Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Borde ligga i allas intresse att få tag i mördarna och inte snöa in på att de har rätt personer som sitter. Mördaren kan ju slå till igen när allt lagt sig. I små byar brukar folk veta mer än de säger många brukar vara släkt med varandra och även ha hållhakar. Polisen tittar garanterat i denna tråd och samlar relevant information kan vara den där sista pusselbiten någon sitter på men är rädda att tala om...

Du kan vara fullständigt övertygad om att de spekulationer som förekommer i den här tråden inte är till minsta hjälp för polisen.
2015-06-19, 15:14
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Tingsnotarien vet att du är vass på juridik men nu sätter jag dig i klaveret.
Hur tar man DNA på en vålnad?
http://www.vastsverige.com/sv/lackokinnekulle/products/61858/Blomberg-Herrgard-Kinnekulle/

Det kan jag erkänna att jag inte vet, är inte så värst kunnig på DNA överlag om jag ska skylta med mina brister här.
2015-06-19, 15:15
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Borde ligga i allas intresse att få tag i mördarna och inte snöa in på att de har rätt personer som sitter. Mördaren kan ju slå till igen när allt lagt sig. I små byar brukar folk veta mer än de säger många brukar vara släkt med varandra och även ha hållhakar. Polisen tittar garanterat i denna tråd och samlar relevant information kan vara den där sista pusselbiten någon sitter på men är rädda att tala om...

Ingen kan idagsläget här på FB veta om det är rätt MGM som är anhållna.
Dock för alternativa GM och scenarion tycker jag det krävs att det finns nån substans och att de kan länkas ihop med eller har tillgänglighet till fyndplatsen.
2015-06-19, 15:15
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Har som alla andra funderat en hel del på bröderna, och OM det är så att de är GM så känns det ju verkligen långsökt att båda bröderna mördat eller att det varit planerat. Isf tror jag att det är en av bröderna som ensam, och påverkad, av en slump passerat eller vistats intill caféet och fått syn på Lisa. Han bestämmer sig för att försöka stöta på henne och börjar så småningom göra närmanden som hon avvisar. Alkoholen (eller annat) har drastiskt försämrat GMs omdöme vilket leder till att denne inte ger sig utan fortsätter och så småningom blir aggressiv. En våldsam situation uppstår och i "stundens hetta" tappar GM omdömet helt och kanske gör försök att förgripa sig på henne, vilket på något sätt leder till dödligt våld. Vad som händer därpå vill jag inte spekulera i, men när vissa i tråden resonerar om att "GM inte lär ha varit så korkad att han kunde göra si eller så" (exempelvis sprida ut föremål i riktning mot sitt eget hus osv) så måste man ju komma ihåg att han, påverkad eller ej, garanterat hade oerhörd panik, och i det tillståndet är det väldigt lätt hänt att man agerar på ett sätt som för andra i efterhand ter sig väldigt korkat eller ologiskt. Den andra brodern och eventuellt frun, tror jag bara har hjälpt till att gömma kroppen, förstöra bevis etc efteråt. Dessutom lär ingen av dem någonsin ha kunnat tro att halva Sverige skulle vara på plats och börja leta efter bara några timmar.
Med det sagt, så kan det självklart vara så att bröderna inte är GM, då får vi hoppas att polisen vid det här laget kommit underfund med det och istället kan rikta in sig på andra spår och hitta bevisning mot rätt GM.
MP var inkallade först på onsdag.
2015-06-19, 15:16
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns en gardin i byggboden. Vem har använt den och till vad, varför står den där den står? Fikarum för personalen på säteriet? Varför skulle bröderna känna till den, brukar de vara där?

Någon på orten som känner sig manad att ta sig dit och fotografera?
Jag har fått för mig den transporterats bort då man inte kan hitta den på flygbilderna tagna under helgen?
Kan den ha använts som jaktkoja? Eller använts av skogsarbetarna? Där jag bor brukar de släpa dit en snarlik på den plats de röjer i skogen.
Senast redigerad av Tomato 2015-06-19 kl. 15:23.
2015-06-19, 15:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vad jag förstod så sökte man väl inte vid cafét förräns långt efter? Containern genomsöktes väl efter några dagar? Sedan har det då pratats i tråden om en silverfärgad bil som varit parkerad vid caféet sedan varför har den fallit i glömska? Även en BMW Z3 påstods ha setts första dagen i hög fart. En sådan är ju ganska speciell
i sådana fall kan ju inte finnas många runtomkring där som kör runt i en sådan liten sportbil. Utlänningarna i skåpbilen kan ju varit tjuvar som varit ute och rekat.

Containern har förmodligen från början genomsökts för stora föremål t ex en kropp, en hjälm etc. Det går ju fort att göra. Längre fram i utredningen tömde man den för att leta efter de små sakerna.
2015-06-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Tror nog att rådman är ytterst medveten om känsligheten här och att det ligger och lurar mycket obekväma frågor om det visat sig att det inte finns mycket mer att gå på än att The Others åkte in, och kommer sköta saken korrekt.

Jag förstår ingenting av det du skriver. Vad har rådmannen med saken att göra? Åklagaren är förundersökningsledaren och det finns inget yppandeförbud i världen som skulle hindra honom att säga att misstankarna mot MGM stärkts, om det vore så. Jag vet iofs inte hur lång tid det tar analysera fynd från MGMs bil, hem, kläder osv och kolla om det finns någonting där som matchar BOs DNA. Eller kolla om det finns MGMs DNA på BOs kropp eller på föremål som tillhört henne. Men borde inte det gå ganska snabbt i ett ärende som detta?
2015-06-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tänkte på samma sak men jag vet inte om det är sant att hon eldade blodiga mördarkläder.

Slivovits på blodig Nike-hood, sedan fjuttat på.. Se Wiki.

On-T: tror alltså kvinnan kan ha goda chanser att komma 'billigt' ur det här, långtifrån säker på att hon blir omhäktad ( fast det lär hon nog bli då utredningsläget är så pass känsligt).
2015-06-19, 15:22
Medlem
mjohan84s avatar
Låt Leif GW och Bo Åström sköta detta så ska vi snart få se att det går i hamn.

Jag har tvivlat på dessa öststatare redan ifrån början.

Vad tror ni om en besatt person? en som var kär i lisa redan sedan barnsben? men aldrig vågat bjuda ut henne?
2015-06-19, 15:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Ingen kan idagsläget här på FB veta om det är rätt MGM som är anhållna.
Dock för alternativa GM och scenarion tycker jag det krävs att det finns nån substans och att de kan länkas ihop med eller har tillgänglighet till fyndplatsen.

Då måste man först och främst hitta någon som kan länkas till både caféet och Martorp.

För att inte göra det invecklat, en person med ett naturligt skäl att befinna sig vid caféet utan att väcka uppmärksamhet.
2015-06-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du vet att det är ett rätt så allvarligt brott att läcka information som verkligen inte får läckas va?
Tror inte någon som är inblandad i den tekniska undersökningen går ut med något, för det är trots allt bara dem som vet det, tills dess att åklagaren får sammanställningen som med all säkerhet landar i hans händer i dagarna!

Ibland fungerar det så, ibland fungerar det inte så. Ibland vill åklagaren och poliserna göra karriär och då brukar det gå väldigt illa. Vi får hoppas att så inte är fallet i detta fall. Att polis och åklagare är personer med personlig integritet och står upp för sanningen.
2015-06-19, 15:29
Medlem
Lisa.Holms avatar
Har det kommit fram något nytt om bröderna? Har dom erkänt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in