Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Den vägen liknar mer den som media haft ute, gissar nog att man hellre tar större vägar än mindre om man inte är så hemma i området också. Det rör sig trots allt om 5 mil.
Men vi vet ju inte, så enerverande!

Är vägarna någorlunda lika långa och det är lätt att hitta längs de mindre vägarna kör man nog hellre där. Det är i varje fall vad vi brukade göra i min ungdoms glada (nåja) dagar. Det är inte särskilt kul att tuffa fram på moped längs vägrenen på en större väg när bilar och (framförallt) långtradare dundrar förbi i 90+ km/h.
2015-06-21, 21:19
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ser ut som någon som har försökt sno julgranar i vintras men kommit på att det är enklare att köpa en plastgran.

Om en gärningsperson med koppling till det här fallet har bemödat sig med att köra bilen dit, varför hittades inte Lisa och hennes tillhörigheter där i så fall?

Finns det någon efterlysningen på en sådan bil, någon som har sökt på nätet? Bilen var låst, kanske rädd om den?
Jag håller med om att tillhörigheter borde hittats där istället för där de hittades men så länge vi inte vet varken motiv eller typ av gärningsman måste man betrakta allt som en möjlighet.
Bilen måste kollas oavsett vilket och alla eventualiteter måste undanröjas så det inte hänger lösa trådar i utredningen.

Jag är bara rädd för att polis och åklagare känner sig nöjda med det de har och de häktade bröderna och vägrar tänka utanför boxen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du resonerar som brödernas mamma, helt perfekt att folk meddelar sig här om vilka som inte har med saken att göra, har du berättat samma sak för polisen, de tar tacksamt emot alla tips de kan få och du sitter inne med heta grejer, bra nu vet vi.

Seriöst, varför ska vi tro dig?

Jupp, jag har pratat med polisen.

För övrigt har jag fått info om att LH hittades inuti ett skåp på Martorp. Vågar dock inte svära på att det är sant. Men det kanske redan har tagits upp?
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodychoke
Är vägarna någorlunda lika långa och det är lätt att hitta längs de mindre vägarna kör man nog hellre där. Det är i varje fall vad vi brukade göra i min ungdoms glada (nåja) dagar. Det är inte särskilt kul att tuffa fram på moped längs vägrenen på en större väg när bilar och (framförallt) långtradare dundrar förbi i 90+ km/h.

Fast å andra sidan så kanske det är mindre risk att något sker oupptäckt på en större väg med rätt tät trafik.
2015-06-21, 21:22
Medlem
Citat:

Ok, ja, jag litar på dig.
Tänkte mest på att när vi tog oss 5 mil som yngre så tog vi hellre landsvägar än krångliga grusvägar.
Väggrenarna ser rätt så breda ut på de stora vägarna i området också, men som sagt, jag vet inte.
Medlem
Är det bara jag som tycker att själva brottet är rätt klantigt gjort? Döda en flicka och sen dumpa kroppen precis i närområdet? Känns ju inte särskilt smart.
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tack

Av ytterligare intresse är att Café På Klostrets ägare, Lena S, bor i samma lilla samhälle, Axvall, som där bilen hittades, Lena bor ca 5 km ifrån platsen där bilen hittades.

Jag tror ABSOLUT INTE att Lena har något med varken Lisas förvinnande eller död att gjöra ej heller med bilen i skogen, MEN man kan ju inte utesluta att någon som känner Lena och därför besöker cafeen då och då och därigennom fått öga på Lisa kan vara inblandad och använt bilen ?

Tidigt i tråden florerade ett rykte att Lena S bodde 750 meter från caféet,
då stämmer alltså inte det ?
2015-06-21, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Jupp, jag har pratat med polisen.

För övrigt har jag fått info om att LH hittades inuti ett skåp på Martorp. Vågar dock inte svära på att det är sant. Men det kanske redan har tagits upp?

Från vilket håll kommer informationen om skåpet, någon som sökte med MPS eller var det från den här mannen?

Men du vågar svära på att nämnda person inte har med fallet att göra, inte illa.
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solar47
Det som är av betydelse är att "hjälmen" saknades. Varför? Mopeden med nyckeln i och med plastkassen finns kvar, men hjälmen, iPhone och handskarna + Lisa saknas.
En handske hittas + delar av hennes iPhone. Fynd görs också på olika platser.

***Att hjälmen saknas är mysko och är en viktig ledtråd, likaså iPhone. Hade hon mobilen i sin jackficka? Hurudan jacka hade hon?

Om min teori stämmer,så får inte hjälmen hittas,därför att den innehåller DNA från en obehörig person.Moppen kan ju torkas av..
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:

Man kan ju alltid spekulera i att BO kört vilse.

Skall man kryssa på småvägar och kanske som i detta fallet kör sträckan första gången är det lätt till, sedan stannar BO och frågar om vägbeskrivning av fel person.

Det är ju inte riktigt samma sak att bli skjutsad till ett ställe som att sedan helt själv hitta.
Man är inte så uppmärksam när man åker med.

Jag har varit inne på att BO togs på plats vid cafe, men är benägen att kunna tänka om.
2015-06-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Nä jag vet inte heller riktigt vart hon hittades, men enligt bilden står det ju klart och tydligt att "BO hittades avliden i detta skjul"
http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg
Samt att det finns en annan bild där man ser att dörren är öppen på skjulet + en massa kriminaltekniker som står precis utanför.

Media publicerar det polisen föder dom med. Tror ingen hittills publicerad bild stämmer med fyndplats. Av utredningstekniska skäl.
2015-06-21, 21:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Bilen ser blank och fin ut. Eller är riset där för att kolla om någon gått fram och snoka kring den, riset döljer från fotograferingsvinkeln plåtarna. Men jag tycker de liknar de bilar som folk från FM ibland åker omkring i
Dock osäker på om de kör med Mercedes.

Sökte denna tråd på namnet Axvall, det lilla samhället där bilen hittades, och hittade info att dessa två, som tidigare nämds som misstänkta, bor eller har bott i Axvall!!! (och som jag tidigare nämt så bor även Cafe ägren Lena i Axvall)

joh*n.v*dman (*=a)

H*nrik V*berger

Ang hur bilen (Mercedes) var gjömd när den hittades:

https://www.facebook.com/pages/%C3%84ngslyckan/121404814675112

Thoma* Sjökvis* "Bilen är låst och var helt övertäckt med granar som dom brutit ner."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in