Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 16:12
Medlem
Tror inte ett skvatt på att det är bröderna som gjort detta. Jag är övertygad om att det var någon hon kände och att motivet var sexuellt. Nu hoppas jag att man får tag i den skyldige snabbt som attans och får lugn i detta.
2015-06-22, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Är nog ingen omöjlighet om det är en Psykopat som mördat att det finns fler kroppar på området...

Kanske borde gora en lista pa folk som forsvunnit i omradet dom
Senaste 20-30 ar?
2015-06-22, 16:14
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
En dum fråga: Kan försvarsadokaten hållas ovetande om ev bevis och skäl till häktning? Eller delar av skälen?

Frågar med anledning av denna artikel

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/saknas-tillracklig-bevisning

Det är en fin balansgång mellan att de misstänkta ska ha möjlighet till ett adekvat försvar och att utredningen inte för saboteras (dvs. om de misstänkte kan ändra sina utsagor beroende på eventuell bevisning som riktas mot dem). I huvudregel vill jag emellertid anse att sådan bevisning som talar emot den misstänkte ska denne även få chans att bemöta. Om inte nu vid första häktning så inom kort.
2015-06-22, 16:14
Medlem
Stina-Linas avatar
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/82140 Om advokatens överklagande
2015-06-22, 16:15
Medlem
Tingsnotariens avatar
Jag tror de släpps imorgon om inte åklagaren kan visa något mer....
2015-06-22, 16:16
Medlem
"- Vi har begärt in ett yttrande från åklagaren gällande den yngre av de två männen, säger hovrättsrådet Lars Fridner.

Vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm har fram till i morgon klockan 11 på sig att lämna in detta yttrande, och först därefter fattar hovrätten beslut om överklagandena.
"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6195519

Det känns som om att tingsrätten inte hade tillräckligt på fötterna.
2015-06-22, 16:17
Medlem
Om Litauerna släpps så finns det ju en uppenbar hotbild. De som håller envist fast att de är skyldiga samt om det går en Gm fri som vet att de vet. De kan ju inte heller röra sig fritt i sitt hemland där de med hängts ut i massmedierna. Polisen blir tvungna att lösa detta fallet. Undrar hur AJ gör om han behåller dem på gården eller om han säger upp dem..
Senast redigerad av Nybromannen 2015-06-22 kl. 16:32.
2015-06-22, 16:17
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugzvamp
Hade man haft väldiga framsteg att uppvisa hade allmänheten självklart fått mer respekt inför rättsväsendet om de fått reda på detta. Men har de inget intressant att säga inger det kanske mer förtroende att gömma sig bakom sekretess än att gå ut och berätta att man så här långt är osäker på det mesta.

Vad jag menade är att det inte inger något förtroende då poliser säljer sin yrkesheder till lika omoraliska journalister.
Pladdrande poliser och känsliga förundersökningsdetaljer som rapporteras i media inger inte något förtroende alls.
Då tycker jag att den här "hermetiska tystnaden" visar på att involverade poliser och åklagare tagit det hela på allvar.
Då förhundersökningen blir offentlig och åtal väcks så får vi klart för oss om man missat något.....eller inte?
Det är inte med hjälp av "uppdateringar" som polisen skall erhålla vårt förtroende utan genom att följa lagen och i domstolen få dit dom som är skyldiga.
2015-06-22, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag lurar lite på om advokaten kanske menar att de häktades för att de inte skulle lämna landet, inte av rasistiska skäl. Det är kanske större risk att en utlänning lämnar landet än att en sverigeboende gör det.
En synnerligen rimlig anledning.
Fokus ligger väl på vem som är Lisas baneman!
OT:
Att diskutera rasism och katter är i sammanhanget inte meningsfullt.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Jag tolkar detta som att hovrätten var beredd att släppa dem, man hade nog begärt in kostnadsräkningar och var redo att fatta ett beslut, men vill ge åklagaren en sista chans att visa om hans undersökning gett något mer.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Hovrätten: Vi måste höra åklagaren

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21005991.ab

som jag skrivit tidigare så är det nog mer "höra med åklagaren vad han tycker" än att de fattat ett beslut på materialet som åklagaren lämnat in till tingsrätten
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Hovrätten är osäkra med andra ord.

Nu krävs det nog att åklagaren kan visa något mer....

Skulle tro det! Det kan ju uppfattas av vad 35åringens advokat sa att de inte har något annat än att han bor i närheten.....
Senast redigerad av Noningra 2015-06-22 kl. 16:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in