2014-10-12, 20:30
Medlem
Man kan ta ut kontanter inom Sverige och helt utan avgifter eller räntor, eftersom detta anses som vanligt varuköp. De andra bankerna brukar tar en avgifter per transaction och ränta rullar på redan från sekunden man tar ut kontanter.

Det enda som för mig är lite missnöjd hos bank norwegian är att jag fick bara 10k kredit på kortet ....annars fungerar det helt perfekt!
Senast redigerad av Tommelise 2014-10-12 kl. 20:39.
Citera
2014-10-12, 23:02
Medlem
EvilGuys avatar
Med en sund ekonomi så ser jag inte behovet av att ta ut kontanter med kortet. Men i värsta fallet kan man ju ta ut en femhundring eller två extra när man är på ICA och handlar?

Vilket kort som är bäst är ganska individuellt. Själv kör jag på ett kort som ger mig en gratis hotellnatt för var 65.000:- jag spenderar. Brukar bli två nätter om året vilket känns som en bra deal för ett gratis kreditkort (bortförhandlad avgift, kostar egentligen 300:- eller något sånt). Handlar man mycket i utlandet så finns det dock bättre kort. Går ju att ha två kort..
Citera
2014-10-12, 23:28
Medlem
xolidizods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelise
Man kan ta ut kontanter inom Sverige och helt utan avgifter eller räntor, eftersom detta anses som vanligt varuköp. De andra bankerna brukar tar en avgifter per transaction och ränta rullar på redan från sekunden man tar ut kontanter.

Det enda som för mig är lite missnöjd hos bank norwegian är att jag fick bara 10k kredit på kortet ....annars fungerar det helt perfekt!

1. Valutaväxlingspåslag 1,75%
2. Ränta 16,99%

Så inte jättebra trots allt. Sedan handlar det ju om hur du använder kortet, bara köp och uttag och betalar tillbaka rubbet i slutet av månaden funkar ju faktiskt bra med detta kort.
Citera
2015-06-21, 17:40
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xolidizod
1. Valutaväxlingspåslag 1,75%
2. Ränta 16,99%

Så inte jättebra trots allt. Sedan handlar det ju om hur du använder kortet, bara köp och uttag och betalar tillbaka rubbet i slutet av månaden funkar ju faktiskt bra med detta kort.

Citat:
Kortet har ingen årsavgift. Varuköp med kortet är avgiftsfria och om du reser till utlandet tar vi inte heller några avgifter om du tar ut kontanter i en bankomat.

https://www.banknorwegian.se/Kreditk...gn=Kredittkort
Citera
2015-06-21, 18:30
Medlem
drutgers avatar
Känns ju som att Santandets kreditkort är bättre om man ser till nyttan att ha det bra utomlands. Ingen uttagsavgift och ingen valutaväxlingspåslag samt 0 kr i årsavgift. Känns fett bra. Det kortet har man ju lätt med sig som bankomatkort iaf.
Citera
2015-06-21, 18:38
Medlem
Bbobis avatar
Reser man med norweigian så skadar det inte att ha kortet för att få extra återbäring för sina flygbiljetter.

Det ger 5-20% cashpoints beroende på typ av biljett och första köpet du gör med kortet får du 275 cashpoints att använda när du ska resa. Samt 1% på varuköp att boka för.

Fick kortet förra veckan och har 300kr att använda på min nästa flygbokning nu.

Jag skaffade kortet dels pga det men även för att ha flera reservkort. Vill ju inte ha ett enda ifall jag blir rånad eller något händer. Måste ha ett backup på rummet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in