Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 10:58
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHIBCHA
Exakt min fråga , är det någon annan som har bekräftat mammans uppgifter ?

Eller så är det ett försök att skaffa alibi för sönerna? Men då finns det ju någon som sett dem att fika, dvs ett vittne och DÅ kan vi börja fundera på den tidsbrist som det blir att agera. Nu finner jag det lite underligt att man gett ett så exakt (passande) tidsangivelse...så det kan gå åt vilket håll, beror på hur man vrider på det men finns det ett trovärdigt vittne borde denna hittas omedelbart.
EDIT: tredje på bollen..
Senast redigerad av Titiana 2015-06-19 kl. 11:01.
2015-06-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Jag tror rätt GM sitter.
Jag tror att fikat 18.15 på Söndagen är ett fabricerat alibi.

Ser framför mig förhöret hos polisen:

FL: Vad gjorde ni runt 18.15-18.30 på Söndagen?
GM: Vi fikade hemma på verandan, skypade med morsan i Litauen.
FL: Ok, varför ringde/sms:ade GM1 till GM2 från en position som pekar på Cafet vid den tiden?

Case closed.

Ring Polisen! Du har löst det! . Allvarligt talat, sätt dig ner i båten...
2015-06-19, 11:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Du hade varit lika missnöjd om hon inte hade skrivit ngt. Vissa letar alltid fel.
Om detta vet du ingenting men svar nej.
2015-06-19, 11:03
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Ring Polisen! Du har löst det! . Allvarligt talat, sätt dig ner i båten...

Sitt ner själv, absolut ingen kan komma ihåg en tid så exakt som 18.15.
Tror du på det, tror du på att man kan gå på vatten också?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där med Interpol kanske får sin förklaring när FUP släpps.

I mitt huvud är inte faderns agerande det minsta märkligt. Det torde ha stått klart för honom ganska direkt när han kom fram att något hade hänt. Då agerade han snabbt och rationellt. Föredömligt.

Det kan väl ha o göra med astman faktiskt kände till öststatsbilen som Körde runt och försökte "fånga" flickor? Och/eller att man hade ögonen på litauerna och var rädda att de skulle rymma?1
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Enligt nyhetsrapporteringen så verkar det ju som att det fanns ett tydligt samband mellan MPs fynd, MGM och fyndet av Lisas kropp
http://www.expressen.se/gt/fyndet-som-ledde-till-lisa-holm-17/
Hur det än hänger ihop så känns det som att det var logiska slutsatser snarare än slumpen/sammanträffande som ledde till fyndet av kroppen.
Med det sagt så återstår att se om MGM verkligen är skyldiga.

Jo, jag förstår att fyndet leder till att männen och kvinnan blir gripna, men var står det i artikeln att fyndet har ett samband med att man hittade Lisas kropp? finbs det ett samband ? Eller jobbade polisen på flera fronter och fyndet av Lisas kropp råkade bara sammanfalla med gripandet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
hahaha hur ska mamman veta om dom fikat eller inte vid det aktuella klockslaget ?? tänkt lite för sjutton hon bor ju inte direkt granne med sina söner och kan ha sett vad dom gjort jösses folk är helt sanslösa

Men det har ju sagt många gånger och står i media att hon hört från folk boende i trakten som sett dom fika. Huruvida det ligger någon sanning i det, kan man ju dock spekulera kring. Det är alltså inte hon som sett dom fika!
2015-06-19, 11:06
Medlem
SteveBs avatar
Angående alibit med fika 18.15 enligt MGM:s mamma, var det möjligen kl 18.15 i Litauen?
Iså fall finns ju inget alibi pga tidsskillnaden?
2015-06-19, 11:06
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag försökte med en av våra större (skit) tidningar då jag känner en på redaktionen. Men nej, även hen sa att det är ovanligt tyst från annars så vanliga läckor. Så något märkligt är det med Lisa-fallet.

Ingenting märkligt med detta fall utöver det uppenbara. Riksmurvlarna har inga bra ingångar på orten att sticka till lite laxar. Lokalpressen skulle kunna ha det men dom jobbar troligtvis inte så.

Sen har givetvis polisen varit tydlig mot sina egna att läckor inte är acceptabelt. När brottet är som det är så verkar samtliga respektera detta. Detta är i princip odelat positivt och stärker allmänhetens förtroende för polisen.

-Nackdelen är att folk blir uttråkade och fabricerar egna teorier, den ena mer osannolik än den andra. Detta drar givetvis även ner kvalitén i denna flashbacktråd.
2015-06-19, 11:07
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag gillar inte riktigt det här,
"Café på klostret är inte längre bara ett café. Det är också en minnesplats för Lisa."
Sen när har ens arbetsplats blivit något mer än det är för att man utsatts för ett grovt brott?
Ny Engla mamma?
Caféägaren syftar sannolikt just på det som syns på bilden - att caféet faktiskt också har blivit en minnesplats för Lisa.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jag tror rätt GM sitter.
Jag tror att fikat 18.15 på Söndagen är ett fabricerat alibi.

Ser framför mig förhöret hos polisen:

FL: Vad gjorde ni runt 18.15-18.30 på Söndagen?
GM: Vi fikade hemma på verandan, skypade med morsan i Litauen.
FL: Ok, varför ringde/sms:ade GM1 till GM2 från en position som pekar på Cafet vid den tiden?

Case closed.

Mamman har inte påstått att hon pratade med sönerna i samband med att Lisa försvann. Däremot pratade hon med den äldre sonen samma dag som sönerna greps.

Hon hävdar däremot att någon i Sverige säger sig ha sett sönerna fika 18.15 just innan Lisa försvann. Om det finns ett sånt vittne vet inte.
Medlem
Citat:
Sitt ner själv, absolut ingen kan komma ihåg en tid så exakt som 18.15.
Tror du på det, tror du på att man kan gå på vatten också?

Men din stendumme idiot. Vet du om det är uppgett att de bekanta sagt "runt omkring 18:15", "strax efter 18" eller "EXAKT 18:15"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in