Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är du säker regskyltarna var utländska? Militärfordon har ofta svartgula av liknande typ som diplomatbilar har. Lisas pappa är militär enligt uppgift och var med kollegor och letade.

Nej jag är inte säker. Har läst nånstans i tråden att det kan ha varit en lettisk reg-skylt. Borde gå att söka på i tråden.
I livesändningen kunde man inte se reg-plåten, och de visade heller inte bogseringen. Bogseringen nämndes dock av reportern.
Men det finns före och efter-bilder från parkeringen. Vilket innebär att bilen har fastnat på bild. Så om man söker bilder från tidpunkten då MGM hämtades till förhör, så borde man få med parkeringen och kanske kan zooma.
Ur den vinkeln Expressen filmade såg man inte skyltarna alls.

Pratar alltså inte om bilar som synts tillfälligt utan svarade på ett inlägg om huruvida MGM hade bil eller ej.
Senast redigerad av julusa 2015-06-21 kl. 18:24.
2015-06-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
Jag har inte läst någonstans att MP rapporterat att bröderna är stökiga. Ej heller att ny patrull anländer med hund som leder dem till Marstorp. Det var ny info för mig.

Liverapporteringen på.expressen.se

Det har vart uppe i tråden, och jag tror att Aftonbladet skrev om det.
Senast redigerad av julusa 2015-06-21 kl. 18:23.
2015-06-21, 18:17
Medlem
BlueGazellas avatar
Jag har följt tråden men har missat vem det var som betedde sig märkligt på kafét? Har det kommit fram vem denna person är?

Jag tror att en av bröderna eller båda har haft koll på Lisa, de har säkerligen fikat där flertalet gånger. Det betyder ingenting att de inte är dömda tidigare eller är snälla som lamm. Ingen vet vad som pågår i huvudet på en annan person. Det finns som vi alla vet män som mördar kvinnor av olika anledningar. Jag tror att en alt. båda ville ha henne och inte kunde kontrollera begäret.

Det som är sjukt är att de lyckades tajma in första gången hon skulle åka hem själv, detta kan de orimligen ha haft koll på? Men slumpen finns ju... De kanske bara råkade befinna sig där och såg henne ensam och det slog slint helt enkelt. Det finns x antal män med sjuk syn på kvinnor som vi vet. Tjejer kan snart inte gå ensamma ute utan en body guard...
2015-06-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Så var det den förbaskade kassen(plast?) som ställer till det för mig.
Här pratas om att Lisa skulle åka hem på moppen själv för första gången.Hon skulle givetvis också åka TILL fiket själv för första gången.Jag skulle ju om jag var hon,köra väg 44:a och svänga av vid Skälvum Kyrka och via Husaby ta mig fram till jobbet.DET innebär att hon passerar Martorps bygge vid Hovsgärde på vägen (på morgonen).

Min teori är att hon åkte samma väg hem.Kanske vinkade till något bekant ansikte på morgonen.Kanske blev stoppad på vägen hem av samma bekanta ansikte.Om hon kom så långt,skulle det förklara att inga tecken på strid förekom på fyndplatsen.Den som stoppade Lisa på väg hem hade ju möjlighet att köra tillbaka moppen med hjälmen på och ingen kan identifiera personen som någon annan än Lisa.Ställer moppen på plats undrar vad ska jag göra av nyckeln..den får sitta kvar.På vägen tillbaka till fiket ELLER tillbaka till Martorp,gåendes,så slängs diverse av Lisas tillhörigheter.

MEN,så var det som sagt var plastkassen!I övrigt är det tidsmässigt möjligt eftersom Lisas pappa inte var vid fiket förräns vi 20.00

Varför skulle plastkassen vara ett problem? Om det gick till så som du skriver så tog väl GM med sig plastkassen också när han körde tillbaks till kafét. Och ställde den bredvid moppen. Mobilen förstörde han säkert redan när han dödade Lisa. Men handsken passar inte in riktigt. Varför skulle den finnas i ladan dagen efter att Lisa försvann?
2015-06-21, 18:19
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
På baksidan, skymd från vägen.

Där blommorna ligger givetvis? http://sverigesradio.se/sida/images/2103/3536823_612_344.jpg?preset=article-slider
2015-06-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Så var det den förbaskade kassen(plast?) som ställer till det för mig.
Här pratas om att Lisa skulle åka hem på moppen själv för första gången.Hon skulle givetvis också åka TILL fiket själv för första gången.Jag skulle ju om jag var hon,köra väg 44:a och svänga av vid Skälvum Kyrka och via Husaby ta mig fram till jobbet.DET innebär att hon passerar Martorps bygge vid Hovsgärde på vägen (på morgonen).

