Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 21:52
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitonthepit
Men förändainiglödhetaheövete, va fan tror ni att ni yrar om. Skulle en barnporrgubbe av en slump kört förbi Blomberg och plockat en tös för att sedan mörda henne!? Nej. Kolla för fan i omgivningen! Jag har skrivit flertalet PM till personer här men ingen vill lyssna. NI som är såna genuina mästerdetektiver missar målet med era konspiratoriska skitteorier. Sök närmast Lisa och ni skall finna. Och med detta menar jag inte i hennes egna krets utan där hon blev utsatt för det fruktansvärda.

Jag vet åtminstone två potentiella måltavlor i direkt anslutning till gården. Inte litauer utan svenskar. Käften på er rassesvin och kolla era egna led först.

För er som är intresserade sök efter C! Denne har tillgång till hela gården.
Enligt "tråden" så har han ju tidigare haft en spritfabrik eller något i ladan där man hittade handsken, jag har ingen aning ifall det stämmer.

Polisen har ju tydligen vid det här laget topsat över 2000 personer i sitt sökande efter Linköpingsmördaren, så då kan man väl ändå kosta på sig att topsa AJ, C och LW i detta aktuella fallet.

De har gott om fynd och snart en uppsättning DNA-prover från dessa fynd. Nu behövs bara en massa misstänka gärningsmän att jämföra DNA-proverna med. Den som vet något kan väl göra en god gärning och kontakta polisen och ge dem namnen och en kort motivering angående varför man misstänker dem.
2015-06-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ok tog fel på benämning, de togs in på förhör innan BO hittades. Häktades senare som du skrev.

Lätt hänt Men eftersom det uppstår så många frågetecken och villfarelser kring händelseförloppen under eftermiddagen/kvällen, kan man inte vara tydlig nog.
2015-06-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, det är en begränsad krets, och det pekar på att rätt gärningsmän är i förvar. Om någon "annan" hade rört sig i sökområdet på "Litauernas domäner" så borde de ha meddelat sig med Missing People och polisen i stället för att agera misstänkt!

De är ju jobbare, flitiga och trevliga enligt godsägaren, så varför hjälpte de inte till att söka efter Lisa i stället för att ringa mamma? Plantera en story och ett taffligt alibi gör att det blir till ett märkligt beteende. Det är befängt att tro att man får skulden för en bortrövad flicka om man är oskyldig!

Men när de ringde sin mamma om att de riskerade bli misstänkta, visste ingen vad som hade hänt med Lisa. Men de antog det värsta! Vi andra hoppades på att hon skulle vara i livet.

Jag får känslan att dessa Litauer kände till varenda skrymsle, lada och byggnad på sin arbetsplats!

De har undersökt och rotat i alla vrår, under de år det jobbat på godset, för det är det folk som dem gör efter att ha varit många år på samma plats. De är mer än hemtama! De äger stället, och det suger att vara arbetsgivare när folk känner sig för hemmastadda. Och berättigade.

Godsets ägare hade gett tillstånd att leta överallt, och då borde dessa Litauer vara hjälpsamma, i stället för konstiga i sitt bemötande av MP.

Jag tror det är enkelt, bröderna slutade jobba den olyckliga dagen, och de hade druckit alkohol, och inte kaffe!

Testetoronstinna begav sig den ena eller båda på en eftermiddags körtur och råkade sammanstråla med en ensam Lisa.

Ursäkta? Men varför skulle dom hjälpa folk att söka? Det fanns ju boende i närheten som knappt ville låta oss från MP kolla deras gårdar pga de inte ville förstöra sina gräsmattor. Så jag tycker ditt inlägg inte håller alls...
2015-06-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
"Nu har den 35-årige storebroderns nya advokat överklagat häktningen – och hon är inte imponerad av bevisningen som åklagaren har presenterat."

Interessant.

http://www.expressen.se/gt/35-aringens-advokat-fallet-ar-inte-lost-an/

Den frasen har vi alla hört förut!
2015-06-19, 21:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Interessant.
Mmm eller kanske "Intressant."
Jag tror att man kommer att tvingas släppa litauerna och därefter står man på ruta ett.
2015-06-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
/--/
det kan vara en slump också, att GM hamnade på Martorp,
eller så var GM bara bekant med Martorp sedan tidigare,

Har funtat lite på det här med geografisk profilering: BP/caféet ligger ung lika långt från MGM:s bostad som FP, kan det spela in?
Tänker att GM under stresspåslag etc ev pga underliggande psykologiska orsaker 'väljer' att hålla sig inom ett visst område?
Är ej ute efter att leka psykolog, bara en 'teori'.
2015-06-19, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ja, det är en begränsad krets, och det pekar på att rätt gärningsmän är i förvar. Om någon "annan" hade rört sig i sökområdet på "Litauernas domäner" så borde de ha meddelat sig med Missing People och polisen i stället för att agera misstänkt!

