Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är relativt många 80-åringar som åker dit för våldtäkt eller mord om man googlar.

Ja, jag har precis hittat en lista...och det är inte en äldre gubbe med där...utan flera!!

Återigen, jag säger inte att AJ gjort detta...men jag känner bara att han vet mer än han vill säga.
2015-06-20, 01:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Spinn vidare på den du..
Kanske så lägger dom allt i en svart soppsäck som hämtas varje söndag av Mr X. O det var denna Mr X L.H. träffade på i söndags o sprang från moppen för att öppna cafet igen o ge han säcken, därav nycklarna i moppen. Sen så tog Mr X tillfället i akt o mördade henne????

Exakt hur det skulle kunnat gå till är det ingen mening att spekulera kring tycker jag. Dock kan kasserade bakverk och någon som hämtar detta vara en rimlig förklaring till att Lisa stötte på någon bakom caféet.

Att hitta en rimlig förklaring till hur Lisa stötte på någon borde vara av större intresse än att spekulera om händelser som inte är vanligt förekommande, eller?

Allt för att hitta personer som kan ha stött på Lisa helt naturligt då mordet inte verkar vara planerat.
2015-06-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Visst finns det våldtäktsmän eller mördare som gjort liknande sker tidigare och många som gjort mindre grova brott tidigare, när det gäller mord har jag för mig att det är det brott som har lägst risk för att en fälld begår igen.
Två orsaker till detta är att du sitter inne jävligt länge och många mord är planerade och det krävs ganska mycket innan man mördar någon...kanske svårt att bygga upp ett sånt hat eller hamna i en sits att du är beredd att mörda igen.
Vid ett andra mord sitter du nog för gott och kommer knappast ut igen.

Den som kunde bidra till att mordet löstes skulle få 50 mille om jag inte minns fel...vet inte om belöningen står kvar men om du vet vem så kanske du skulle fundera på att gå i pension.

Mycket möjligt men risken att en förbrytare återfaller i brott vill jag påstå är högre än den är om jag som ostraffad ska grovt misshandla/våldta/mörda någon.

Sen tror jag det ligger nåt i klyschan att om en människa suttit större delen av sitt liv i fängelse, varför skulle hen vilja ut i samhället där ingenting väntar på honom? Jobb lär han inte få som dömd mördare/våldtäktsman.

I fängelset där han suttit 10-15 år så är han någon och blir bekräftad än vad han blir ute på gatan, hen blir snarare mer trygg i fängelset än osäkerheten ute i samhället.
2015-06-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, men min ide om att någon hämtar kasserade bakverk och utfodrar djur med är inte intressant trots att det är långt vanligare än att folk matar grisar med människolik?

Ja, kor äter också bröd.

Vad gör Lena med alla oförsålda bröd och kakor?

Kan du ge ett exempel på en kobonde som matar sina kor med bröd?
2015-06-20, 01:14
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Ja, jag har precis hittat en lista...och det är inte en äldre gubbe med där...utan flera!!

Återigen, jag säger inte att AJ gjort detta...men jag känner bara att han vet mer än han vill säga.
*

Visa din lista på åldringar som dödat tonåringar, jag vill se denna.

Jag skrev:"Låt det vara helt klart; i kriminalhistorien har det ALDRIG förekommit att en 80-årig man mördad en 17 årig tjej, och så är helt klart inte fallet här heller."
Bannlyst
Citat:
Exakt hur det skulle kunnat gå till är det ingen mening att spekulera kring tycker jag. Dock kan kasserade bakverk och någon som hämtar detta vara en rimlig förklaring till att Lisa stötte på någon bakom caféet.

Att hitta en rimlig förklaring till hur Lisa stötte på någon borde vara av större intresse än att spekulera om händelser som inte är vanligt förekommande, eller?

Allt för att hitta personer som kan ha stött på Lisa helt naturligt då mordet inte verkar vara planerat.

Ja, många är ju inne på att det är planerat. ATT nån visste att hon skulle åka moppe dit denna dag osv. Men ditt sätt o tänka är inte omöjligt att det var oplanerat, nån hon alltid stötte på, tog tillfället i akt.
Medlem
Citat:
Okej, men min ide om att någon hämtar kasserade bakverk och utfodrar djur med är inte intressant trots att det är långt vanligare än att folk matar grisar med människolik?

Ja, kor äter också bröd.

Vad gör Lena med alla oförsålda bröd och kakor?

Tror på din idé med någon svinbonde brukar ta hand om resterna. Tror även på många andra idéer som folk har här på fb
2015-06-20, 01:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Googla vidare är jag rädd, Axmyr var 43 år gammal när han begick sitt sita brott, han har suttit i fängelse sedan dess. Det är skillnad på 43 år och 79 år.
Det var inte jag som nämnde Axmyr
Jag googlade på 80-åring och våldtäkt/mord i förrgår och fick upp 5-10 stycken direkt.
2015-06-20, 01:16
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eller var det sista fyndet MPS gjorde, som ingen benämnt med namn, och som ledde till att bröderna togs in på förhör? Och att Lisas kropp hittades samma kväll.

Så är det troligen. Alla vi undrar vad det var. Nycklar till boden, ladan. Kanske dom hade synts i närheten, med nycklar.
2015-06-20, 01:18
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var inte jag som nämnde Axmyr
Jag googlade på 80-åring och våldtäkt/mord i förrgår och fick upp 5-10 stycken direkt.
Jag vill ha denna lista.
Jag skrev "Låt det vara helt klart; i kriminalhistorien har det ALDRIG förekommit att en 80-årig man mördad en 17 årig tjej, och så är helt klart inte fallet här heller."

Men du ljuger, det finns INGA exempel på att en 79 åring dödad en 17 årig tjej.

Åldringar dödar sina hustrur eller män i samma ålder.
2015-06-20, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Mycket möjligt men risken att en förbrytare återfaller i brott vill jag påstå är högre än den är om jag som ostraffad ska grovt misshandla/våldta/mörda någon.

Sen tror jag det ligger nåt i klyschan att om en människa suttit större delen av sitt liv i fängelse, varför skulle hen vilja ut i samhället där ingenting väntar på honom? Jobb lär han inte få som dömd mördare/våldtäktsman.

I fängelset där han suttit 10-15 år så är han någon och blir bekräftad än vad han blir ute på gatan, hen blir snarare mer trygg i fängelset än osäkerheten ute i samhället.

Ja men du har helt rätt.
Som stöd för din teori drar jag metaforen runt otrohet. Har man nån gång gått över gränsen är d lättare att göra d igen. Med d sagt dom som kan gå över gränsen o begå ett brott (inte fortkörning o sånt blaj) har mycket lättare o återfalla.
2015-06-20, 01:20
Medlem
pancoitalianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Professionellt:

\
Märklig YouTube video som ett omen / nedräkning. Hämnd? Psyksjuk? Dr Lecter?
\.

Vad är det för video du syftar på? Kan du länka?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in