Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 22:29
Medlem
maryyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. Trodde denne isf. eftersom sms går att återskapa.

SMS ja, men inte chat-loggar, whatsup etc..
2015-06-22, 22:30
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nej.
Så här tror jag det gick till:

*Lisa har haft kontakt en tid med någon person som hon har haft sådant förtroende till att hon kan svara på frågorna "Vad ska du göra i morgon"? "Hur kommer du till jobbet"? "När slutar du"? bla bla.
Denna person kan vara någon hon inte känner,kanske någon som utgett sig för att vara någon annan än han/hon är,personen är psykiskt instabil,sjuka fantasier,etc.
Alternativt är det någon hon känner,kanske någon som känner sig "kränkt" för en händelse,förmodligen en tjej som "anlitar" två killar för att göra "jobbet",hennes eventuella broder och en kompis,om detta är scenariot så har något förmodligen gått fel,alltså,de skulle misshandla och skrämma henne,men hon avlider av skadorna.
chat konversationer i Lisas mobil finns sannolikt med någon av dessa förmodade GM.
What´s up eller motsvarande.

*GM visste när Lisa slutade och att hon åkte moped till och från jobbet,GM åker ut till Blomberg och rekar lite,vad jag vet så fanns det bara en moped i anslutning till byggnaden,alltså Lisas som är lätt att ha uppsikt över när Lisa kommer till den för att åka hem.

...men att hon skulle bli sist kvar är ju slumpen. Detta är knappast ett planlagt brott.
2015-06-22, 22:31
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nej.
Så här tror jag det gick till:

*Lisa har haft kontakt en tid med någon person som hon har haft sådant förtroende till att hon kan svara på frågorna "Vad ska du göra i morgon"? "Hur kommer du till jobbet"? "När slutar du"? bla bla.
Denna person kan vara någon hon inte känner,kanske någon som utgett sig för att vara någon annan än han/hon är,personen är psykiskt instabil,sjuka fantasier,etc.
Alternativt är det någon hon känner,kanske någon som känner sig "kränkt" för en händelse,förmodligen en tjej som "anlitar" två killar för att göra "jobbet",hennes eventuella broder och en kompis,om detta är scenariot så har något förmodligen gått fel,alltså,de skulle misshandla och skrämma henne,men hon avlider av skadorna.
chat konversationer i Lisas mobil finns sannolikt med någon av dessa förmodade GM.
What´s up eller motsvarande.

*GM visste när Lisa slutade och att hon åkte moped till och från jobbet,GM åker ut till Blomberg och rekar lite,vad jag vet så fanns det bara en moped i anslutning till byggnaden,alltså Lisas som är lätt att ha uppsikt över när Lisa kommer till den för att åka hem.

Fel, den dagen fanns 2 mopeder vid kaféet. Den ena körde hem c.a 20 minuter innan.
2015-06-22, 22:32
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. Trodde denne isf. eftersom sms går att återskapa.
SMS ja,men hur är det med chat/message appar till Iphone´s och Android?
Är det några ungdomar idag som använder den klassiska SMS tjänsten när det finns gratis alternativ?
Jag är själv över 40 och jag kommer inte ens ihåg när jag skickade ett SMS senast.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Något som slår mig är att om någon av bröderna är skyldig så är det nog den äldre, snarare än den yngre vilken det spekulerats mest om.
Det är inte främst beroende på att han kan tänkas vara less på sin feta fru, utan mer pga yttrandena från domare och åklagare.

HR ska höra åklagaren imorgon om den yngre brodern, endast den yngre.
Angående den äldre har de tillräckligt underlag.
Underlag för vad, häktning?
Annars borde han väl bli frisläppt?

Alltså får jag det till, att den yngre brodern möjligen kan komma att släppas imorgon men den äldre garanterat blir kvar i häkte.

Fast HR kanske planerar att släppa båda imorgon?

Nej, jag tror att du har en poäng där.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
jag är mer kategorisk än så....endera har han häktningsgrund som stöds av något om då pratar vi inte om en luddig sammanställning av "typ" diverse vittnesmål...eller så har han inte det.