De är ju jobbare, flitiga och trevliga enligt godsägaren, så varför hjälpte de inte till att söka efter Lisa i stället för att ringa mamma? Plantera en story och ett taffligt alibi gör att det blir till ett märkligt beteende. Det är befängt att tro att man får skulden för en bortrövad flicka om man är oskyldig!

Men när de ringde sin mamma om att de riskerade bli misstänkta, visste ingen vad som hade hänt med Lisa. Men de antog det värsta! Vi andra hoppades på att hon skulle vara i livet.

Jag får känslan att dessa Litauer kände till varenda skrymsle, lada och byggnad på sin arbetsplats!

De har undersökt och rotat i alla vrår, under de år det jobbat på godset, för det är det folk som dem gör efter att ha varit många år på samma plats. De är mer än hemtama! De äger stället, och det suger att vara arbetsgivare när folk känner sig för hemmastadda. Och berättigade.

Godsets ägare hade gett tillstånd att leta överallt, och då borde dessa Litauer vara hjälpsamma, i stället för konstiga i sitt bemötande av MP.

Jag tror det är enkelt, bröderna slutade jobba den olyckliga dagen, och de hade druckit alkohol, och inte kaffe!

Testetoronstinna begav sig den ena eller båda på en eftermiddags körtur och råkade sammanstråla med en ensam Lisa.

DU har helt fel o snart kommer d att visa sig att d är oskyldiga. Inget pekar på att dessa Litauer var alkoholhävare..snarare tvärtom. Och du..inget är enkelt i detta fall, så att du drar den slutsatsen är komiskt. När den tekniska undersökningen är klar kommer man leta efter en svensk man,30-50 år, nån kromosom fel i hjärnan o ett antal bokstavskombon i diagnos.
Svenskar är hjälpsamma (läs naiva) andra nationer mind their own bizz..
2015-06-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Mmm eller kanske "Intressant."
Jag tror att man kommer att tvingas släppa litauerna och därefter står man på ruta ett.

Jo börjar mer och mer likna det scenariot.
2015-06-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Ursäkta? Men varför skulle dom hjälpa folk att söka? Det fanns ju boende i närheten som knappt ville låta oss från MP kolla deras gårdar pga de inte ville förstöra sina gräsmattor. Så jag tycker ditt inlägg inte håller alls...

Du förtalar en gammal man, godsägaren som inte talade om gräsmattor!

Han gav tillstånd att söka på sin egendom och hade dessa anställda som borde ha hjälpt till om de var oroliga för att bli oskyldigt misstänkta, innan vi andra visste vad som skett med Lisa.

Du har i annat inlägg framfört att de skulle ha avvikit till Litauen om de var skyldiga!

Jag menar tvärtom, de var kvar och intresserade i hur sökandet pågick, och de inväntade en möjlighet att städa upp efter sig. Brottslingar är ofta närvarande och bevakar brottsplatsen och polisens framsteg. Besatta av det egna brottet, och därför höll de sig i närheten.
Medlem
Gauges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Fortfarande. Mamman säger detta efter stt ha talat med bekanta som i sin tur sett bröderna fika. Det är alltså dessa bekanta som talat om för mamman att de sett bröderna sitta och fika. Sen om det är sant kan jag inte svara på
Fortfarande. Vi har väl bara mammans uppgift på att det fikades 18:15.
Eller har du fått det bekräftat? I så fall, dela med dig för du har nog inte yppandeförbud...
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:

Detta har även jag funderat över, dom fick reda på att flickan saknades på måndagen och fick lämna dna efter att ha tagit i handsken, visst kan det finnas en rädsla för att bli misstänkt om man hittar kroppen efter det men att inte leta alls?
Hade jag jobbat på säteriet hade jag letat igenom varenda lokal, brunn, dike eller någonstans där någon skulle kunna tänkas ligga...kort sagt lyft på varenda grästuva.
Och när MP är ute och söker efter en flicka som varit försvunnen i flera dagar så går dom ut i samlad trupp och letar efter en katt...
Om man sökte katten så borde man kanske delat upp sig och letat på flera ställen samtidigt eller?
Dessutom om man bor på en gård så släpper man väl ut katten...hur många som bor så har en "innekatt"?
2015-06-19, 22:10
Medlem
Daggizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att det är rätt så osannolikt att två icke-kriminella skötsamma individer sitter men kopp kaffe och sen kommer överens om att mörda en ung flicka.
Skärpning - det finns väl ingen som dricker kaffe 18.15, då äter man middag. Det är ett påhitt av mamman, hade varit smartare att säga att dem grillade korv och drak öl - men kaffe...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in