Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 18:58
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det med magkänslan är nog mitt fel, skämtade om GW Persson som går på statistik och magkänsla. Han har ju då uttryckt tveksamhet inför att det skulle vara bröderna. Men han vet förstås inte i detalj vad polisen har hittat eller varför åklagaren fattade beslut att häkta.
Jag tycker det är konstigt att bara polis och åklagare har rätt att uttala sig i medierna, men inte försvarsadvokaterna. Ska det vara locket på borde det väl gälla alla. Jag tycker också att det ser konstigt ut i skälen till häktning, att de bockat för att bröderna riskerar att fortsätta med brottslig verksamhet. De är ju inte kriminellt belastade. Fantiserar polisen om seriemördare igen? Mitt förtroende för svensk polis och rättsapparat är inte skyhögt, måste jag erkänna. Hur som helst tycker jag inte att det faktum att bröderna är häktade måste betyda att bevisen räcker för en häktning.
Men som sagt. Vi får se. Kanske.

Råkade skriva åtala först: det skulle stå häkta.
Du behöver nog inte ta så hårt på ditt skämt om GW och magkänsla det finns åtskilliga som skriver om att deras magkänsla gör att dom tror att bröderna är oskyldiga.

När det gäller statistiken så är det fullkomligt meningslöst att titta på den, statistik visar på hur det sett ut förr...detta är ett nytt fall och statistiken kommer kanske att se ut på ett annat sätt om detta fallet löses.
Tittar man på statistiken som GW så ser det ut som bröderna som gärningsmän inte följer sannolikheten enligt statistiken, om man tittar på procenten av dom som häktats som sedan fälls så talar den för att dom som häktats är skyldiga.
Med statistik kan man visa nästan vad man vill om man bara vet hur man skall använda den.
Det finns lögner, förbannade lögner och så finns det statistik.
Polisen har större chans att lösa ett brott om dom ser vart fynd och spår etc leder än att bläddra i gamla papper och se hur det sett ut i andra fall.

För övrigt är det statistiskt säkerställt att det är första gången LH mördats så gammal statistik är inte applicerbart på detta fallet.
2015-06-19, 19:01
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är en rapport där han näms :

http://www.expressen.se/gt/deras-okanda-vodka-gor-succe/

L.O Smith AB är helt eller delvis till salu.

Igår annonserade bolaget i Dagens Industri.

Att det är aktier i ägarbolaget som skall säljas tolkar jag som att en av huvudägarna vill kliva av.

Vid frågor, kontakta VD Svante Garnelius.

Jag läste någon annastans (minns ej var) att bolaget bjöds ut på marknaden redan i mars.

Eftersom L.O smith bedrivit verksamhet i Blomberg finns det många i bolaget som har extrem lokalkännedom. Dom huserade i den lada som byggdes om av de gripna.

http://www.food-supply.se/article/view/131509/lo_smith_satsar_pa_nya_lokaler#.VYRL2UKoqi4
Senast redigerad av massepojken 2015-06-19 kl. 19:05.
2015-06-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Nej bara nötkreatur.

Men sluta nu, den som sagt i tråden att de har nötkreatur där är alltså trovärdig.
Men de som påstår de har grisar där är inte?
Varför?
Har du själv insyn på Martorp och vet?
2015-06-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Du behöver nog inte ta så hårt på ditt skämt om GW och magkänsla det finns åtskilliga som skriver om att deras magkänsla gör att dom tror att bröderna är oskyldiga..

Jag har aldrig uppfattat det som att GW kör på magkänsla. Det verkar snarare som han använder intuition.

Jag såg på någon länk att det verkar ha funnits jaktlag på någon gård. Är det någon som vet om det var någon jakt i närheten denna dag?
2015-06-19, 19:05
Medlem
Kungabloggens avatar
Någon som vet vad den redan beordrade masttömningen skulle kunna ge i bästa och sämsta fall?

Dvs förhållandet mellan de master som finns i brottsplatsens närhet vilket ger underlaget till om och i så fall hur väl en masttömningen kan placera de signalkällorna i området.
2015-06-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns endast nötkreatur på gården!

Källa?
2015-06-19, 19:07
Medlem
Läste inlägget på polisens facebook ( östra skaraborg) där en polis delgav lite info kring hur kollegorna reagerade vid fyndet.

En polis grät
En tekniker var likblek
En hundförare borrade in ansiktet i hundens päls.

Detta ger för handen att polisen som ändå har detta som vardag har reagerat starkt. Nu möter de inte avlidna varje dag men ändå.
Jag tror delvis att de reagerar så för att en ung flicka alla hoppas hitta vid liv är konstaterat död och att de faktiskt är människor, men något säger mig att en sådan reaktion skvallrar om att det dom hittat inte såg särskilt snyggt ut.

Nu har jag inte sett någon människa död om det inte var väntat och pga ålder så jag ska eg inte uttala mig om en ev reaktion, bara en tanke....
2015-06-19, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Ingen har dem empatiska förmågan att inse vad som verkligen hände.
Jag bor här, har varit med.

Lita på mig. Hon är bestiaöiskt mördad. ...
Vet du något så skriv det för fan.
Kryptiska jävla uttalanden ställer bara till tråden ännu mer.

Mvh
2015-06-19, 19:08
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag har aldrig uppfattat det som att GW kör på magkänsla. Det verkar snarare som han använder intuition.
Statistik är väl GWs grej? Han säger om nånting är sannolikt.

"Nja, det är extremt ovanligt att det är två gärningsmän i ett våldtäktsfall." är ett typiskt GW-uttalande. Han vet, så klart, professor som han är, exakt hur ovanligt i procent.
2015-06-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Källa?
Det står någonstans att där finns endast köttdjur, d v s nötkreatur.
Medlem
massepojkens avatar
Citat:

Han LW är ju försäljningschef i spritfirman "LO Smith" som delägs av AJs son NGJ, och den firman har ju hålt till i en av ladorna tvärs över gatan från cafet där Lisa försvann ifrån.
Vet inte om dom fortfarande gör använning av den ladan eller någon annan lada/byggnad som AJ äger ?

NGJ, AJs son, har ju en annan firma, TH* Glob*l AB (**=V,a), som har adress på en gård några hundra meter syd om Blomberg Sätteri.

Här är den adressen:

HÅKAN JONSGÅRDEN, GUM
531 95 Källby
Västra Götalands län

Intressant inägg. Kan du sammanfatta vad du menar lite mer strukturerat
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:

Han LW är ju försäljningschef i spritfirman "LO Smith" som delägs av AJs son NGJ, och den firman har ju hålt till i en av ladorna tvärs över gatan från cafet där Lisa försvann ifrån.
Vet inte om dom fortfarande gör använning av den ladan eller någon annan lada/byggnad som AJ äger ?

NGJ, AJs son, har ju en annan firma, TH* Glob*l AB (**=V,a), som har adress på en gård några hundra meter syd om Blomberg Sätteri.

Här är den adressen:

HÅKAN JONSGÅRDEN, GUM
531 95 Källby
Västra Götalands län

Intressant. spritfabrik och sexbrott ligger nära varann, nu skriker alla sexbrott? Hur vet du det? Nä korrekt jag vet inte det men misstänker, (tillhör gubbslem) hehe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in