Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solar47
HÄR ÄR DET UTMARKERAT!
http://www.hitta.se/kartan!~58.54040,13.37104,17z/tr!i=aMFpqRba/search!q=Hovsg%C3%A4rde!b=58.53888:13.36271,58.541 91:13.37936!sg=true!t=combined/tileLayer!l=1

Ser ju mer ut som ett hus med garage än ett ställe där man förvarar nötkreatur.
2015-06-18, 22:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Det är det säkert... Men artiklarna är borttagna. Vad ä r det du inte förstår? Ska jag länka de borttagna aetiklarna för att du ska förstå?

Läs vidare om EU-reglerna... Så förstår du bättre.

Jag ifrågasätter inte att artiklarna är borttagna som du ser när du läser vad jag skrivit, eller hur? Däremot är den där frasen något som automatiskt står även under mitt namn. Han kan ha använt andra enklare vägar, t ex ringt upp media och bett dem ta bort saker om honom. Han kan ju ha vänner både här och där inom media som gärna hjälper honom.

Så här står det på sidan om EU-regler:

Citat:
Sökmotorer kan inte ta bort innehåll direkt från webbplatser, så även om innehållet tas bort från Googles sökresultat försvinner det inte från webben. Om du vill ta bort något från webben är det bäst att du kontaktar den webbansvariga för webbplatsen där innehållet finns och ber honom eller henne att ta bort det.

Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-18 kl. 22:45.
2015-06-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
OK, jag har gått efter Aftonbladets karta, men jag får väl lita på dig som bor i området.

Att jag bor i området får bli en lika stor trådsanning som att polisens skulle bo och känna till området här.

Vissa fynd är fel utplacerade på kartan alt finns inte inringade.
2015-06-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Läs tex om Anna Lindh-utredningen. Om utredare inte får spekulera kan de inte göra någonting annat än att just fika.
Det är för övrigt så forskning utövas också så det är något positivt. Vågar polisen inte spekulera är det något fel.

Helt rätt. Det som skrevs var att Polisen enbart gissade och är allmänt värdelösa. Självklart kan utredare spekulera om ett ev motiv, men när allt kommer omkring så kan de inte enbart hänge sig åt spekulation
2015-06-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Är det bebott eller helt öde?
Dom va alltså rätt nära när dom sökte i gödselcisternerna
2015-06-18, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
alltså lägg av

E du dum lr? Allt snuten har gått på gällande denna utredning har dom fått från de första dagarna på denna tråd. Videon på youtube, JW, JV, gästarbetare med mera..att dom spärrade av ladan igen var ju pga det blev ett sånt ståhej på alla FB som la upp teorier om att där fanns d mer o hitta. Du kan blunda för sanningen men jag kan garantera dig att det finns fler kompetenta som skulle lösa detta mord på FB än snutar därute som faktiskt jobbar på d. Ta inte snuten för några genier..om d inte ramlar ner på huvudet på dom så kommer dom aldrig hitta nått, o det gäller inte bara detta, utan andra fall/brott.
2015-06-18, 22:48
Vi knallar väl in på säteriet och tittar lite
https://se.search.yahoo.com/search;_ylt=A9mSs2zPLYNV2kkAgXsSOAx.;_ylc=X1MDMjEx NDczMDAwMgRfcgMyBGZyA2FsdGF2aXN0YQRncHJpZAN0NkJMTl ZLRVJhUzBRMm5PYnIuUFNBBG5fcnNsdAMwBG5fc3VnZwMwBG9y aWdpbgNzZS5zZWFyY2gueWFob28uY29tBHBvcwMwBHBxc3RyAw RwcXN0cmwDBHFzdHJsAzIzBHF1ZXJ5A2JpbGRlciBibG9tYmVy Z3Mgc.R0ZXJpBHRfc3RtcAMxNDM0NjYwMzMw?p=bilder+blom bergs+s%C3%A4teri&fr=altavista&fr2=sb-top-se.search&iscqry=
2015-06-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
E du dum lr? Allt snuten har gått på gällande denna utredning har dom fått från de första dagarna på denna tråd. Videon på youtube, JW, JV, gästarbetare med mera..att dom spärrade av ladan igen var ju pga det blev ett sånt ståhej på alla FB som la upp teorier om att där fanns d mer o hitta. Du kan blunda för sanningen men jag kan garantera dig att det finns fler kompetenta som skulle lösa detta mord på FB än snutar därute som faktiskt jobbar på d. Ta inte snuten för några genier..om d inte ramlar ner på huvudet på dom så kommer dom aldrig hitta nått, o det gäller inte bara detta, utan andra fall/brott.

Du borde bli chef för rikspolisstyrelsen. Tack vare ditt dektetivarbete så har vi äntligen fått det klart för oss att gripandet av MGM föranledes av polisens förarbete här på fb och youtube.
2015-06-18, 22:51
Medlem
Gården ligger i området Hovsgärde.
Polisen har varit där sedan i fredags.
Vi som bor här mår dåligt, men vet att det saknas mycket information här.

Lycka till i era utredningar.

/lm
2015-06-18, 22:56
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Så dum är ingen att man slänger ut ledtrådar dag efter dag på redan genomsökta ställen och som leder till sig själv, man gör sig av med kroppen och grejerna på samma gång, varför slänga grejer när man ändå har kvar kroppen, det är någon som vill sätta dit dom helt enkelt
Det mest sannolika är att ledtrådarna inte har placerats ut med flit alls.
2015-06-18, 22:58
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzmon
Gården ligger i området Hovsgärde.
Polisen har varit där sedan i fredags.
Vi som bor här mår dåligt, men vet att det saknas mycket information här.

Lycka till i era utredningar.

/lm

Förstår att ni mår dåligt. Önskar er all styrka att ta er igenom denna tid. Jag vet att det är mycket spekulationer nu men jag vill tro att vi alla gör det för att vi genuint bryr oss om vad som har hänt med Lisa.

Vet att detta inlägg är lite OT men hoppas ni moderatorer vet att jag inte har för vana att gå utanför sak och låter detta bero för de som drabbats av detta, inte bara anhöriga men folk som är i närheten och känner av detta mer än de flesta, behöver få veta att vi tänker på er.

Som sagt, all styrka till er.
2015-06-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det mest sannolika är att ledtrådarna inte har placerats ut med flit alls.

Hur tänker du då? Sönderslagen mobil,handske,ring och hjälm/jacka

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in