2015-06-23, 20:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Överklagandet begärdes förra veckan och behandlades idag. Överklagan avslogs. Kanske för att vissa bevis presenterades?
Hur skulle de bevisen ha presenterats? HR fick aldrig in något yttrande från åklagaren, vad jag förstår.
2015-06-23, 20:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Till er som totalt avfärdar teorier om "militär" inblandning i brottet kanske ska ta en funderare på det aktuella fallet från Lund. (FB) Mord utanför Lund - Mor och baby hittade i stenbrott

Här är det en svensk militär som dödar fru och barn och kastar dessa ner i ett stenbrott i ett försök att dölja att han dödat dessa.

I LH:s familjs bekantskapskrets finns med största sannolikhet ett antal militärer som varit ute på traumatiserande utlandsuppdrag.

Det kan ju vara nån av farsans jobbarkompisar som spanat in LH.

Skämt åsido. Det är väl inte särskilt vanligt att föräldrar har ihjäl sina tonårsbarn. Barn till den typen av mördare brukar väl sällan bli äldre än typ åtta nio år eller nåt.
2015-06-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

...

Nej, det kan ju faktiskt vara så enkelt att man passerar och ser att den är obevakad för tillfället.
Mer planering än så behövs inte

...

Då vet du inte mycket av att bo på landet.

Alla som inte kan röra sig där (naturligen) observeras direkt.

Hur kan någon random utgå från att det man ser (som obevakat) har någon bäring i nästa sekund när någon i nästa kan runda landugårdsknuten?

....

Dessvärre har jag härmed bidragit till att du skall uppnå 50.000 innan midnatt.
2015-06-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Nej vet du vad, nu spårar du ur. Man kan inte passera en byggnad och se att den för tillfället är obevakad. Man kan inbilla sig att den är det, men inte avgöra. Helt jävla omöjligt ju. Då handlar det enbart om tur, om man skulle råka ha rätt i det. Personer med ordentlig kännedom om byggnaden däremot, kan veta ganska säkert.

Jag håller inte med. Det ligger inget bostadshus i närheten. Man kan faktiskt gå ut ur bilen och kolla om byggnaden är tom.
2015-06-23, 20:24
Medlem
Nu hänger jag inte riktigt med längre, vad har man kommit fram till och vilka är de troliga teorierna?
2015-06-23, 20:26
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur skulle de bevisen ha presenterats? HR fick aldrig in något yttrande från åklagaren, vad jag förstår.
Jo, det tror jag visst HR fick, typ kl 10.50, tio minuter innan tidsfristen gick ut.
2015-06-23, 20:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinfeldtsuger
Nu hänger jag inte riktigt med längre, vad har man kommit fram till och vilka är de troliga teorierna?
Man har kommit fram till att två litauer är häktade, på sannolika skäl misstänkta för mord. De troliga teorierna är självmord, djurangrepp eller brott.
2015-06-23, 20:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
...

Då vet du inte mycket av att bo på landet.

Alla som inte kan röra sig där (naturligen) observeras direkt.
Nej, jag bor på "landet" och det där är en myt i synnerhet sommartid.

Citat:
Hur kan någon random utgå från att det man ser (som obevakat) har någon bäring i nästa sekund när någon i nästa kan runda landugårdsknuten?
Det har hänt förr dumpandet av kroppen gjorts med hänsyn till tillfälle snarare än god planering.

Citat:
....

Dessvärre har jag härmed bidragit till att du skall uppnå 50.000 innan midnatt.
Tack för hjälpen.
Medlem
Citat:
Jo, det tror jag visst HR fick, typ kl 10.50, tio minuter innan tidsfristen gick ut.

Ja, 2-3 sidor mer än vad TR fick.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinfeldtsuger
Enligt mig är den troliga teorin att den ene brodern mördat LH och den andre hjälpt till att gömma undan kroppen. Sedan finns en del långsökta fantasier som inte bör tas på allvar.
2015-06-23, 20:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
10:52 beslutade åklagaren att kvinnan skulle släppas. Men männen? Har du någon källa på att HR fick höra från åklagaren om dem?
2015-06-23, 20:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
10:52 beslutade åklagaren att kvinnan skulle släppas. Men männen? Har du någon källa på att HR fick höra från åklagaren om dem?

Två sidor skriftligen om den yngre brodern, vilken var den ende på tapeten idag. Det borde stå i alla tidningar (om du vill ha källa).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in