Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Hoho. Fick en EL-plats utan förvarning. Spurs vann CL och Liverpool vann EL. Båda missade topp-4 i ligan.
Så England har sex CL-lag nästa år... I verkligheten tror jag fem lag är maxantalet.
Fick en fet transferbudget på ca 260 miljoner. Breddas och spetsas. Nu jävlar.
Värvade in Caulker för dyra 147 miljoner. Dessutom Forster för 75 och Widmer för 32 miljoner kronor.
Säsongen gick okej. Kvalade enkelt in till Euro Cupen, och grejade även en andraplats i gruppen. Väl i slutspelet ut på straffar mot starka Benfica. I ligan gick det bättre än föregående år. En åttondeplats och 60 poäng. 7 poäng från CL, 3 poäng från EL.
Ingen lycka alls i cuperna.
.................................................. .
Säsong fem har spelats klart också.
5 i ligan. Fantastiskt bra. Vi hade en sån jävla bra andra halva av säsongen. Inför sista matchen låg vi fyra, med City på poängen bakom. En seger borta mot Sunderland hade räckt för CL-kval... Släpper in 1-0 i mitten av första. Kommer tillbaka och fantastiske Maupay kvitterar runt 50:e. Sedan raseras alla förhoppningar när vi släpper in 2-1 runt 80:e minuten. En femteplats och 70 poäng är jag dock mycket nöjd med.
Men det var inte slut där. Vi hade en FA-cup-final kvar. Min första titelmatch... Vi sveper Arsenal med 3-0 trots en man mindre i en halvlek. Vi spelar 2-0 under perioden 10vs11... Bra skit. Maupay gör två mål, Delph gjorde det första.
Värvningar inför succésäsongen var: Mutch 115 miljoner, Jovetic 57,5 miljoner, Gibbs 45 miljoner. Plus en regen-forward som bosman. Halvtalang. Säljs nog snart.
Ut gick Grealish för ca 300 miljoner till City. För bra bud för att tacka nej. I januari lämnade Weiman för 40 miljoner.
..............................................
Nu har jag påbörjat säsong 6. Målet är givet - vinna ligatiteln.
Fantastiske Maupay med 18 mål i ligan och fyra i FA-cupen har sålts svindyrt. Arsenal hostar upp 400 miljoner i fasta pengar, plus närmare 200 miljoner i klausuler som bör infrias. Även Westwood har gjort sitt i klubben. Ut för 47 miljoner.
Så med redan mycket pengar att handla för, fick vi mer...
IN: Två tjeckiska sjuttonåringar. Båda ca 40 miljoner/st.
In kom också den fina regen-ytterbacken (20 år, bättre än Gibbs) Flores för billiga 55 miljoner. Ett kap. Dessutom två regenmittfältare. Båda för ca 100 miljoner. En in i förstaelvan, en rotationsspelare som kommer bli en nyckelspelare i framtiden. 20 och 19 år gamla.
Och så Maupays ersättare. Talangen Jovic, som gjort tre bra år i Atalanta. Jag fick pröjsa dyrt för honom, men hittills har det varit värt. Han har gjort 6 mål på de tre inledande matcherna i ligan - alla segrar. Priset för honom blev 270 miljoner plus klausuler för ca 50 miljoner. Skönt dock att ha pengar för att kunna pröjsa de 270 miljonerna direkt, utan avbetalning.
.........................
Överlag har vi en ganska gammal trupp. Så det här transferfönstret var nödvändigt för att föryngra en del.