Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Nej just det, vilket beror på att de sparar pengar och intar sitt kaffe hemma på trappen!
Jag tycker åklagaren gör ett ynkligt intryck:
"Det stora allmänintresset gör också att vi måste vara oerhört försiktiga. Vi vill inte ha en misslyckad utredning utan vi vill ha en lyckad utredning och då är det väldigt viktigt att vi i nuläget är väldigt försiktiga med vad vi går ut med."
Ok, jag och många med mig vill nog i första hand ha fast en mördare...
Nå, två saker som legat bröderna i fatet kan förklaras på ett enkelt sätt:
1. Deras konstiga beteende vid mötet med MP. Om t.ex. de hittade fyndet före MP och språkförbistringen ställde till det, eller att den gjorde det ändå.
2. Motståndet vid gripandet, handfängsel etc. Om de är helt oskyldiga kan de ha reagerat med upprördhet, lite språkförbistring här också räcker. Om de varit skyldiga, hade de nog inte blivit direkt överraskade.
Jag tror mördaren är en ensam galning. Troligen en ogift ungkarl eller en yngling. Från trakten och med bil.
I det fall det är någon eller några andra än litauerna som gjort detta är det sannolikt någon som har besökt kafét någon eller några ggr under de 3 veckor LH arbetat där och lagt märke till henne då.
Då det var första gången LH inte fick skjuts och åkte moped bör denne då ha noterat detta just denna för henne ödesdigra dag.
Det är sannolikt någon som jobbar eller är bosatt i närheten, potentiella GM kan inte vara så stort om den eller de personer också noterat att LH inte fick skjuts med bil just den här dagen.
Litauerna kan mycket väl noterat detta, inte så många fler rimligen.
Svårt att se att de inte är inblandade, skulle vara om någon annan på orten gjort detta och vill få det se ut som att litauerna är skyldiga och lägga skulden på dem för att själv gå fri. Det är dock långsökt, för att inte säga osannolikt.