Min teori är att hon åkte samma väg hem.Kanske vinkade till något bekant ansikte på morgonen.Kanske blev stoppad på vägen hem av samma bekanta ansikte.Om hon kom så långt,skulle det förklara att inga tecken på strid förekom på fyndplatsen.Den som stoppade Lisa på väg hem hade ju möjlighet att köra tillbaka moppen med hjälmen på och ingen kan identifiera personen som någon annan än Lisa.Ställer moppen på plats undrar vad ska jag göra av nyckeln..den får sitta kvar.På vägen tillbaka till fiket ELLER tillbaka till Martorp,gåendes,så slängs diverse av Lisas tillhörigheter.

MEN,så var det som sagt var plastkassen!I övrigt är det tidsmässigt möjligt eftersom Lisas pappa inte var vid fiket förräns vi 20.00

Tror på samma färdväg som dig. Med moppe vill man ta genaste vägen via Lerdala Götene Martorp och undvika 49an och billingen.

Tror däremot inte att en GM skulle riskera att åka tillbaka med moppen. Att synas runt caféet på denna moppe vore idiotiskt. Var moppen varm när folk kom dit och letade? Svaret lär fimpa eller elda på denna teori.
2015-06-21, 18:21
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
den sista länken kartan fungerar inte i heller

Har tillfogat ny länk i mitt förra inlägg det med rättelserna.
2015-06-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Liverapporteringen på.expressen.se

Ahhha går det ta del av liverapporteringen i efterhand. Har bara förstått att MGM betedde sig konstigt, underligt, inte att de var stökiga.
2015-06-21, 18:22
Medlem
Gärningsmannen kommer säkerligen att visa sig vara en kvinna, två till tre år äldre skulle jag tro, mordvapnet är helt säkert Lisas hjälm. Hjälmen är garanterat borta vid det här laget, tänk närmaste soptipp / Sopstation. Att gräva ner den tror jag vore för riskabelt.
2015-06-21, 18:23
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stromtoorper
Tror på samma färdväg som dig. Med moppe vill man ta genaste vägen via Lerdala Götene Martorp och undvika 49an och billingen.

Tror däremot inte att en GM skulle riskera att åka tillbaka med moppen. Att synas runt caféet på denna moppe vore idiotiskt. Var moppen varm när folk kom dit och letade? Svaret lär fimpa eller elda på denna teori.

Eftersom platsen hela tiden beskrivs som ödslig så,nej.Var han tillbaka vi 19.30,hann den nog svalna.
2015-06-21, 18:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGazella
Jag har följt tråden men har missat vem det var som betedde sig märkligt på kafét? Har det kommit fram vem denna person är?

Jag tror att en av bröderna eller båda har haft koll på Lisa, de har säkerligen fikat där flertalet gånger. Det betyder ingenting att de inte är dömda tidigare eller är snälla som lamm. Ingen vet vad som pågår i huvudet på en annan person. Det finns som vi alla vet män som mördar kvinnor av olika anledningar. Jag tror att en alt. båda ville ha henne och inte kunde kontrollera begäret.

Det som är sjukt är att de lyckades tajma in första gången hon skulle åka hem själv, detta kan de orimligen ha haft koll på? Men slumpen finns ju... De kanske bara råkade befinna sig där och såg henne ensam och det slog slint helt enkelt. Det finns x antal män med sjuk syn på kvinnor som vi vet. Tjejer kan snart inte gå ensamma ute utan en body guard...

De såg kanske när hon kom på mopeden på förmiddagen, menar du att de, eller en av dem under dagen skulle kunna ha planerat att ta henne vid stängningsdags? Det var första gången hon körde moped. Har det planerats så tror jag i så fall att planeringen har varit att ta någon av tjejerna, vem som helst, men det blir ju lite konstigt med tanke på att de förmodligen inte brukar stänga själva, så tänker jag kring det.

Jag tror fortfarande att det var tillfället som gjorde tjuven så att säga, två personer möts av en slump, alternativt så hade hon någon form av relation till gärningspersonen.
2015-06-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det är väl inte så att hon mördades i panik efter att sökinsatserna kommit igång? Hemska tanke...

Nej, det tror jag inte. Men GM trodde dom hade gott om tid att placera Lisas kropp på ett definitivt säkert ställe. Nu knackade polisen på deras dörr sent samma kväll. Det hade dom inte räknat med alls.

Efter det var dom observerade. Sedan tillkom MP som dammsög området, poliser en masse, poliser till häst, helikoptrar ... över 1000 personer som var överallt. Deras handlingsfrihet var starkt begränsad.

Jag tror Lisa hittades på den "temporära" förvaringsplatsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in