Citat:
Ursprungligen postat av
EddieCoyle
Är han verkligen totalkörd?, jag tänker på saftmördaren i Malmö, han bor efter utkrävt straff kvar i samma stad som han mördat minst 11 personer (antagligen fler, han erkände fler mord) trots detta arbetar han ( i den mån samhall kan kallas arbete) och lever i samma samhälle där han varit brottsligt aktiv.
så om det funkar för den gubben (som faktiskt dödat fler personer) så borde det väl det kunna funka för flink som "bara" dödat 7.
Eller
förföljs personer som
saftmördaren från malmö?
skarpnäcks mördaren? (Ma***** so****)
Om ej, why not , det borde väl vara ngt som de flesta flashbackare skulle tycka vara kul att roa sig med på sin fritid?, eller skulle det kanske kunna vara så att dom flesta normala människor har annat att tänka på?.
Livet går vidare, på gott och ont.
Saftmördaren är ju helkoko, så för en sådan person räcker det med livets nödtorft och lite samhallsterapi, för att livet ska fungera. Han begriper väl inte vidden av det han gjort. Skarpnäcksmördaren vet jag inte vad han gör eller inte gör.
Vad jag menade med Flink var, att han riskerar att tvingas leva som permanent socialfall inom något/några år. Dessutom är han väl i princip mentalt frisk i dagsläget, till skillnad från Saftmördaren t. ex.
Flink är m.a.o. mottaglig för omgivningens reaktioner, och elakt skvaller eller rentav hot, kan nog bli mycket jobbigt att leva med under oöverskådlig tid. Det behöver inte handla om organiserad personförföljelse eller flashbackgrobianer, utan mera skvaller, som aldrig tar slut. Vart han än flyttar i landet, är det alltid någon, som känner till hans hemska förflutna. Flickvän? Känns tveksamt, om någon normalt funtad kvinna skulle våga sig på det företaget. Även vänner kan nog bli svårt att skaffa. Totalkörd? Ja, i Sverige är han nog det - det tror jag de flesta kan hålla med om.