Citat:
Ursprungligen postat av
V.Putler
Vedhuggare fortsätter sin globala jakt på folk som uttrycker allra minsta support för Putins erövringspolitik. Lycklig som ett barn citerar han då dessa udda kufar som aldrig representerar fler än sig själva...
Aldrig nåon vettig diskusssion om de stora dragen, hur konflikten ska kunna avvecklas etc...dvs om det är vettigt att Ukraina o Ryssland ska hålla på o förblöda varandra i det oändliga..
Höj dig vedhuggare!
Dessa "udda kufar" fick hela amerikanska kongressen att rösta mot frivilligbataljonerna pga grymheterna. Det är alltså kongressen som protesterar. Så kan du inte underkänna en hel amerikansk folkförsamling. De vill gärna hjälpa Ukraina, men de vill ha stopp på övergreppen. Notera att skandalen kring Tornado-bataljonen plötsligt blev känd i hela Ukraina och att SBU-chefen, i kontakt med bataljonerna, fick sparken. Man kan ana ett samband. Det undras redan om Avakov är näste man att gå. Vi får se.
Vad gäller inbördeskriget, så vill jag ha stopp på det omedelbums. Har jag inte gjort det klart flera gånger? Ukraina förblöder och inte bara pga kriget, som du nog vet. Enda lösningen är nog att rösta bort juntan. Washington har börjat tappa tålamodet, Ukraina-problemet måste nu lösas förre nästa presidentval, enligt uppgift, och det kan hända att Washington installerar nya makthavare innan dess. Det talas mycket på nätet om den direktlinje Nuland nu plötsligt har med en vice rysk minister. Stormakterna kanske pratar ihop sig. Inte kul för Aidar och andra, men bra för folket. Landet måste byggas upp igen.
Vad gäller Ryssland, så behöver du inte vara orolig. Det finns problem, men ekonomin går bättre än vad Moskva befarade när sanktionerna inleddes. Jag studerar situationen och är optimistisk, men rapporterar inte mycket om saken i tråden. Jag har också försummat att rapportera om Ukrainas ekonomi. Situationen är kort sagt förfärlig.