Citat:
Ursprungligen postat av
rasbiolog
Det finns gott om dem. Prova att fråga vad de tycker om islam så får du se.
Men många tvekar inför invandringskritiska partier eftersom invandringskritik ofta har gått hand i hand med obefogat hat mot homosexuella. Bara för att man hatar rasfrämlingar behöver man inte hata homosexuella, men alla förstår inte det. HBTQXYZ-lobbyn må vara motbjudande utav bara h-lvete och RFSL är satans verktyg för att demoralisera folket, men det är en annan sak. Många lever faktiskt ungefär som vem som helst förutom att det är med en person av samma kön.
Dessutom finns numera en del belägg för att gener som leder till homosexualitet kan leda till ökad fitness för nära släktingar på annat sätt. Bara det gör att homosexuella självklart bör omfattas av samma rasgemenskap som alla andra.
Det där påståendet är rätt skojigt faktiskt. Passar hyfsat bra in på mig, agerar som helt vanlig Svensson men finns där som en extra individ. Hjälper syrrans döttrar med läxor, är en buffert etc. Kan lägga tiden som en familjefar i normala fall, lägger på sina egna barn på diverse familjeangelägenheter. Så tanken med den rapporten (har läst den någon gång) kan vara högst trolig hos de familjer som fortfarande har nära kontakt med sina homosexuella barn / syskon osv.
Men jag måste erkänna att det finns en hel del HBTQ som gärna bara är en börda på sin omgivning, dvs att de tar upp så mycket plats och ska vara så hävdande och glamourösa att det oftast resulterar i en irritation. Är personligen extremt negativt inställd till "homo stereotypen", "diva komplex" och alla dessa riktiga drama queens. Sure lite feminin är ok, men när män får tjejerna att se manliga ut vill jag bara slita huvudet av dem(Transsexuella har ett eget fack, bedömer inte dem på samma sätt).
En annan kategori homosexuella jag har svårt för är gubbarna som letar yngre män, ibland raggar de på killar som inte ens är 15 år gamla, det är vidrigt. Alltid att man fick följa yngre killar ut när jag var samtalskontakt för yngre inom RFSL Nyköping. Anledningen var att de yngre killarna med frågor (typ 13-14 år gamla) inte skulle hamnade i kontakt med de här männen på vägen ut. I den åldern är man extremt känslig och saker kan gå otroligt fel.
Mycket av RFSL verksamhet är ok, främst deras mer civila uppgifter; rådfrågning, kuratorer osv. Men om man ser på Lobby verksamheten så har den i många fall spelat ut sin roll och jagar nu efter små smulor. De har liksom glömt att de redan planterat "the seeds of change", acceptansen för HBTQ är rätt så hög i Sverige och de som är direkt aggressiva mot HBTQ är mycket svåra att ändra på utan att de bara blir starkare i sin ståndpunkt. Den händelse som ändrar folks uppfattningar idag är "goda möten" med vardags HBTQ, inte idioter med pekpinnar som säger att deras livsperspektiv eller oro är fel.
Men sedan har vi då dessa religiösa typer som varken respekterar svensk lag eller HBTQ... De människorna är livsfarliga. När RFSL börjar sina kampanjer för att de ser en ökning i diskriminering och hatbrott mot HBTQ, mest på grund utav religiösa invandrare. Så lägger de i högsta växeln och skyller allt på "Svensk intolerans". Det är så kontraproduktivt, många som var likgiltiga känner sig nu beklämda och tycker HBTQ bara gnäller och aldrig kommer att bli nöjda osv.