2015-06-14, 20:00
Medlem
Det finns två FM jag kört i alla år det är 08 och 11 och dom älskar jag! Men nu är jag sugen på FM 15 och undrar om någon kunde dra alla nyheter som hänt sedan FM 11?
Citera
2015-06-14, 20:08
Medlem
varevargen1s avatar
Försöker spela online med en polare för första gången någonsin, men vi lyckas inte få igång något game.. När båda är inne i spelet så kan endast en utav oss välja lag för att sedan spela. Den andra har spelstatusen framme hela tiden och kan inte göra någonting mer än att stirra. Hur gör man för att få det att funka?
Senast redigerad av varevargen1 2015-06-14 kl. 20:17.
Citera
2015-06-14, 20:18
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proud1ncc
Det finns två FM jag kört i alla år det är 08 och 11 och dom älskar jag! Men nu är jag sugen på FM 15 och undrar om någon kunde dra alla nyheter som hänt sedan FM 11?

11:an spelade jag sönder & samman, köpte även nr 12 & 13 dom sög så hårt. Efter det tröttnade jag totalt och det ska MYCKET till för att jag ska köpa FM igen.
Citera
2015-06-15, 23:58
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varevargen1
Försöker spela online med en polare för första gången någonsin, men vi lyckas inte få igång något game.. När båda är inne i spelet så kan endast en utav oss välja lag för att sedan spela. Den andra har spelstatusen framme hela tiden och kan inte göra någonting mer än att stirra. Hur gör man för att få det att funka?
En av er måste välja ett lag när spelet väl är igång, vid högra hörnet där uppe så kan du trycka och se massor med alternativ men tryck på: Lägg till tränare, där väljer den klubblösa tränaren sitt lag och sen så bör ni kunna spela som vanligt.
Citera
2015-06-18, 00:17
Medlem
http://www.fmrte.com/#Section-Licenses

Kan man köpa licensen härifrån eller är det bluff?
Eller finns det något sätt som göra att man kan få FMRTE gratis?
Citera
2015-06-18, 02:35
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proud1ncc
http://www.fmrte.com/#Section-Licenses

Kan man köpa licensen härifrån eller är det bluff?
Eller finns det något sätt som göra att man kan få FMRTE gratis?
Är det inte bara att göra såhär? https://www.youtube.com/watch?v=cA_D--HRlJE
Citera
2015-06-20, 14:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hoho. Fick en EL-plats utan förvarning. Spurs vann CL och Liverpool vann EL. Båda missade topp-4 i ligan.
Så England har sex CL-lag nästa år... I verkligheten tror jag fem lag är maxantalet.

Fick en fet transferbudget på ca 260 miljoner. Breddas och spetsas. Nu jävlar.

Värvade in Caulker för dyra 147 miljoner. Dessutom Forster för 75 och Widmer för 32 miljoner kronor.

Säsongen gick okej. Kvalade enkelt in till Euro Cupen, och grejade även en andraplats i gruppen. Väl i slutspelet ut på straffar mot starka Benfica. I ligan gick det bättre än föregående år. En åttondeplats och 60 poäng. 7 poäng från CL, 3 poäng från EL.

Ingen lycka alls i cuperna.

.................................................. .

Säsong fem har spelats klart också. 5 i ligan. Fantastiskt bra. Vi hade en sån jävla bra andra halva av säsongen. Inför sista matchen låg vi fyra, med City på poängen bakom. En seger borta mot Sunderland hade räckt för CL-kval... Släpper in 1-0 i mitten av första. Kommer tillbaka och fantastiske Maupay kvitterar runt 50:e. Sedan raseras alla förhoppningar när vi släpper in 2-1 runt 80:e minuten. En femteplats och 70 poäng är jag dock mycket nöjd med.

Men det var inte slut där. Vi hade en FA-cup-final kvar. Min första titelmatch... Vi sveper Arsenal med 3-0 trots en man mindre i en halvlek. Vi spelar 2-0 under perioden 10vs11... Bra skit. Maupay gör två mål, Delph gjorde det första.

