Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 00:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Och vad får dig att tro att polisen inte har kollat av detta redan? Du hatar jägare va?

Behöver väl inte vara så att Bikergirl hatar jägare. Hon kanske vet att den hon avser har ett obehagligt beteende mot tjejer?
2015-06-22, 00:16
Medlem
Varit tyst angående sexförbrytaren som rymt kan denne haft lokalkännedom i trakten? Kan han färdats i den övergivna mercedesens om den varit stulen?
2015-06-22, 00:16
Medlem
MissMeduzas avatar
Är bara gris man får jaga nu. Och det görs på natt/tidig morgon. 18-19.00 är det inte mycket grisar (vildsvin) som rör på sig.
2015-06-22, 00:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikergirl
Okej. Tack! Men någon måste väl ha ansvaret över jaktområden? Kan man ta reda på vem?
Här är lite representanter för jaktlag runt ikring.
http://krets.jagareforbundet.se/gotene/files/2014/08/Protokoll-hjortkommitt%25C3%25A9n-140616.docx&ved=0CBwQFjAA&usg=AFQjCNGDkDeIFbhVgyd3 Vq_hSJC3TCt4Tg&sig2=JzSrqVhU1scaNjLfD6269g
2015-06-22, 00:23
Medlem
Citat:
Okej. Tack! Men någon måste väl ha ansvaret över jaktområden? Kan man ta reda på vem?

Brukar vara jaktledarna, arrendatorn har koll på vilka som är jaktledare. Tror inte man som privatperson kan få ut detta från annan privatperson (arrendatorn då), Vilka som ingår i jaktlagen finns det oftast inte papper på förrutom i mötesprotokollen, och dessa protokoll har inte arrendatorn, han vill bara ha pengar och en lista på nerlaggda djur. så har det funkat där jag jagat iaf. Ibland kan man hitta mötesprotokoll från större jaktlag på ett skötselområdes hemsida, om dom nu har en...
2015-06-22, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Här är lite representanter för jaktlag runt ikring.
http://krets.jagareforbundet.se/gotene/files/2014/08/Protokoll-hjortkommitt%25C3%25A9n-140616.docx&ved=0CBwQFjAA&usg=AFQjCNGDkDeIFbhVgyd3 Vq_hSJC3TCt4Tg&sig2=JzSrqVhU1scaNjLfD6269g
Tack! Ingen träff där tyvärr!
2015-06-22, 00:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

När jag var liten fick anställda vid de stora markägarna inom industrin jaga på marke. Någon av markägarna i varje fall. Jag tror inte antalet jägare är relevant för det brukar ju vara visst antal djur som får skjuta och det har väl ingen betydelse om det springer 78 gubbar som hoppas vara någon av dem som ska fälla åtminstone en av tjurarna. Polisen brukar också veta vem de ska ringa vid ev. behov av eftersök vid viltolyckor i trafik.

Kommunen brukar också veta fö r de har väl inte egna jägare i regel utan ringer relevant områdes jaktvårds representant när någon villaägare har en skabbräv på altanen.
2015-06-22, 00:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jag vet inte om denna information hjälper men när jag efterfrågade vad som fanns i den utbyggnad av ladan som polisen hade fått upp intresset för så fick jag ett pm från en person som sade sig ha god kännedom om platsen.

http://x.cdn-expressen.se/images/c9/ac/c9acc77b27814fc294b7e58a64d05921/16x9/645@70.jpg
http://y.cdn-expressen.se/images/c2/46/c24659c03fe1456ab947ff3494b218da/16x9/645@70.jpg

Personen skrev först att utbyggnaden var mjölkrum, kontor och slaktrum.
Därefter fick jag ett mer utförligt pm om vad som fanns i ladan som avslutades med: Slaktrummet som antagligen varit där mjölktanken förvarats förr används som slaktrum nu för traktens/markens jägare.
Så om det stämmer så har jägare haft tillgång till Arnes slaktrum iaf.

Rätt ruggigt tycker jag. Vet du om utrymmet brukar vara låst?
2015-06-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Brukar vara jaktledarna, arrendatorn har koll på vilka som är jaktledare. Tror inte man som privatperson kan få ut detta från annan privatperson (arrendatorn då), Vilka som ingår i jaktlagen finns det oftast inte papper på förrutom i mötesprotokollen, och dessa protokoll har inte arrendatorn, han vill bara ha pengar och en lista på nerlaggda djur. så har det funkat där jag jagat iaf. Ibland kan man hitta mötesprotokoll från större jaktlag på ett skötselområdes hemsida, om dom nu har en...
du som är jägare, vet du om det finns de som jagar ensamma? Tänker på de som är yrkesjägare exempelvis, vem är yrkesjägare anställda av? Ber om ursäkt men jag har ingen kunskap alls om det här.
2015-06-22, 00:28
Medlem
Ska enl tråden ha diskuterats en person som dömts för grovt pedofilbrott utav våldshållet som ska bo nära som mycket väl kan ha tillgång till gården. Högst troligt att han kan vara jägare...
Senast redigerad av Nybromannen 2015-06-22 kl. 00:32.
2015-06-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
När jag var liten fick anställda vid de stora markägarna inom industrin jaga på marke. Någon av markägarna i varje fall. Jag tror inte antalet jägare är relevant för det brukar ju vara visst antal djur som får skjuta och det har väl ingen betydelse om det springer 78 gubbar som hoppas vara någon av dem som ska fälla åtminstone en av tjurarna. Polisen brukar också veta vem de ska ringa vid ev. behov av eftersök vid viltolyckor i trafik.

Kommunen brukar också veta fö r de har väl inte egna jägare i regel utan ringer relevant områdes jaktvårds representant när någon villaägare har en skabbräv på altanen.
Vid eftersök av viltolyckor då? Ringer man vilken jägare som helst då? Eller finns det någon som har ansvaret för ett visst område?
2015-06-22, 00:32
Medlem
Citat:
du som är jägare, vet du om det finns de som jagar ensamma? Tänker på de som är yrkesjägare exempelvis, vem är yrkesjägare anställda av? Ber om ursäkt men jag har ingen kunskap alls om det här.

Många jagar ensamma, yrkesjägarens arbetsgivare borde vara ett säteri eller större markägare. Betvivlar att en yrkesjägare skulle vara inblandad i fallet, isåfall hade nog tösen passerat en köttkvarn innan polisen hittat henne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in