Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Ja, det är en begränsad krets, och det pekar på att rätt gärningsmän är i förvar. Om någon "annan" hade rört sig i sökområdet på "Litauernas domäner" så borde de ha meddelat sig med Missing People och polisen i stället för att agera misstänkt!
De är ju jobbare, flitiga och trevliga enligt godsägaren, så varför hjälpte de inte till att söka efter Lisa i stället för att ringa mamma? Plantera en story och ett taffligt alibi gör att det blir till ett märkligt beteende. Det är befängt att tro att man får skulden för en bortrövad flicka om man är oskyldig!
Men när de ringde sin mamma om att de riskerade bli misstänkta, visste ingen vad som hade hänt med Lisa. Men de antog det värsta! Vi andra hoppades på att hon skulle vara i livet.
Jag får känslan att dessa Litauer kände till varenda skrymsle, lada och byggnad på sin arbetsplats!
De har undersökt och rotat i alla vrår, under de år det jobbat på godset, för det är det folk som dem gör efter att ha varit många år på samma plats. De är mer än hemtama! De äger stället, och det suger att vara arbetsgivare när folk känner sig för hemmastadda. Och berättigade.
Godsets ägare hade gett tillstånd att leta överallt, och då borde dessa Litauer vara hjälpsamma, i stället för konstiga i sitt bemötande av MP.
Jag tror det är enkelt, bröderna slutade jobba den olyckliga dagen, och de hade druckit alkohol, och inte kaffe!
Testetoronstinna begav sig den ena eller båda på en eftermiddags körtur och råkade sammanstråla med en ensam Lisa.
Detta har även jag funderat över, dom fick reda på att flickan saknades på måndagen och fick lämna dna efter att ha tagit i handsken, visst kan det finnas en rädsla för att bli misstänkt om man hittar kroppen efter det men att inte leta alls?
Hade jag jobbat på säteriet hade jag letat igenom varenda lokal, brunn, dike eller någonstans där någon skulle kunna tänkas ligga...kort sagt lyft på varenda grästuva.
Och när MP är ute och söker efter en flicka som varit försvunnen i flera dagar så går dom ut i samlad trupp och letar efter en katt...
Om man sökte katten så borde man kanske delat upp sig och letat på flera ställen samtidigt eller?
Dessutom om man bor på en gård så släpper man väl ut katten...hur många som bor så har en "innekatt"?