2015-06-20, 13:21
Medlem
Jag gick till min läkare på vårdcentralen för några dagar sedan för att ta reda på vad för problem jag har med att inte kunna urinera ordentligt. Jag måste urinera ganska ofta, (runt varje fjärde timme), men bara i små mängder. Och samtidigt har jag en svag känsla i nedre delen av buken som jag skulle kunna beskriva som känslan man har en timme efter att ha fått en boll i skrevet. Min läkare berättade för mig är det inte är något fel på mig efter att ha utfört flera tester vilket var både urinprov samt kände och tryckte lite på magen. Han bad mig att gå hem och bara vänta ut det och dricka mer vatten. Jag skulle inte säga att jag har riktig smärta annat än den irriterande känsla i nedre delen av buken och det faktum att jag måste urinera oftare än vanligt och att det bara kommer så lite åt gången fast man känner sig nödig. Och som min läkare sa, jag är ung, bara 20 år gammal, och kan egentligen inte ha några allvarliga problem i denna region. Jag har inte feber eller ont i ryggen vilket i så fall hade varit ett akutfall. Jag har heller inte ont när jag urinerar som är vanligt vid urinvägsinfektion. För någon dag sedan så kände jag mig också lite illamående och fick kallsvettningar helt random vilket försvann efter att ha tagit en tupplur. Någon som känner igen detta?
Senast redigerad av FlashbackUser1 2015-06-20 kl. 13:26.
Citera
2015-06-20, 13:47
Moderator
fredrik686s avatar
Hur ofta ska man urinera då enligt dig?
var fjärde timme är helt normalt.

Små mängder är en väldigt otydlig enhet, hur mycket är det som kommer?
Citera
2015-06-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Hur ofta ska man urinera då enligt dig?
var fjärde timme är helt normalt.

Små mängder är en väldigt otydlig enhet, hur mycket är det som kommer?
Jag har i hela mitt liv endast behövt urinera ett par gånger per dag, så det är ganska självklart att jag reagerar om något inte står rätt till. Och mängden är oklar, men skulle säga knappt 50 ml eller mindre. Så känner jag mig också nödig hela tiden, t.om direkt efter man varit på toan. Sen så är det ju såklart den konstiga tryckande känslan man har buken. Så tycker jag också att det tar lite tid innan man får ut det också.

Edit: Glömde att nämna att jag är en man om det inte var uppenbart.
Senast redigerad av FlashbackUser1 2015-06-20 kl. 14:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in