Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 15:57
Medlem
RobertoSavianos avatar
De här tråden börjar verkligen dö ut känns det som.

Det man kan konstatera, uppbruten dörr eller inte är att den som fört kroppen dit har kännedom om platsen.

Det som förvånar mig så himla mycket är att man lyckats ta kroppen dit mitt på ljusa dagen utan att någon har märkt någonting.

Vad tyder det på?

Troligtvis att t.ex. litauerna som inte skulle dra speciellt mycket uppmärksamhet till sig om de gick med en övertäckt vagn från lada till lada, inte låter helt orimligt.

Sen finner jag det galet orimligt att någon annan skulle vara skyldig och hålla sig helt kall under allt som pågick.

Förutsatt att det inte är en person som GW beskriver, nån som har ett kriminellt förflutet och är van vid att hantera sådana här situationer och isåfall tror jag det är någon som mycket väl känner till Lisa sen innan och länge känt ett hat mot henne, kanske på grund av svartsjuka, att den blivit dumpad eller avvisad av henne.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2015-06-20 kl. 15:59.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vad jag vill ha sagt är att det smusslas för mycket. Polisen lär ha grumliga motiv för att smussla så här mycket. Jag hävdar fortfarande att det med stor sannolikhet beror på att Lisa hade varit i livet i dag om polisen inte hade begått misstag.

Ja för det kan ju absolut inte bero på att det råder sekretess under pågående förundersökning enligt Offentlighets- och sekretesslagen 18:1, nehejdå inte alls.

Dom kommer antagligen att släppa litauerna också och låtsas att bevisen inte räcker för att slippa göra uppgifterna offentliga vid ett åtal. Sen kommer dussintals poliser och åklagarpersonal knipa käft till döddagar.

Klart det måste vara så. Starback "hävdar" ju det på det fantastiskt omfattande ja närmast enorma faktaunderlag han har. Fast polisen har smusslat undan nästan alla fakta.
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Ja, enligt AJ är det L*** Å*****.

Arn*s "sammarbetspartner" som han själv säger. Inte "kollega", "vän"

Äger ett transportföretag samt ett företag som föder upp grisar.
https://plus.google.com/116788870451850977735/about?gl=se&hl=sv

Varför han ska vara med och diskutera morgondagens arbete på gården är för mig underligt. (lyssna på intervjun) Har inte han 2 företag att sköta?

Kan även vara intressant att se på google map var detta företaget ligger i förhållande till Medelplana kyrkogård där ett fynd? gjorts?

Denne person tar i intervjun upp handsken efter den anställde (lithauern). Men var inget det nämndes om i intervju dagen tidigare.
Orkar inte länka. Har det i alla mina tidigare inlägg. Sök om intresse finns.

Anklagar ingen, bara påpekar saker.

Mitt fetade....
Och inte "knullkompis", "danslärare", "grillmästare"
Det var jävligt mycket han INTE sa. Hur mycket ska du läsa in hos folk egentligen?
2015-06-20, 15:58
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Kroppen är troligen inte hittad i utrymmet med skjutporten om de stämmer att utrymmet va låst!
Kanske beroende på MGM har låst efetr sig.
2015-06-20, 15:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Så hon hade bara mopeden där på sidan av cafet?
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan

Var det inte på baksidan mopeden stod? Flera bilder har länkats som visar baksidan som inte syns från vägen. Rätta mig om jag har fel ni som följt tråden ett tag.
2015-06-20, 16:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Var det inte på baksidan mopeden stod? Flera bilder har länkats som visar baksidan som inte syns från vägen. Rätta mig om jag har fel ni som följt tråden ett tag.
Moppen stod på baksidan.
2015-06-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Jag har nu tittat via datorn och inte telefonen som tidigare, och är 100% säker på att det var detta hus jag avsåg. Alltså det huset som det skallades infernaliskt bakom, och som poliserna lämnade sin "vakt" för. De gick in emellan de två byggnaderna som ligger parallellt där. Sen utökades avspärrningarna av en polis som såg medtagen ut. En av de poliser som nyss stått på vakt.
Säger inte att det hittades något bakom/i det huset. Men kanske var det där de fick ett telefonsamtal att kroppen hade hittats. Hur som ska det bli intressant att se vad detta hus har för koppling, om det finns någon.

på lördagen eller liknande så har man även sökt i en brunn, vid "stenmuren mitt emot huset där dom greps"
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
De togs vid säteriet, ca 1.6km från Martorp.

Ok. men var denna gula byggnad som man ser deras bostad? Denne bild har förekommit i pressbilderna nämligen och jag undrar vad det är. Mest för att, är detta deras bostad så skulle eventuellt kroppen har hittats i väldigt nära anslutning till den...exakt vad det skulle innebära vet jag ej.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Den där uppgiften om att kvinnan är häktad för grovt skyddande av brottsling är falsk.
Åklagaren gick ut med en sån framställan som avslogs av rätten. Kvinnan är alltså inte häktad för grovt skyddande av brottsling utan endast för skyddande av brottsling. Det pekar emot att hon släpps på måndag. Att den första rubriceringen fortsatt sprids är olyckligt.

Att du är så dum i huvudet att du inte fattar att någon kommer att gräva fram häktningsbeslutet om du försöker sitta och ljuga i tråden för att pusha din egen konspirationsteoretiska agenda.

Inte har du rätt om dagen heller ens. Åklagarna har på sig fram till tisdag att visa på sannolika skäl för ev. fortsatt häktning. Så det enda som är "olyckligt" i det här är att du sitter och svamlar ut dina personliga fantasier och missuppfattningar som om dom vore fakta.
2015-06-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Brukar du ofta få tränga dig igenom en 2m bred port med "gänga" i takhöjd där skjutdörren kan glida i ?
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=06ec7ec0-e99c-4322-895a-36f56ee13f28&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=880&height=587&q=80

Nu kan jag ingenting om ladugårdar men. 1. Jag tycker planlösningen är lite udda? 3 dörrar i princip i bredd. 2. Det sitter en nyckel i trädörren (syns tydligt på ovanstående bild). Varför inte bara öppna den dörren. Eller fungerar inte den dörren trots nyckeln? Eller är det ett separat rum dit den dörren går? Skjutdörren som ev är uppbruten är rätt så "osynlig". Skulle man bara gå förbi så skulle jag bara tänka att det finns två dörrar på väggen.
Bara lite tankar jag får när jag ser bilderna, inget mer.
trädörren är kanske gammal dörr som fanns där innan de gjort ombyggnader och innan de klädde med plåt. Det växer gräs nertill så den är nog inget man använder, troligen använder man dörren i porten till höger.
2015-06-20, 16:03
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tror att en GM skulle ha messat mamman. Eller inte alls.

Med tanke på att du antyder att kan vara en 79-80-årig man som smsat - tror du han vet hur en iPhone fungerar (om han nu inte har en egen)? Den skiljer sig ju en hel del från en android - i synnerhet när man är 80. Tillåt mig vara fördomsfull men jag tror en 80-åring har en lagom billig android och inte en iPhone. Men du får gärna motbevisa mig.

Dessutom har väl de flesta ett knapplås som slår till relativt fort och gör det omöjligt för andra att använda den?

Jag känner till 70-åriga hackers så...
2015-06-20, 16:04
Medlem
Vem är ägare till fastigheten där cafét är inhyst samt fastigheten där sprit fabriken låg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in