Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 11:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottisch
Jag kommer välja att inte tro på att hon levde såpass länge att GM inte höll på med så sjuka saker förrän jag får det bekräftat svart på vitt. Statistiken talar för att hon redan var död på söndagskväll.

Det tror jag också. Om det skulle finnas nakenbilder som cirkulerat eller postats upp på någon sida behöver de ju inte vara nya även om de kom upp efter försvinnande.
2015-06-23, 11:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Citerar lite, en bekräftelse av vad jag skrev kl 11:00.

En förmodad delning då, gällande bröderna. Kan man ana ändrade brottsrubriceringar samt misstankegrad?
2015-06-23, 11:10
Medlem
rotesaus avatar
http://sverigesradio.se/skaraborg
2015-06-23, 11:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En förmodad delning då, gällande bröderna. Kan man ana ändrade brottsrubriceringar samt misstankegrad?
Inte när det gäller NB, HR fastställde TR:s beslut.
2015-06-23, 11:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Tror du att någon fotat LH och lagt in bilder från sin egen telefon? Hennes egen förstördes inom några minuter.

Styckning, grismat och nakenbilder är fantasier från personer som inte har ett sunt intresse av trådämnet. Inte heller (fullbordad) våldtäkt är troligt eftersom LHs mobil förtstördes någon km söderut drygt fem minuter efter att hon skickat ett sms till pappan.

Menar du att en kvinna utan fungerande mobil inte är möjlig att våldta? Om en kvinna blir överfallen skulle hon kunna skydda sig från fortsatt angrepp om hon lyckas slänga mobil och trampa sönder den?
2015-06-23, 11:14
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzeeed
Kvinnan släpps fri, fortfarande misstänkt.

Men de är ett strategiskt sätt ifrån Polisen sida! hon kommer ha span på sig och bevakning.. Minsta lilla telefonsamtal utlandet eller anhörig kommer säkerligen att avlyssnas i jakt på mer bevis.
2015-06-23, 11:16
Medlem
Tingsnotariens avatar
Kvinnan kan då inkassera nästan en hel månadslön (ca 30 000 kr skattefritt) för en veckas häktessittande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Men de är ett strategiskt sätt ifrån Polisen sida! hon kommer ha span på sig och bevakning.. Minsta lilla telefonsamtal utlandet eller anhörig kommer säkerligen att avlyssnas i jakt på mer bevis.
Frågan är vart kvinnan ska ta vägen. Kanske åker hon till Litauen.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Inte när det gäller NB, HR fastställde TR:s beslut.

Tänkte mer på att den yngre brodern, avseende vad jag menar med delning. Han kan ju komma att få ändringar, med tanke på att det var kring honom HR ville ha in åklagarens "klargörande"
2015-06-23, 11:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Kvinnan kan då inkassera nästan en hel månadslön (ca 30 000 kr skattefritt) för en veckas häktessittande.
Inte så länge hon är misstänkt.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Hovrätten har fastställt tingsrättens beslut om häktning beträffande NB.
Hm. Inte direkt som de behövde någon betänketid heller.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Inte så länge hon är misstänkt.

Sant, men mycket talar för att hon inte kommer dömas för brottet då hon numera inte ens är skäligen misstänkt för det.

Men det stämmer, misstankarna ska avfärdas först.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in