Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 10:53
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inte vad det utåt verkar. Åklagaren har dock i media indikerat på att utredningen då gällande bevis, har varit framgångsrik, efter häktningsförhandlingarna i TR.

"Någon annan misstänkt"
Häri kan en mindre trolig orsak till yppandeförbudet ligga, då det som sagt, verkar vara en föränderlig rättsprocess.

Kan det vara så att åklagare och polis håller lite på den bevisning de har då de hoppas att bröderna babblar bort sig i förhör? Alltså säger saker som strider mot det för dem okända bevismaterialet.
Och försvarsadvokaterna överklagar för att de vill se mer kort på bordet?
2015-06-23, 10:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soranga
Nakenbilderna fanns, läs tråden, men har tagits bort nu.

Men vet man när och vilka omständigheter de tagits? Kan ju finnas massa alternativa förklaringar till hur/när de togs, spreds och ev lades upp med undomar involverade som inte alltid är särskilt rationella eller hänsynsfulla mot vad de ändå anser vara kompisar. Ex pojkvän tar dem, behåller dem för sig själv mrn bilden hittas av syskon eller kompis som är nyfiken, kompis/syskon mmsar bildentill sin telefon etc.
2015-06-23, 11:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Hovrätten har fastställt tingsrättens beslut om häktning beträffande NB.
2015-06-23, 11:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Kan det vara så att åklagare och polis håller lite på den bevisning de har då de hoppas att bröderna babblar bort sig i förhör? Alltså säger saker som strider mot det för dem okända bevismaterialet.
Och försvarsadvokaterna överklagar för att de vill se mer kort på bordet?

Vad jag tror, ringar du in rätt bra här, men det går att vidareutveckla lite.
Antingen har polisutredningen andra spår i form av "tilltänkta", vilket då förhoppningsvis uppdagas, genom att det strikta yppandeförbudet hålls.
Eller så beror det på att MGM´s uppgifter inte sammanstämmer med varandra, kanske ihop med vittnesmål utifrån, samt insamlat bevismaterial i form av fynd.
Kanske en kombination av ovanstående.
2015-06-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men vet man när och vilka omständigheter de tagits? Kan ju finnas massa alternativa förklaringar till hur/när de togs, spreds och ev lades upp med undomar involverade som inte alltid är särskilt rationella eller hänsynsfulla mot vad de ändå anser vara kompisar. Ex pojkvän tar dem, behåller dem för sig själv mrn bilden hittas av syskon eller kompis som är nyfiken, kompis/syskon mmsar bildentill sin telefon etc.

Jag kommer välja att inte tro på att hon levde såpass länge att GM inte höll på med så sjuka saker förrän jag får det bekräftat svart på vitt. Statistiken talar för att hon redan var död på söndagskväll.
2015-06-23, 11:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soranga
Nakenbilderna fanns, läs tråden, men har tagits bort nu.

Men vad tänker du med filmens relevans? Att Lisa skulle blivit exponerad för hot eller omvänt, att någon som skulle upplevt sig hotad av henne? Eller att den som postat särskilda specifierade uppgifter antagligen vet något?
2015-06-23, 11:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Du skrev samma sak igår också. Sluta trolla!
Det skrev jag inte. Hovrätten fattade beslut idag, så jag kunde inte skriva det igår. Jag fick beskedet kl 10:58.
2015-06-23, 11:05
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21010255.ab
2015-06-23, 11:05
Medlem
Kvinnan släpps fri, fortfarande misstänkt.
2015-06-23, 11:06
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Har säkert nämnts men det är några som kommentar under den där Youtubevideon (som jag också för övrigt bara tror är ett skämt) att det finns nakenbilder på Lisa på nätet? Som hon tvingats ta under kvällen hon försvann? Är detta bara bullshit eller? Inte hört något om det.
Tror du att någon fotat LH och lagt in bilder från sin egen telefon? Hennes egen förstördes inom några minuter.

Styckning, grismat och nakenbilder är fantasier från personer som inte har ett sunt intresse av trådämnet. Inte heller (fullbordad) våldtäkt är troligt eftersom LHs mobil förtstördes någon km söderut drygt fem minuter efter att hon skickat ett sms till pappan.
2015-06-23, 11:06
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzeeed
Kvinnan släpps fri, fortfarande misstänkt.

väntat att hon skulle släppas
2015-06-23, 11:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottisch
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21010255.ab
Citerar lite, en bekräftelse av vad jag skrev kl 11:00.
Citat:
Enligt ett beslut från Göta hovrätt ska de äldre brodern kvarbli i häkte, alltså tingsrättens beslut står kvar. Vad gäller den yngre brodern har beslut ännu inte kommit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in