Citat:
Ursprungligen postat av
Germangestalt
Ja du är helt klart på rätt spår. Det är ett försvar mot vanvettig kulturmarxism. De försöker ju i praktiken utplåna den svenska nationen. Antirasismen som ideologi har udden riktad mot vita folk. Eller som man brukar säga - Antirasist är ett kodord för antivit.
antirasist är ett kodord för antivit i många praktiska sammanhang, men inte i teorin. jag tror att det här egentligen rör sig om lingvistik; vad betyder egentligen olika ord och begrepp? feminism betyder ordagrant jämställdhet men man kan med goda skäl påstå att såpass många "företrädare" för feminismen är direkta sexister att man kanske kan påstå att det inte alls rör sig om jämställdhet.
exakt samma konflikt verkar existera kring SDs rasiststämpel; de för inte en direkt rasistisk politik men såpass många företrädare för partiet är direkta rasister att man med grund kan påstå att de är det.
jag är övertygad om att större delen av den svenska befolkningen (rimligtvis bortåt 75-80%) på pappret är feminister och antirasister. vi är fostrade att tro på lika förutsättningar oberoende av kön och hudfärg, jag träffar ytterst sällan någon som inte påstår sig skriva under på detta i alla fall. men problemet är gränsdragningen; vad är jämställdhet och lika förutsättningar? räcker lika förusättningar om det ändå resulterar i olika utfall?
jag är både antirasist och feminist, men jag är inte kommunist och jag är inte marxist. jag är väl medveten om de marxistiska strategierna om att befolka alla samhällsinstitutioner som formar människans tänkande (media, skola, politik, kultur osv). jag är också medveten om strategin om att skrika glåpord tills dina meningsmotståndare inte orkar längre.
scottwalter är inte feminist eller antirasist. användaren bakom nicket är sannolikt marxist. liksom merparten av alla som titulerar sig själva som antirasister eller feminister.