Denna sk kallade sammanställning eller att "vissa åklagare går till häktningshandlingar helt utan papper"....tillåt mig att småle. Bara skitsnack till pressen...vilken åklagare valsar in utan något som helst underlag till TR ..."jamen ni kan väl sy in honom för säkerhets skull"..eller? möjligtvis i skeenden som bråk mellan makar där man i stort sett tagit någon i bar gärning...men INTE i denna form av mordfall. Lite kul är ju att reportrarna är så luttrade att de inte ifrågasätter åklagaren där

Ja han har ju inte bara vittnesmål. Spår efter Lisa (d.v.s delar av mobil och något klädesplagg fanns ju längs det område de rör sig. Visserligen är det naturligt för dem att röra sig mellan bostad och arbetsplatsen men om de är de enda som man med säkerhet vet varit där så är ju det ett skapligt indicium väl till analyssvar kommer. Det är ju svårt att helt ignorera det.
2015-06-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Jag håller nog med Dig om detta. Jag var själv lite fundersam men gruppledaren var helt på det klara med att det fanns ett lagrum som gav tillåtelse till detta i och med att man kunde tänka sig att LH t.ex. kunde skadat sig och sökt hjälp/gömt sig och kunde därigenom hittas vid liv. Han hade t.o.m. ett namn på lagen som jag ej kommer ihåg och detta hade kommit uppifrån Missing Peoples jurister. Själv är jag ingen lagvrängare men det verkar väl logiskt om det vore så i alla fall.
Jag skulle dessutom inte vilja vara den person som nekat en genomsökning som senare skulle visa sig ha räddat ett liv...

Sitter du o trollar?
2015-06-22, 22:33
Medlem
quieenies avatar
Fick tidigare vatten på min teorikvarn.Det ska enligt tidigare uppgift ta ca 4 min att "moppa" från fiket till Martorpsbyggnaden.Lisa messade 18.23,lägg till ca en halv minut för att ta på hjälmen och handskarna samt starta upp moppen och köra iväg ca 18.28 når hon kurvan vid Martorp.Förvånansvärt mycket kan hända på två minuter.Klockan 18.30 är mobilen "död",ev.trampad på av GM.När hon inte kan ringa så kanske hon skriker.Det är då en GM kan få panik och göra allt för att tysta skriket.

Gm kan,om han sett Lisa komma körandes på morgonen,förmodligen gissa sig till att hon ska köra samma väg tillbaka vid 18.30-tiden.Eftersom det är söndag är det inte många andra på plats i eller kring Martorpsbyggnaden.Förmodligen inte bröderna heller.Som sagts tidigare är det tillfället som gör tjuven,om fiket är offside,så är denna plats det,gånger tio.

Det är klargjort att Lisa sågs sista gången vid fiket.MEN det finns inget vittne på att hon försvann just därifrån.Därför tror jag hon "försvann" på ett betydligt "lämpligare" ställe.

Det är svårt att få med sig en levande Lisa bort från fiket, men det är faktiskt ännu svårare att få med sig henne avliden.Visst,du kan ha bil.Men du ska nerver av stål för att inte riskera att bli upptäckt.
2015-06-22, 22:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Källa på att MP gjorde fynd i en lada?

" Två betydelsefulla fynd gjordes i området under fredagskvällen.
Kenneth Söderlund, talesman för Missing people, om fyndet i ladan:

Undersökte lada
– Vi har gjort ett fynd i ladan som polisen finner relevant. Därför har man satt upp en avspärrning, sa han på fredagskvällen."
http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
2015-06-22, 22:35
Medlem
Jag har läst i tråden sedan kroppen hittades och håller med om att det är svårt att tänka sig hur detta skett. Jag äcklas dock av alla som skriver om LH som en kaka som man vill smaka och om män går runt och fluktar på kvinnor tills de inte kan avhålla sig från att våldta dem. Tänker ni så på riktigt? Jag blir för f-n mörkrädd!
2015-06-22, 22:35
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Fel, den dagen fanns 2 mopeder vid kaféet. Den ena körde hem c.a 20 minuter innan.

Yes missat det, men enligt min teori så visste mördaren hur Lisa såg ut och vilken tid hon slutade.
2015-06-22, 22:36
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är över kilometern.

En kaffe kostar ett par tior, eller så. De kunde inte stanna för en kopp kaffe, men de kunde stanna för att våldta och mörda en tjej, och ändå slippa pungspark? Tvärtom, de blev beskyddade.
Ok 1 km, några minuter med bil eller en snabb promenad hem.
För balter som jobbar för 20 papp i månaden och sparar pengar så tror jag dom flesta hade sparat sina pengar och tagit kaffet hemma.
Dregla från andra sidan vägen är gratis.
Nu vet jag inte hur folk på denna gården brukar göra men jag har gjort ganska många besök på flera olika gårdar både här och utomlands när jag hade travhästar och alla brukade käka och fika hemma.
Jag tjänar rätt bar och går ofta ut och käkar när jag inte har lust att laga mat, men har nog aldrig stannat på ett café så nära hemmet...men ok mitt intresse för att dregla över tjejer som är yngre än mina barn är inte så stort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in