Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 09:41
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Jag misstänker att smset var utformat på ett ovnligt sätt för att vara LH. Kanske felstavat eller märklig meningsuppbyggnad. Så antingen är det en 90-talist eller någon med sämre språkkunskaper som författat smset.

Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Finns absolut INGET som tyder på detta. Sluta hitta på.

Sluta hitta på själv. Pappan var hyfsat tidigt iväg. Något fick honom att fatta misstankar. Till en början fick han kanske ett sms han tyckte var märkligt men sen dök hon inte upp när hon skulle och då blev han mycket orolig.
2015-06-21, 09:42
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, tvärtom. Polisen har sagt att föräldrarna vet att SMS: et kom från Lisa. Det måste ha funnits någonting i det som bara Lisa kunde skriva till sin pappa. Det är också sannolikt att pappan och Lisa hade kommit överens om hon ska höra av sig när hon börjar åka hemåt. Hur skulle någon annan fått veta det?

Har du någon länk där polisen säger detta?
2015-06-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nu vet jag inte var du fått ifrån att BO skulle vara styckat? Men det är klart med alla dessa spekulationer så visst kan det vara så.
Men vad som inte tyder på det är ju att BO familj identifierade henne direkt när hon hittades. Jag är inte så säker på att de fått göra det om de enbart funnit delar? Låter osannolikt.

Sen tror jag att stycka en kropp inte är ett grövre brott om personen redan är död? Minns det där med allmänläkarna som styckade DaCosta. Men det där vet nog alla jurister här på sajten som har bättre kunskap i juridiken

Rättelse: Da Costa styckades av en för oss okänd person. Hennes död är ouppklarad. De två läkare som felaktigt pekades ut är 100%igt oskyldiga men fick sina liv förstörda.
2015-06-21, 09:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Förstår inte folk, de verkar tro E4:an går utanför!

Tydligen tillräckligt trafikerat för att Caféet skall kunna ha fyra anställda. Säkerligen delvis skattefinansierat, men ändå.
2015-06-21, 09:45
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
när jag tittar på googlemaps så får jag det till omkring 900 meter mellan fiket och MGM bostad

prylarna är utslända på grusvägen söder om fiket:
http://i.imgur.com/dzWz66G.jpg

att lisa aldrig flyttades till Martorp
hennes utslängda prylar håller trots detta samma spår

Detta med det utslängda prylarna är ju för mig fortfarande en gåta.
Men om Lisas kropp fanns hela tiden bredvid ladan där grävningsjobbet pågick så kanske var det meningen att GM skulle se till att hon försvann däri någonstans. Att det sen blev lite rörigt med alla människor i omgivningen och att jobbet stoppades och Lisa kunde inte ens flyttas den lilla sträcka som behövdes för att göra sig av med kroppen.

Kanske spriddes sakerna åt motsatt håll för att rikta uppmärksamheten åt annat håll för att köpa tid till att göra sig av med kroppen?

Följaktligen är alla som höll på med jobbet i ladan intressanta och kanske alldeles speciellt de som var på plats på måndagen, angelägna att börja jobba. Och kanske även de tre som vägrar att komma tillbaka. Såvitt jag förstår höll litauerna på med takjobb och några andra höll på med grävningarna i ladan...
Senast redigerad av Titiana 2015-06-21 kl. 09:49.
2015-06-21, 09:46
Medlem
Citat:
Sluta hitta på själv. Pappan var hyfsat tidigt iväg. Något fick honom att fatta misstankar. Till en början fick han kanske ett sms han tyckte var märkligt men sen dök hon inte upp när hon skulle och då blev han mycket orolig.

hennas far gav henne 1 timme och 30 minuter att ta sig hem på, en resa som ska ta 50 minuter med moppe
2015-06-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Men om Lisas kropp fanns hela tiden bredvid ladan där grävningsjobbet pågick så kanske var det meningen att GM skulle se till att hon försvann däri någonstans. Att det sen blev lite rörigt med alla människor i omgivningen och att jobbet stoppades och Lisa kunde inte ens flyttas den lilla sträcka som behövdes för att göra sig av med kroppen.

Kanske spriddes sakerna åt motsatt håll för att rikta uppmärksamheten åt annat håll för att köpa tid till att göra sig av med kroppen?

Följaktligen är alla som höll på med jobbet i ladan intressanta och kanske alldeles speciellt de som var på plats på måndagen, angelägna att börja jobba. Och kanske även de tre som vägrar att komma tillbaka. Såvitt jag förstår höll litauerna på med takjobb och några andra höll på med grävningarna i ladan...

ja det kan mycket väl vara så
mer logiskt än att snitsla en bana hem till sig själv
2015-06-21, 09:52
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana

Va? Vilka 3 är det som vägrat att komma tillbaka?
2015-06-21, 09:52
Medlem
Citat:
Har du någon länk där polisen säger detta?

Nej, jag har inte det men jag minns att jag läst om det i början av fallet.
2015-06-21, 09:56
Medlem
Efefiles avatar
Efter att ha följt tråden från början till slut har det mer börjat klarna upp en teori om pappans inblandning.

Lisas pappa har en hemligstämplad jobbprofil, det man vet är att han är på hemliga utomlands uppdrag.

Kan det vara så att med det händelseförloppet på kvällen Lisa hittas och Gm greps. Så får dom träff på fingeravtryck i Interpols databas. Förmodligen på handsken som hittats.

Kan det vara så att gm hört av sig till Lisas pappa och krävt nånting. Om hon ska vara vid liv så ska han ge detta till gm.

Grundar detta på att dom bröt sig in i den där ladan fort som attan men för sent.

Pappan gick så klart inte med på deras krav.

Locket har som sagts lagts på om utredningen. Så detta vet ingen av oss men tycker det är en intressant teori som ingen diskuterat här.
2015-06-21, 09:58
Medlem
Citat:
Jag misstänker att smset var utformat på ett ovnligt sätt för att vara LH. Kanske felstavat eller märklig meningsuppbyggnad. Så antingen är det en 90-talist eller någon med sämre språkkunskaper som författat smset.

Hon skickar sms för att tala om att hon är på G.
När hon inte dyker upp hemma efter beräknad körtid blir pappan orolig.
Hon svarar inte på mobilen så han drar iväg.
När han kommer fram vid 21tiden ser han moppen,
möjligen ser han mer än så, det vet vi inte.
Eftersom moppen startar direkt drar han slutsatsen att något
hänt och larmar.

Hade det varit något knas med sms hade han dragit på stört.
2015-06-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Har suttit inne halva mitt liv så tror inte jag kan skriva upp mig på MP förtroendelista. Men jag känner folk som går där hela tiden i Stor STHLM området, till fots o med fordon, o jag kan berätta att det är INTE som du beskriver d. Det är en "tävling" mellan de som går o d är fan så heta på gröten. Så sitt inte o försköna ngt din pungkula.

Det är nog helt olika beroende på vad/ hur/ var man söker samt vilka som söker.

I detta fall utifrån den centrala roll i allt jag hade kan jag intyga att MPs folk var otroligt skickliga. Det var snarare en självklar gemenskap där alla kände sig lika mkt värda och lika delaktiga än en tävling om prestige och mest/ bäst fynd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in