2015-02-11, 01:03
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Känner du själv några HBTQ-personer?
De flesta jag känner är mer emot invandring och islam än vad vanliga svenskar är. Så känner inte rikitgt igen mig i den beskrivning som du ger.

Exakt.
Min erfarenhet säger också att dom flesta hbtq personer inte är speciellt förtjusta i invandrare.
Egentligen ganska självklart, dom känner ju själv till att många invandrare avskyr homosexuella och inte minst transpersoner blir ofta trackaserade av vissa invandrargrupper.
Jag har själv sett hur muslimska unga invandrare har spottat mot transsexuella på gatan.
Citera
2015-02-11, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Det finns gott om dem. Prova att fråga vad de tycker om islam så får du se.

Men många tvekar inför invandringskritiska partier eftersom invandringskritik ofta har gått hand i hand med obefogat hat mot homosexuella. Bara för att man hatar rasfrämlingar behöver man inte hata homosexuella, men alla förstår inte det. HBTQXYZ-lobbyn må vara motbjudande utav bara h-lvete och RFSL är satans verktyg för att demoralisera folket, men det är en annan sak. Många lever faktiskt ungefär som vem som helst förutom att det är med en person av samma kön. Dessutom finns numera en del belägg för att gener som leder till homosexualitet kan leda till ökad fitness för nära släktingar på annat sätt. Bara det gör att homosexuella självklart bör omfattas av samma rasgemenskap som alla andra.

Det där påståendet är rätt skojigt faktiskt. Passar hyfsat bra in på mig, agerar som helt vanlig Svensson men finns där som en extra individ. Hjälper syrrans döttrar med läxor, är en buffert etc. Kan lägga tiden som en familjefar i normala fall, lägger på sina egna barn på diverse familjeangelägenheter. Så tanken med den rapporten (har läst den någon gång) kan vara högst trolig hos de familjer som fortfarande har nära kontakt med sina homosexuella barn / syskon osv.

Men jag måste erkänna att det finns en hel del HBTQ som gärna bara är en börda på sin omgivning, dvs att de tar upp så mycket plats och ska vara så hävdande och glamourösa att det oftast resulterar i en irritation. Är personligen extremt negativt inställd till "homo stereotypen", "diva komplex" och alla dessa riktiga drama queens. Sure lite feminin är ok, men när män får tjejerna att se manliga ut vill jag bara slita huvudet av dem(Transsexuella har ett eget fack, bedömer inte dem på samma sätt).

En annan kategori homosexuella jag har svårt för är gubbarna som letar yngre män, ibland raggar de på killar som inte ens är 15 år gamla, det är vidrigt. Alltid att man fick följa yngre killar ut när jag var samtalskontakt för yngre inom RFSL Nyköping. Anledningen var att de yngre killarna med frågor (typ 13-14 år gamla) inte skulle hamnade i kontakt med de här männen på vägen ut. I den åldern är man extremt känslig och saker kan gå otroligt fel.

Mycket av RFSL verksamhet är ok, främst deras mer civila uppgifter; rådfrågning, kuratorer osv. Men om man ser på Lobby verksamheten så har den i många fall spelat ut sin roll och jagar nu efter små smulor. De har liksom glömt att de redan planterat "the seeds of change", acceptansen för HBTQ är rätt så hög i Sverige och de som är direkt aggressiva mot HBTQ är mycket svåra att ändra på utan att de bara blir starkare i sin ståndpunkt. Den händelse som ändrar folks uppfattningar idag är "goda möten" med vardags HBTQ, inte idioter med pekpinnar som säger att deras livsperspektiv eller oro är fel.

