2015-06-19, 09:52
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger
Man kan ju vara invandringskritisk utan att vara SDare -- men varför vill inte HBTQ-personer röra den här frågan? Det borde ju ligga i deras intressen att göra det.

Verkligen ge något exempel på detta?
Citera
2015-06-19, 12:03
Medlem
jazznegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Verkligen ge något exempel på detta?

Varför skulle man behöva vara SDare för att vara invandringskritisk? Man behöver ju inte vara sympatisör för något parti öht för att driva en viss sorts opinion eller vara intresserade av vissa sorters frågor.
Citera
2015-06-19, 15:19
Medlem
Nu är det väl så i detta svenska samhället att om man säger något negativt om invandring så är man rasist och röstar på SD, börjar väl bli bättre pga SD hade 18% i sista novus undersökningen. Nu handlar ju inte detta ämne om sd utan om att hbtq personer speciellt lesbiska aldrig säger något negativt om invandring och eftersom det är muslimer som mest kommer till detta land där det t om är dödsstraff för homosexualitet så är detta lite konstigt... Det hör lite ihop med hbtq rörelsen att älska invandring vilket jag tycker är mycket konstigt. Pratade med en tjej från Uganda (ej muslim) och hon tycker att homosexalitet är det sjukaste som finns, att hon tyckte det är rätt att dom får fängelse i Uganda pga homosexualitet. Hon har fått uppehållstillstånd i Sverige, det betyder att vi tar in personer som har mycket konstigt förhållningssätt till HBTQ personer... Dom blir ju bara fler och fler med dessa åsikter pga vi tar in fler och fler från många olika länder där det inte är accepterat. Tror inte det finns många svenskar (menar riktiga svenskar) som har emot hbtq rörelser, det är nog bara någon liten %. Frågan är igen, varför gillar lesbiska kvinnor muslimer, när dom avskyr dom??
Citera
2015-06-19, 16:17
Medlem
longbow4ys avatar
Man ursäktar deras beteende på grund av att de är invandrare. Man har alltså olika måttstockar beroende på etnisk härkomst.

Rasism helt enkel.
Men eftersom den inte drabbar fel etnicitet får den passera. Eller ja, till och med bejakas.
Citera
2015-06-19, 16:55
Medlem
RagGAnoFs avatar
Känns lite som att Ts baserar sin fråga på nån sorts stereotyp av hbtq individer, samt nån anedotiskt bevisföring.
Om detta ska bli serlöst så må tråden få nån sorts fakta, iallafall en undersökning var folk med hbtq läggning står i fråga vore av intresse.

För jag kan så tex säga att så är inte fallet av de jag känner, eller en stor del är likt mig liberaler och ateister.
Vilket kan va förståligt att man blir, varför ska man inte få leva som man vill.? Vilket av ganska många av er skulle ses som nån sorts multikulti förespråkare vilket.
Skillnaden är att vi inte har problem med multikulti, om det uppstår så fine, men vi har våra "grund regler" vilket gör all form av icke reformerad religion och intolerans till ett problem.
Citera
2015-06-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Skillnaden är att vi inte har problem med multikulti, om det uppstår så fine, men vi har våra "grund regler" vilket gör all form av icke reformerad religion och intolerans till ett problem.

Ha ha. "Grundregler". Den formuleringen känns nästan lite fundamentalistisk.
Citera
2015-06-19, 17:00
Medlem
grund regler, kanske personen menar någon grund med regler pga detta är ett ord och inte 2 ord
Citera
2015-06-19, 17:26
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Ha ha. "Grundregler". Den formuleringen känns nästan lite fundamentalistisk.

På sätt och vis är den vell det, likt de flesta ideologier?
Men ja, var en dålig formuleringen.

