2015-06-09, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaitro++
Kan någon svara på frågan hur en sådan förpackning (orifarm) ser ut?
De expedieras ut i kartonger om 30, 98 el. 100 kapslar.
Senast redigerad av Roxic 2015-06-09 kl. 09:28.
Citera
2015-06-11, 14:27
Medlem
¨Bestämde mig helpt spontant att sluta för 3 dagar sedan, hade väl endast 10 dagar kvar, men bestämde mig för att skita i de med tanke på att de ser riktigt bra ut. Förutom ett fåtal fläckar o prickar.

Jag har idag dock solat, 30 fdaktor i anstiket och sololja på kroppen för färg.

Antingen bränner jag mig, eller inte,
Citera
2015-06-13, 13:37
Medlem
Var och hämtade ut mina första 100 kapslar idag(ska ta 3st/dag) men jag blev lite chockad när jag fick betala runt 400kr för något som kommer räcka en månad? Visst jag har pengar och jag kan betala det utan problem men samtidigt finns det ju de personer som kanske inte har råd att slänga ut minst 400kr/månad för att bli av med det?

Sjukt pris imo.
Citera
2015-06-14, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Var och hämtade ut mina första 100 kapslar idag(ska ta 3st/dag) men jag blev lite chockad när jag fick betala runt 400kr för något som kommer räcka en månad? Visst jag har pengar och jag kan betala det utan problem men samtidigt finns det ju de personer som kanske inte har råd att slänga ut minst 400kr/månad för att bli av med det?

Sjukt pris imo.
Nej, men det är väl inte speciellt dyrt. Det finns läkemedel, som är relativt vanliga, som räcker i en månad och kostar dubbelt så mycket.

Dessutom ingår isotretinoin i läkemedelsförmånen, vilket betyder att de är subventionerade och man betalar mindre för varje gång tills man har kommit upp i 2200. När högkostnadsskyddet har uppnåtts hämtar man ut alla subventionerade läkemedel utan att betala.
Citera
2015-06-15, 15:07
Avslutad
Jag har nu ätit medicinen i två och en halv månad. Enligt doktorn så ska jag äta den till hösten...
Tycker att medicinen verkar bra. Har inte fått några nya finnar i ansiktet på säkert över en och en halv månad. Däremot får jag någon liten böld då och då i nacken eller på ryggen men de försvinner fort.
Det känns underbart!

Biverkningarna är milda men ändå jobbiga så jag ser verkligen fram emot att bli kvitt den här kuren!
"Vill man vara fin, får man lida pin"...

- Torr hy kvarstår.. Smörja in flera gånger per dag, speciellt efter en dusch för då börjar huden flagna.
- Ljuskänslighet och torra ögon till och från
- Trötthet.. Det märks verkligen av under träningen.
Citera
2015-06-17, 23:06
Medlem
Har alldeles för mycket prickar/fläckar för att det skall vara bra.
Samt en jävla massa ojämnheter.

Slutade med medicen för ca 1-2veckor sedan.

Borde jag nöja mig mig sol o saltvatten, eller vad tycker ni?
Citera
2015-06-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen

Fråga doktorn istället för att fråga FB.
Citera
2015-06-18, 00:50
Medlem
Vikilitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen

Du blir inte av med ärr osv av medicinen. Bara problemet som skapar ärren.
Citera
2015-06-21, 14:08
Medlem
Käkat roa i 3 månader nu och går därmed in i andra halvlek! Bara att kämpa på nu då så kanske man snart kan börja leva ett normalt liv utan akne och medicin!
Citera
2015-06-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finstil
Käkat roa i 3 månader nu och går därmed in i andra halvlek! Bara att kämpa på nu då så kanske man snart kan börja leva ett normalt liv utan akne och medicin!

Hur har resultatet varit då efter 3 månader?
Citera
2015-06-21, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finstil
Bra jobbat! Fortsätt så

Själv har man exakt 20 dagar kvar, sedan börjar det nya livet!
Citera
2015-06-25, 14:35
Medlem
Hej alla!
Nu har jag knaprat roaccutan i 5 månader och börjar se ljuset i tunneln, fy fan va skönt de ska bli å slippa alla biverkningar!
Något man verkligen saknat under denna period är att kunna kröka, så därför har jag en fråga angående detta. Hur lång tid efter behandlingen är det okej att dricka alkohol? Nån dag, nån vecka, nån månad?
Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in