LH?
2015-06-23, 21:30
Medlem
Citat:
Vill förtydliga mig här nu.... Jag snackar ingen teori/bevis.. Jag pratar nu om vilken egen uppfattning jag bildat mig av denna "trevliga", förnekande och säkert mycket tystlåtna mannen.

En notis, den där sidan med katten.. det är sedan den typ 10:e juni i år som det är en massa sexrelaterade inlägg, innan det är det bara en massa allmänna lustigheter, som vilken skämtsida som helst.
De har väl suttit häktade sedan sidan blev sexorienterad.
2015-06-23, 21:31
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kan få ut platsen där den dör/stängs av ja.
Vilket innebär att de vet var telefonen fanns vid ca 18.30 - men inte var den fanns när pappan dök upp där eller hur nära han varit den efter det.
Men det intressanta är väl var pappans telefon befann sig vid olika tidpunkter, för det är ju hans alibi du ifrågasätter. Jag förstår det som att man kan följa hur pappan rörde sig . Stämmer detta så visar det att han kom till caféet 21.00 och ringde omgående polisen, vilken kom till platsen en halvtimme senare .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är nog du som bör se utanför din box och inse att normalt fungerar det inte så att grannar ägnar dagarna åt att spana på varandras byggnader. De flesta har ett liv.

Vad som är normalt för dig är ingen norm för vad som är normalt för mig. Eller för mina grannar eller den by jag bor i, varför är det så svårt att begripa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag är inte heller juridiskt kunnig, men nog fan ska jag kunna neka folk tillträde på mina ägor om jag vill. Det spelar ingen roll vem som har försvunnit. På min mark och i mina byggnader är det jag och min familj som huserar. Varför skulle vi släppa in främlingar att rota genom vårt hem? Det är ju helt bisarrt.

Om det hade skett ett allvarligt brott på min mark så hade polisen haft beslut från åklagare om att söka genom fastigheten. Så är det med det. Jag kan känna att det här kan vara värt att gå vidare med. Gör MPS alltid på det här viset? I så fall är det jävligt allvarligt.
Det gällde INTE att gå in om någon nekar detta. Det gällde om det inte fanns någon där. Det gällde heller inte att gå in om något var låst. Sedan kan jag nog säga att instruktionerna varierar ganska bra från gång till gång. Jag har varit med om att söka folk med MPS 4 gånger och instruktionerna har faktiskt varierat ganska kraftigt från gång till gång. Jag vet inte om detta beror på dålig styrning uppifrån eller om beteende och metoder har ändrat sig över tid. Dock får du ju faktiskt som privatperson göra en hel del för att rädda ett liv.
Jag vet faktiskt inte vad som är juridiskt rätt men som lekman måste man ju kunna lita på en gruppledare. Om inte ledaren bestämmer utbryter ju kaos och anarki då varje person vill göra som han tycker/tror är rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in