Värvningar inför succésäsongen var: Mutch 115 miljoner, Jovetic 57,5 miljoner, Gibbs 45 miljoner. Plus en regen-forward som bosman. Halvtalang. Säljs nog snart.
Ut gick Grealish för ca 300 miljoner till City. För bra bud för att tacka nej. I januari lämnade Weiman för 40 miljoner.

..............................................
Nu har jag påbörjat säsong 6. Målet är givet - vinna ligatiteln.
Fantastiske Maupay med 18 mål i ligan och fyra i FA-cupen har sålts svindyrt. Arsenal hostar upp 400 miljoner i fasta pengar, plus närmare 200 miljoner i klausuler som bör infrias. Även Westwood har gjort sitt i klubben. Ut för 47 miljoner.

Så med redan mycket pengar att handla för, fick vi mer...
IN: Två tjeckiska sjuttonåringar. Båda ca 40 miljoner/st.
In kom också den fina regen-ytterbacken (20 år, bättre än Gibbs) Flores för billiga 55 miljoner. Ett kap. Dessutom två regenmittfältare. Båda för ca 100 miljoner. En in i förstaelvan, en rotationsspelare som kommer bli en nyckelspelare i framtiden. 20 och 19 år gamla.
Och så Maupays ersättare. Talangen Jovic, som gjort tre bra år i Atalanta. Jag fick pröjsa dyrt för honom, men hittills har det varit värt. Han har gjort 6 mål på de tre inledande matcherna i ligan - alla segrar. Priset för honom blev 270 miljoner plus klausuler för ca 50 miljoner. Skönt dock att ha pengar för att kunna pröjsa de 270 miljonerna direkt, utan avbetalning.

.........................

Överlag har vi en ganska gammal trupp. Så det här transferfönstret var nödvändigt för att föryngra en del.
Citera
2015-06-22, 19:55
Medlem
Fan vad irriterande att Allsvenskans trupper är ouppdaterade och det verkar inte finnas någon update med spelare som Nyasha, Walker, Björkström etc. i Djurgården.
Citera
2015-06-23, 07:31
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Fan vad irriterande att Allsvenskans trupper är ouppdaterade och det verkar inte finnas någon update med spelare som Nyasha, Walker, Björkström etc. i Djurgården.

Har svårt att tänka mig att LFC Marshalls update inte inkluderar allsvenskan.
Citera
2015-06-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Har svårt att tänka mig att LFC Marshalls update inte inkluderar allsvenskan.
Det gör den inte, iallafall inte komplett. Nyasha, Björkström, Mrabti osv. är inte med. Colley är det dock, men Tibbling är kvar i DIF osv.
Citera
2015-06-24, 13:12
Medlem
Hej hej, är relativt ny när det gäller FM och något som jag absolut inte förstår är hur man får spelare till ett "rimligt" pris.

Man googlar fram diverse spelare som folk tycker att man ska signa som framtidsnamn. En som jag ser rätt ofta är Depay. Men hur ska man kunna signa Depay till en mindre klubb som t ex southampton/everton när man inte har någon transferbudget och klubben begär 450M???

Ser liksom andra som har lyckats signa dessa spelare men har ingen aning om hur dem gör.
Senast redigerad av iTAKE1337 2015-06-24 kl. 13:30.
Citera
2015-06-24, 14:52
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iTAKE1337
Hej hej, är relativt ny när det gäller FM och något som jag absolut inte förstår är hur man får spelare till ett "rimligt" pris.

Man googlar fram diverse spelare som folk tycker att man ska signa som framtidsnamn. En som jag ser rätt ofta är Depay. Men hur ska man kunna signa Depay till en mindre klubb som t ex southampton/everton när man inte har någon transferbudget och klubben begär 450M???

Ser liksom andra som har lyckats signa dessa spelare men har ingen aning om hur dem gör.
Att signa Depay till Southampton eller Everton är rätt orealistiskt. Om spelaren inte ligger ute på transferlistan så är det svårt att värva dom under eller lika med sitt värde. Om dom begär 450 miljoner, så föreslår du 180 miljoner. Då finns det en möjlighet att dom sänker sitt krav till 400 miljoner. Försätt sådär så kommer du nog få ner det till 300 miljoner i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in