Samt erat tramsande om stavning evt dårligt formulerat känns lite tragiskt och visar vilken trams tråd detta är.
Kan man inte lyfta sig över sådant är hela diskussionen meningslös.
Senast redigerad av RagGAnoF 2015-06-19 kl. 17:29.
Citera
2015-06-19, 17:47
Medlem
Det handlar ju om hbtq och invandring och du med grund_regler kommer totalt från ämnet, sen är det ju lite roligt när man inte riktigt kan stava och använder särskrivningar när man försöker vara lite intelektuell man kan ju undra varför hbtq personer inte är mer invandringskritiska, detta är den stora frågan??? Har träffat många homosexuella och det är inte ofta dom är emot invandring, ibland bögarna men har aldrig träffat en lesbisk för man är ju ofta även feminist och som feminist så älskar man invandring, trots att detta inte har något med feminist att göra, tror att många inte ens vet vad feminist är, det är = jämlikhet!! Både män och kvinnor är ju feminister och även de flesta svenskar, jämlikhet är ju inte lika vanligt inom vår grupp flyktingar och asylsökande...
Citera
2015-06-19, 18:11
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Det handlar ju om hbtq och invandring och du med grund_regler kommer totalt från ämnet, sen är det ju lite roligt när man inte riktigt kan stava och använder särskrivningar när man försöker vara lite intelektuell man kan ju undra varför hbtq personer inte är mer invandringskritiska, detta är den stora frågan??? Har träffat många homosexuella och det är inte ofta dom är emot invandring, ibland bögarna men har aldrig träffat en lesbisk för man är ju ofta även feminist och som feminist så älskar man invandring, trots att detta inte har något med feminist att göra, tror att många inte ens vet vad feminist är, det är = jämlikhet!! Både män och kvinnor är ju feminister och även de flesta svenskar, jämlikhet är ju inte lika vanligt inom vår grupp flyktingar och asylsökande...

På vilket sätt, jag talade om att de hbtq personer jag känner förhåller sig till samma ideologi som mig vilket är liberal.
Vilket är rakt på spåret här då ts spörsmål var varför "dessa" ville ha multikulti vilket islutändan må koplas till vart man står idelogiskt.
Jag har på inget sätt försökt va INTELLEKTUELL(Föresten herr adjunkt, visst är det svårt att stava rätt? min ursäkt är enbart 4 års skola och dyslexi. Vad är din?) att efterfråga nån sorts jävla fakta är så grundläggande att till och med oskolade loosers som mig kan förstå värdet i det hela.

Jamen dåså, DU har minnsan träffat några som tycker så.
Om du inte kan se skillnanden på anekdotisk och statistiskt statistik/bevisföring så blir det ju lite svårt?
Samt är det lite svårt att diskutera med någon som inte änns kan acceptera att det kan finnas böghatare i ett parti.
Citera
2015-06-19, 18:18
Medlem
Kom på mig själv att stava fel men lät det vara, lite komiskt. Tycker dock att du hoppar på personangrepp och håller dig inte till ämnet, vem är det som är barnslig, eller??? Du är lite skrattretande om jag ska vara ärlig. Nu igen till hbtq, varför är dom inte invandringskritiska???? Sluta med ditt påhittade dyslexi, bara omoget. Du förklarar på ett sätt som man knappt förstår vad du menar för att låta som du kan din sak, lägger till ord som ska låta bra som inte har någon betydelse för ämnet...
Citera
2015-06-19, 18:19
Medlem
TheHollyhockGods avatar
För att "HBTQ-personer" är grundlurade.

Bara för att man har en fetish för t.ex. män behöver man inte köpa ett helt paket med beteende, politik, sätt att klä sig och prata. Det går alldeles utmärkt att fortsätta vara sig själv. Men alla från skolor till media tutar i människor att de måste köpa HBTQ-paketet, där det ingår fjollig vänsterpolitik, inklusive en massa saker som inte har någon koppling till sexualitet.

- Jag tror jag gillar killar.

- Grattis, du har är en HBTQ-människa! Här, ta ett HBTQ-kit. Det är komplett med lösögonfransar, medlemskort i Miljöpartiet, biljetter till finalen på Melodifestivalen och en familjepack glitter. Åh och självklart hatar du SD nu förtiden. Ta bort alla dina bruna vänner från Facebook. Instruktioner står på en lapp.

- Men, vad då, räcker det inte med att jag gillar killar... typ pussas och kramas, har sex med dem och så? Allt det där låter så...

- Nazist!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in