Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 11:44
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, det är ju åklagaren som äger den frågan. Vad försvararna säger sig ha uppfattat är mindre intressant vad gäller misstankar.
Exakt. I åklagarens värld är ALLA mistänkta, oavsett frihetsberövning.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Förlåt, har ingen möjlighet att ladda hem filer från där jag sitter för tillfället (arbetet). Har man beslutat om fortsatt häktning av den yngre brodern? Ser inget om det i media. Om du orkar och har tid, får du gärna förklara för mig som inte hänger med just nu.

De håller antagligen och går igenom åklagarens yttrande för tillfället och beslut kommer troligtvis komma inom kort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Eller är hon förbjuden att tala med tex media ?
Hur skulle kunna vara förbjuden att tala med media eller med vem som helst? Så långt sträcker väl inte ''yppandeförbudet"?
2015-06-23, 11:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Sant, men mycket talar för att hon inte kommer dömas för brottet då hon numera inte ens är skäligen misstänkt för det.
Vet vi det? Det enda jag vet är att åklagaren inte bedömde att misstankegraden hade höjts till sannolika skäl. Att omhäkta på skälig misstanke går ju inte så vid oförändrad misstankegrad släpper man ju den häktade fri. Har åklagaren uttalat sig om att kvinnan inte längre är skäligen misstänkt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

tror alltså kvinnan kan ha goda chanser att komma 'billigt' ur det här, långtifrån säker på att hon blir omhäktad ( fast det lär hon nog bli då utredningsläget är så pass känsligt).

Måste göra mig skyldig till självcitering.

Att åkl 'självmant' (avstår häf) släpper kvinnan bör väl tyda på att bevisläget är gott, att åkl anser sig ha det han behöver för att ro åtalet i land; att kvinnan nu på fri fot ej bedöms kunna sabotera bevisning etc.
Medlem
Alla kommer släppas ut, tror verkligen att det är hennes pappa som är skyldig. kan vara så att han har våldtagit henne, och hon ville anmäla pappan.
Medlem
aftonlusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
När nu kvinnan släpps fri, kan det tolkas som att hennes uppgifter om vad som hänt, inte längre kan vara till men för utredningen ? Eller är hon förbjuden att tala med tex media ?

Kan inte tänka mig att hon är förbjuden att prata med media. Men är hon oskyldig så vet hon ju inget. Kan inte tänka mig att poliserna avslöjat något för henne ens.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Alltså hon vet nog inte så mycket tror jag om man räknar riktiga bevis. Att hon anar att bröderna är skyldiga är väl dock inte helt osannolikt. Sen tror jag inte att någon skulle röra henne för folk verkar ju se henne som genomgod och tycka att hon absolut inte skulle kunna vara inblandad i en sån här gärning.

Min poäng är att hon kanske behöver någon form av skydd.
Anta att yngre bror också släpps, tror du han skulle behöva skydd?
2015-06-23, 11:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Förlåt, har ingen möjlighet att ladda hem filer från där jag sitter för tillfället (arbetet). Har man beslutat om fortsatt häktning av den yngre brodern? Ser inget om det i media. Om du orkar och har tid, får du gärna förklara för mig som inte hänger med just nu.
Hovrätten har ännu inte fattat beslut om den yngre broderns häktning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Nej, vem har sagt det?

Kolla ditt svar till Harvey...det han skriver och det du svarar med verkar som att hon i vissa människor ögon fortfarande ÄR skyldig...jag kanske tolkade ditt svar fel. men hon är släppt och jag tror inte det dröjer länge innan dom avskriver henne helt.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Exakt. I åklagarens värld är ALLA mistänkta, oavsett frihetsberövning.
Nåja. Men man kan fullt klart vara misstänkt utan att vara det minsta frihetsberövad.
Medlem
Kvinnan är alltså fri hum undrar vad hon ska göra nu ? Hon lär ju inte få åka hem till Ryssland är väl fortfarande misstänkt . Nu ska hon alltså tebax till platsen där hon greps och där dom hitta LH hon lär väl inte gå och ta en fika va? Tror nästan det är minst lika jobbigt för henne att vara fri en att sitta kvar men klart hennes chanser att klara sig har ju ökat och visst jag tror hon mycket väl kan klara sig man hoppas ju att hon har börjat snackat lite om vad hon vet och att det är därför hon släpps men det troliga är nog ändå att det måste vara betydligt svårare att fälla någon för skyddande av brottsling än mord !!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in