Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 14:28
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
En användare här (med insyn) refererade till "konstiga personer" som hade rört sig på söndagen.
Som jag ser det finns det två kategorier;

1. Ortsbor som beter sig konstigt.
2. Personer som inte bor där men som befinner sig på stället och som beter sig konstigt.
Dessutom med en skåpbil och med öst-brytning. Lite märkligt att detta inte är mera hett i tråden.
2015-06-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Håller fullkomligt med dig. De konstiga personerna måste bo där eller inte bo där.

Uttryckte mig lite lustigt kanske. Min poäng var gällande demografin och identifieringen av de konstiga människorna.
2015-06-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall hade polisen haft bindande bevis vid häktningen genom mobilspårning. Men åklagaren sa att den inte hade det.

Nä, jag vet, men iom att de lagt locket på så pass hårt så kan det vara något man inte går ut med i nuläget. Jag spekulerar igen, sa att jag skulle sluta med det
Det kan även vara så att hon skulle hämta dem vid 19-tiden? Kanske 20-tiden, och att hon kom och hämtade dem utan att samtal gjorts?
2015-06-19, 14:31
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Mack-B Kan du tala om varför och hur det ser ut på kinnekulle när det gäller just arbetskraften.
Hur kommer det sig att dessa förmögna godsherrar måste anlita så billig arbetskraft.
Girighet kan jag förstå men finns det någon koppling till de eu-bidrag man får typ förbehåll osv.
Du kan ju det här!

Specifikt för Kinnekulle kan jag inte uttala mig om.

Men det är allmänt förekommande med gästarbetare runtom i landet på bondgårdar, mindre industrier, byggarbetsplatser, entreprenörer.

Jag vill påstå att det är mer vanligt än ovanligt att det finns gästarbetare på gårdar där det finns jobb till mer än 2-3 st.
2015-06-19, 14:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.expressen.se/gt/presskonferens-hos-polisen-om-lisa-holm/

Lena värkar i den här video mycket berörd, och jag har sett en annan video interview där hon också gråter, inte alls kall eller falsk, och ond??? det är ju totalt märkligt påhitt från din sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Intressant tanke tycker jag.

Ja, jag tycker också det. På baksidan finns ett skjul, verkar stå någon typ av perstorpsbehållare där(soptunnor).

Någonstans gör Lena av med kassationer, inte ovanligt att bönder hämtar kasserat livsmedel på bagerier och konditorier och utfodrar djur med det.
2015-06-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Att kvinnan gripits kan innebära att hon fått ett samtal och att hon sen kommit och hämtat männen vid caféet med bil, samt Lisa, levande eller död, det vet vi inte, undanröjning av bevis etc.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddande_av_brottsling

Men detta tyder på att det måste ha hittats nån form av hår eller blod i bilen, även om de inte går ut med vad som hittats för att inte sabba förundersökningen.
Fast tror jag att bröderna har haft tillgång till flera fordon bl.a. Traktor.
2015-06-19, 14:35
Medlem
hitta.se satellitbild

Titta på satellitbilden, spåren på åkrarna söder om husen på Blomberg. Har den som kört där varit nykter eller är det normalt? Är det ett meddelande från aliens? Det är något skumt med Blomberg.
2015-06-19, 14:35
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Specifikt för Kinnekulle kan jag inte uttala mig om.

Men det är allmänt förekommande med gästarbetare runtom i landet på bondgårdar, mindre industrier, byggarbetsplatser, entreprenörer.

Jag vill påstå att det är mer vanligt än ovanligt att det finns gästarbetare på gårdar där det finns jobb till mer än 2-3 st.
Aning om hur många anställda gästarbetare det var på Blombergs säteri?
2015-06-19, 14:36
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Fast tror jag att bröderna har haft tillgång till flera fordon bl.a. Traktor.

Visst det ligger något i det.

En traktor som cirkulerar runt på småvägar väcker sällan uppmärksamhet på landsbyggden, däremot en okänd skåpbil vill jag påstå att alla som bor på landet registrerar i minnet.
2015-06-19, 14:39
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
hitta.se satellitbild

Titta på satellitbilden, spåren på åkrarna söder om husen på Blomberg. Har den som kört där varit nykter eller är det normalt? Är det ett meddelande från aliens? Det är något skumt med Blomberg.

Men när är dessa satelitbilder ifrån?
2015-06-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
hitta.se satellitbild

Det kanske är någon som medelst traktor spridit ut dynga?
2015-06-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Visst det ligger något i det.

En traktor som cirkulerar runt på småvägar väcker sällan uppmärksamhet på landsbyggden, däremot en okänd skåpbil vill jag påstå att alla som bor på landet registrerar i minnet.

Fast det hade man nog kunnat använda även under veckan det söktes, tycker man

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in