Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 15:29
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vad tror ni om en besatt person? en som var kär i lisa redan sedan barnsben? men aldrig vågat bjuda ut henne?
... och som fick öststatarna att gömma bevis åt honom?

Inte en chans.
2015-06-19, 15:31
Medlem
Mack-Bolans avatar
Jag tror nog alla kan vara lugna, i Vachareya Bangsuan-målet var väldigt många flashbackare inne på att det var Karatetränaren som var skyldig. Många tror det säkert fortfarande trots att en annan blev dömd för mordet.

Hittar polisen inget som binder MGM till detta mord kommer de släppas.

Nu blir det sill o Nubbe.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Har det kommit fram något nytt om bröderna? Har dom erkänt?

Nä, de har överklagat sina häktningar, så dem har med all säkerhet inte erkänt.
Medlem
Tycker det är bra att polisen håller på bevismaterial. Skulle det läckt ut så kommer allmänheten bara förstöra utredningen fantasier byggda på bevisen börjar cirkulera. Nä Gm kan gå runt o svettas men ett gott råd om du sitter här i tråden så överlämna dig till Polisen för i detta fallet så bör annolikheten vara mikroskopiskt liten att du kommer undan hela Sveriges befolkning har ögonen på detta fallet då det berört oss så djupt in i våra hjärtan. Förr eller senare knackar lagen på hemma hos dig eller var du nu befinner dig. Kommer någon annan på vem du är innan polisen gör det så är nog trots allt din säkraste plats i ett häkte...
Senast redigerad av Nybromannen 2015-06-19 kl. 15:37.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Ibland fungerar det så, ibland fungerar det inte så. Ibland vill åklagaren och poliserna göra karriär och då brukar det gå väldigt illa. Vi får hoppas att så inte är fallet i detta fall. Att polis och åklagare är personer med personlig integritet och står upp för sanningen.
I det här fallet var det väl en chefsåklagare om jag minns rätt, så han har ju redan gjort karriär om man säger och har således inte mycket prestige att hämta i jämförelse med en kammaråklagare exempelvis. Tror inte det är några helfärska poliser som jobbar med fallet heller, för den delen.
2015-06-19, 15:34
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag förstår ingenting av det du skriver. Vad har rådmannen med saken att göra? Åklagaren är förundersökningsledaren och det finns inget yppandeförbud i världen som skulle hindra honom att säga att misstankarna mot MGM stärkts, om det vore så. Jag vet iofs inte hur lång tid det tar analysera fynd från MGMs bil, hem, kläder osv och kolla om det finns någonting där som matchar BOs DNA. Eller kolla om det finns MGMs DNA på BOs kropp eller på föremål som tillhört henne. Men borde inte det gå ganska snabbt i ett ärende som detta?

Åklagaren är också bunden att inte yttra sig över sånt som framkom bakom stängda dörrar under häktningsförhandlingen. Av beslutet, som går att utläsa från häktningsprotokollet, gäller det samtliga närvarande.

För en advokat att hävda att sin klient är oskyldig, eller för åklagaren att säga att bevisningen stärkts är inget som röjer något som är sekretessbelagt.

Man får således vara noga med att först utröna vad yppandeförbudet avser, dvs. endast sådan information som faller under förundersökningssekretess, övrig info är det fritt fram att diskutera. Gör man det ska man dock ha tungan rätt i mun för gränsen mellan vad man får säga och när man börjar komma närmare sekretessbelagd info är inte alltid helt solklar.
2015-06-19, 15:34
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du vet fan inget säger du men ändå är du övertygad om att Litauerna är fullständigt oskyldiga? Hur får du det att gå ihop?
Att du tror de är oskyldiga är en sak men du konstaterar ju "men är bröderna skyldiga ska jag äta upp min hatt, dom är inte skyldiga och ser fram emot upplösningen".

Det är ett väldigt starkt uttalande att göra utan något som helst stöd.

Har ett jättestarkt stöd utifrån min erfarenhet från Litauen och Litauer, men likt GW så klassas ju han med som "idiot" av många, själv tycker jag om karlskrället på många plan och vet att han vet mer än både mig och dig om mordfall
2015-06-19, 15:36
Medlem
loverlians avatar
Personligen tror jag inte syftet angående förövaren var att mörda Lisa från början. Tror mer att allt började med något som Lisa motsade/motsatte sig utanför caféet el vid något tidigare tillfälle. Något som denna personen stört sig på el varit avundsjuk på och att allt därmed spårade ur. Förövaren sliter med sig Lisa och har därmed ingen plan hur han/hon skall gå tillväga. Då sökpådraget drog igång så snabbt efter henne kanske förövaren uppfattade detta genom att t.ex höra någon fyrhjuling el folk som pratade i området dom vistades. Paniken kom varpå han/hon måste tysta Lisa. Skulle hon skrika el fly skulle hen tagits på bar gärning.
Tror säkerligen Lisa kände denne personen sedan tidigare men för den delen ingen person hon valde att ha i sin vänkrets.
2015-06-19, 15:37
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
I det här fallet var det väl en chefsåklagare om jag minns rätt, så han har ju redan gjort karriär om man säger och har således inte mycket prestige att hämta i jämförelse med en kammaråklagare exempelvis. Tror inte det är några helfärska poliser som jobbar med fallet heller, för den delen.

Det stämmer, och jag vill heller inte tro att någon utses till chefsåklagare om man inte har en rykte om sig att vara objektiv och inte under några förutsättningar göra bedömningar som inte grundar sig på sakliga omständigheter.

Det kanske är en utopi vad vet jag men jag vill tro att så är fallet i alla fall.
2015-06-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Tycker det är bra att polisen håller på bevismaterial. Skulle det läckt ut så kommer allmänheten bara förstöra utredningen fantasier byggda på bevisen börjar cirkulera. Nä Gm kan gå runt o svettas men ett gott råd om du sitter här i tråden så överlämna dig till Polisen för i detta fallet så bör annolikheten vara mikroskopiskt liten att du kommer undan hela Sveriges befolkning har ögonen på detta fallet då det berört oss så djupt in i våra hjärtan. Kommer någon annan på vem du är innan polisen gör det så är nog trots allt din säkraste plats trots i ett häkte...

Det var väl igår som MGMs advokater kom fram till de ska överklaga häktningen? Skulle polisen hålla på bevismaterialet i ett sådant läge? Från Hovrätten också, eller? Det här är inte SÄPO-ärende där de misstänkta och deras ombud inte ska få reda på vad som kommit fram.
2015-06-19, 15:40
http://www.nojesdans.se/marika/gardsarkiv/blomberg.html
2015-06-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Har ett jättestarkt stöd utifrån min erfarenhet från Litauen och Litauer, men likt GW så klassas ju han med som "idiot" av många, själv tycker jag om karlskrället på många plan och vet att han vet mer än både mig och dig om mordfall

Så då är alla Svenskar en "Anders Eklund"?
Att du har erfarenhet från Litauen och Litauer säger inte att du vet exakt hur alla beter sig.
Vi vet att Litauer är väldigt glada för spånken däremot.
GW klassas som en som går på statistik i tidigare fall, han VET inte vad polisen har för bevisning, utan han spekulerar precis som oss! Han har visst förtroende, men när insatsledaren t.om kritiserar GW så säger det mer än något annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in