Men sedan har vi då dessa religiösa typer som varken respekterar svensk lag eller HBTQ... De människorna är livsfarliga. När RFSL börjar sina kampanjer för att de ser en ökning i diskriminering och hatbrott mot HBTQ, mest på grund utav religiösa invandrare. Så lägger de i högsta växeln och skyller allt på "Svensk intolerans". Det är så kontraproduktivt, många som var likgiltiga känner sig nu beklämda och tycker HBTQ bara gnäller och aldrig kommer att bli nöjda osv.
Citera
2015-02-11, 08:09
Medlem
Det är nog inte det att HBTQ-personer vet hur det är att vara "annorlunda", det är nog snarare så att HBTQ-personer vet hur det är att vara utsatta. Vita cis-hetero, framförallt män, har nog allra sämst förståelse för människor i utsatta situationer och tenderar därför att vara mer cyniska. Cynicism kan i värsta fall i sin tur leda till rasism/sexism/homofobi, kategorier där vita cis-hetero män dominerar kraftigt.
Citera
2015-02-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jweidz
Det är nog inte det att HBTQ-personer vet hur det är att vara "annorlunda", det är nog snarare så att HBTQ-personer vet hur det är att vara utsatta. Vita cis-hetero, framförallt män, har nog allra sämst förståelse för människor i utsatta situationer och tenderar därför att vara mer cyniska. Cynicism kan i värsta fall i sin tur leda till rasism/sexism/homofobi, kategorier där vita cis-hetero män dominerar kraftigt.

Ur min personliga erfarenhet hamna "Cis-hetero vita män" rätt lågt på listan av de typer som har visat mig intolerans på grund av min sexuella läggning enbart. Vita hetero kvinnor och speciellt invandrar killar med religiöst ursprung är de som främst agerar negativt. Vita hetero kvinnor vill gärna behandla mig som en "icke man", vilket är otroligt diskriminerande. Invandrare har i normala fall inga skäl annat än att jag ska brinna i helvetet i förtid, istället för av naturliga skäl.

Invandrar kvinnor och "vita cis hetero män" är den kategorin av människor som mest sällan behandlar mig annorlunda. Visst vita cis män kan vara grova i käften osv. Men det är bara så "grabbar är", de tänker sig inte för häver ur sig jävla bög och sedan skäms dem för de vet att jag är där osv. De växer ur det så att säga. Möter väldigt ofta den här kategorin av vita cis män, grova i käften men det är del av de yngre årens sociala spel som kanske för utomstående personer blir helt fel. Killar mellan 12-16 år kan man dessutom inte räkna in i "Vita Cis män" för då hackar de på allt som inte är som dem. Män som är äldre än 50+ och anti HBTQ är svårare men det ligger mycket i den Anti HBTQ propagandan och rädslan för HIV epidemin etc.

Att fortsätta häva ur sig "Vita CIS hetero män" var fan man än går orsakar bara en kollektiv skuld effekt som sällan överensstämmer med verkligheten. Var mer konstruktiv seriously.
Citera
2015-02-11, 09:09
Medlem
ExecuteTraitorss avatar
Jag är "rasist" och bisexuell. Är varken engagerad i eller en förespråkare av organiserat bögeri. Mitt intryck är att homoorganisationer använder sig av skrämselpropaganda; homosexuella framställs som nästa grupp som de "hemska och irrationella" rasisterna ska ge sig på. Populationen är dessutom mindre än den heterosexuella, vilket försvårar anonymitet.

HBT är en minoritet, precis som judar. Många HBT:are resonerar (omedvetet) som så att eftersom de tillhör en minoritet så behöver de vara "toleranta" mot andra minoriteter. Detta är givetvis ett logiskt fel. Det är helt enkelt en överlevnadsmekanism; samma som leder till att judar förespråkar och frodas i en "tolerant" mångkultur som skänker dem en anonymitet som aldrig tidigare skådats i Europa.
Citera
2015-06-17, 10:06
Medlem
jazznegers avatar
Så fort någon invandringskritisk person försöker förklara det faktum att muslimer ogillar HBTQ-trams och att de faktiskt förtrycker bl a bögar så kallas det för "pinkwashing", att man använder vår kulturs vurmande för HBTQ som alibi för att "hata muslimer" och sprida islamofobi. Vad tycker ni om detta?

