Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 14:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Visst är det så, men det är svårt att veta hur GM tänkt.

BO låg ju på ett bra ställe så länge polis inte gjorde husrannsakan.
Kanske förväntade sig GM inte det och tänkte avvakta till det lugnade ner sig.
Det var inget bra ställe, många fler än GM måste ha haft tillträde dit. På nätterna var det lugnt, MPS låg hemma och sov, och polisen sparade sina resurser till dagtid då det gick att söka, förutom de som bevakade området kring kafeét över två km därifrån.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Perfekt svar, tack

Så lite så.

Lade även till.

"Vidare har överklagandeskrifter beträffande båda bröderna nu kommit in till hovrätten och beslut lär med största sannolikhet komma på måndag."

Eftersom din fråga även berörde detta.
Medlem
Verkar som att nån annan är gärningsman och har placerat ut handsken och mobilen. Vore det dom misstänkta skulle dna spår ha hittas för tydligen finns dåna spår. Undra om godaherren och hans son är dna testade. Nåt är väldigt sjukt med dEtta fall.
2015-06-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
/--/Att däremot aktivt hjälpa någon som begått ett brott med att gömma honom, skaffa undan bevis etc är olagligt, även om man är närstående. Viss hänsyn kan tas till att man har en nära relation om det rör sig om ett mindre allvarligt brott. Men när det är fråga om mord så lovar jag att man åker dit oavsett om man är mamma till mördaren.

Nog inte alldeles säkert; behövde 'Mihajlovitch' mamma skaka galler? Att elda upp blodiga mördarkläder är väl en hyfsat aktiv gärning?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Verkar som att nån annan är gärningsman och har placerat ut handsken och mobilen. Vore det dom misstänkta skulle dna spår ha hittas för tydligen finns dåna spår. Undra om godaherren och hans son är dna testade. Nåt är väldigt sjukt med dEtta fall.

Ponera att någon lite diskret transporterar gammalt bröd och Lisa till Martorp ifrån caféet, då kan den lilla grusvägen vara en naturlig väg. Spåret leder till stenhuset men även förbi.
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var inget bra ställe, många fler än GM måste ha haft tillträde dit. På nätterna var det lugnt, MPS låg hemma och sov, och polisen sparade sina resurser till dagtid då det gick att söka, förutom de som bevakade området kring kafeét över två km därifrån.

Jag tror nog det var bästa tänkbara ställe med tanke på omständigheterna.
Jag kan även tänka mig att BO flyttas dit under veckan från annat gömställe som var mindre säkert.

(Nu utgår jag ifrån trådsanningen att det var i en/ett låst mindre skåp/bod på en grisfarm.)
2015-06-19, 14:56
Medlem
Citat:

Det finns säkert både DNA-spår och fingeravtryck, däremot så är dessa isf inte analyserade ännu, eller iaf inte meddelade till allmänheten.

Återigen, att åklagaren går ut med att det inte finns teknisk BEVISNING, betyder inte att det inte finns spår. Det betyder i dagsläget bara att de inte är analyserade ännu.

Att BEVISA något är inte detsamma som att peka på tex. ett fingeravtryck
2015-06-19, 14:56
Medlem
joppepis avatar
Citat:
Det stod i en artikel att man tagit dna på flera i byn , så jag antar att godsherren och möjligen hans son är dna testade.
2015-06-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nog inte alldeles säkert; behövde 'Mihajlovitch' mamma skaka galler? Att elda upp blodiga mördarkläder är väl en hyfsat aktiv gärning?

Jag tänkte på samma sak men jag vet inte om det är sant att hon eldade blodiga mördarkläder.
2015-06-19, 15:02
Medlem
När man ställer sig frågan varför det inte läcker information från utredningen så tror jag med stor säkerhet kan säga att det finns ingen information att läcka. Hade man hittat det minsta lilla som binder de stackars Litauerna vid brottet så hade man definitivt spridit informationen. Nu är frågan om man kan släppa prestigen eller om man till varje pris vill sätta dit dom oskyldigt anklagade.
2015-06-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Är det bekräftat så har ju Arne ändrat sin historia i så fall. Jag vet att jag hörde honom på filmintervjun säga klart och tydligt att han hittat handsken, och han sa det med sådan stolthet i rösten med. Kanske inte betyder så mycket då Arne är gammal och kanske blev så överväldigad av känslor och lycka över att en medarbetare hittade en ledtråd och sedan själv tog tillfället i akt att visa den. I den lilla stunden av eurofori av uppmärksamhet Arne upplevde då så glömde han kanske bort det för stunden att det inte var han som hittat handsken.

Precis! Vem fan är det som "hittat" handsken egentligen?
Hoppas bara att polisen har koll på alla detaljer, florerar rykten hit och dit i media, hans/deras mamma sagt si och så..Nä, skärpning från nu till 100% från polisens sida, detta fall ska lösas och mördaren dömas.
2015-06-19, 15:05
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Huruvida bröderna utgör snedtramp eller ej, återstå att se. Det sedvanliga polisarbetet pågår fortsatt oavsett vad som händer på måndagen.

Ja absolut, men är bröderna skyldiga ska jag äta upp min hatt, dom är inte skyldiga och ser fram emot upplösningen, synd att jag personligen inte kan bidra med så mycket annat än att be folk här hålla fokus uppe, säger som GW Jag vet fan ingenting, ge mig alla fakta så kan jag komma med relevant information, det jag känner mig bekväm med dock är att Litauerna är fullständigt oskyldiga.
Senast redigerad av Mickeavensis 2015-06-19 kl. 15:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in