Det är lite märkligt att inte fler från HBTQ-sfären faktiskt protesterar mot hur homofobin från MENA-folket tystas i medierna, i samhällsdebatten... ja, i politiken.
Citera
2015-06-18, 07:04
Medlem
Det stämmer faktiskt, känner en lesbisk tjej och hon bara älskar invandring och muslimer och HATAR SD, hon säger att sd är emot homosexuella. Jag skrev ett email till sd och frågade hur dom förhåller sig till sd och enligt dom så har dom inget emot homosexuella och att man kan inte rå för vem man älskar och lägger sig inte i detta överhuvudtaget. Så enligt media så är sd emot men i verkligheten så har dom ingenting emot homosexuella.
Citera
2015-06-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Det stämmer faktiskt, känner en lesbisk tjej och hon bara älskar invandring och muslimer och HATAR SD, hon säger att sd är emot homosexuella. Jag skrev ett email till sd och frågade hur dom förhåller sig till sd och enligt dom så har dom inget emot homosexuella och att man kan inte rå för vem man älskar och lägger sig inte i detta överhuvudtaget. Så enligt media så är sd emot men i verkligheten så har dom ingenting emot homosexuella.

Och hur vet du att detta stämmer? Jag har diskuterat med med SD:are som uttryckt att Gaskammare är inte nog för bögar, och anser att homosexualitet är lika med pedofili.
I Höstas såg jag på ett valbord där SD propagerade så hade de textblad på engelska från amerikanska kyrkor att homosexualitet går att bota.

Så jag har sett homofobi i SD:led.

Nu i veckan var det en svensk man boende i Husby som skrev ett debattinlägg om att som homosexuell går det inte bo längre, men inte var det islamisternas fel inte, imanerna i Husby, akalla Kista lär ju ut att homosexualitet är lika med djävulen så tacka fan för att det blir mer homofobi i dessa områden då.

Samtidigt berättade en kvinna från arabländerna (ej muslim) feminist att homofobin ökat lavinartat i Husby, likså kvinnoförtrycket och att alla muslimska kvinnor blir ombedda att börja bära Nigaq.
Ochså i Expressen debatt, detta var för två-tre veckor sedan.

Svensken klagade på rasistiska kommentarer på Twitter, medan den arabiska kvinnan berättade hur sanningen ser ut i de muslimska stadsdelarna.
Citera
2015-06-18, 16:03
Medlem
jazznegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Och hur vet du att detta stämmer? Jag har diskuterat med med SD:are som uttryckt att Gaskammare är inte nog för bögar, och anser att homosexualitet är lika med pedofili.
I Höstas såg jag på ett valbord där SD propagerade så hade de textblad på engelska från amerikanska kyrkor att homosexualitet går att bota.

Nu i veckan var det en svensk man boende i Husby som skrev ett debattinlägg om att som homosexuell går det inte bo längre, men inte var det islamisternas fel inte, imanerna i Husby, akalla Kista lär ju ut att homosexualitet är lika med djävulen så tacka fan för att det blir mer homofobi i dessa områden då.

Samtidigt berättade en kvinna från arabländerna (ej muslim) feminist att homofobin ökat lavinartat i Husby, likså kvinnoförtrycket och att alla muslimska kvinnor blir ombedda att börja bära Nigaq.

Svensken klagade på rasistiska kommentarer på Twitter, medan den arabiska kvinnan berättade hur sanningen ser ut i de muslimska stadsdelarna.

Man kan ju vara invandringskritisk utan att vara SDare -- men varför vill inte HBTQ-personer röra den här frågan? Det borde ju ligga i deras intressen att göra det.
Citera
2015-06-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr

Vad exakt är det du försöker säga med detta inlägg?
Citera
2015-06-19, 07:51
Medlem
Jag tror inte ett ord på detta att sd hatar bögar och gaskammare och liknande, det där är någon efterkonstruktion, skulle varit utslängd från partiet för länge sedan med dessa åsiker, du är väl medveten om att dom rensar rejält i partiet just nu för att inte ha personer med för obekväma åsikter. Läs deras partiprogram och sök upp hbtq och se vad som står... Sen varför lesbiska älskar muslimska män är en annan fråga??? Jag menar som lesbisk i ett arabland kan det t om var dödsstraff!! Läste för något år sedan att bland homosexeulla män så har sd ganska hög andel röster, tror mer det är de feministiska lesbiskorna som hatar sd.
Citera
2015-06-19, 09:50
Medlem
retepm.s avatar
Folk är konformister. De kan inte tänka själva det är därför vi har den situationen vi har med 87% som hatar sitt eget land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in