2015-06-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
WTF..

Verkar som en del tror att AJ är den skyldige då material med intervjuer etc med honom är borttagna, av någon anledning.. Inte du vill jag påstå men minsta lilla leder till hysteri här
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skane4ever
Men konstigt att sr-länkarna och även tv4-länken är döda

Jag tycker också det är konstigt. :/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Stoppa pressarna! En intervju med godsägaren är borttagen och vips, någon sitter och plockar bort material som har med AJ att göra för att han är den skyldige. Skärp er

Såg det också... Mycket märkligt..
2015-06-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazzmon
Titta på kartan, jämför Martops gård med Hovgärde.
Just det, där hittades hon i ett låst utrymme hos grisarna/vid dem.

Martorps gård som vi alla har sett bilderna från i alla kvällstidningar är den gården
där polisen hade sin "Pressträff"/informationsmöte klockan 00.15-00.30 natten mellan fredagen & lördagen.

Hovgärde ligger precis bakom dessa byggnader vi såg i live sändningen.

Så det är samma område vi alla pratar om.

Husaby MARTORP 53395 GÖTENE är huset som ligger vid infarten till huset Husaby BÄCKATORPET 53395 GÖTENE som är det samma som "Hovsgärde"

http://kartor.eniro.se/?q=Husaby%20B%C3%A4ckatorpet

Själv tror jag Lisa hittades i den lilla "Vita" boden som polisens vita brottsplatstekniker blev fotograferade i & utanför, om det inte var i den boden så tror jag att det var en av de större maskinbyggnaderna/ladugård på Martorps bondgård.
2015-06-18, 20:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Verkar som en del tror att AJ är den skyldige då material med intervjuer etc med honom är borttagna, av någon anledning.. Inte du vill jag påstå men minsta lilla leder till hysteri här

Ja. En länk som jag läste här om dagen fungerade men nu kan inte den länkas.
Skumt..
2015-06-18, 20:19
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Ganska enkelt att Litauerna är oskyldiga, jag har levt intimt med en litauer och dom är extremt ärliga, så säger en ärlig litauer nåt så är det absolut så..
Intressant. Har du övervägt att gå till polisen med denna information? Eller kanske direkt till åklagaren som kan släppa de på fri fot?
2015-06-18, 20:21
Medlem
The-Dentists avatar
Det börjar ser ut mer och mer som att litauer är oskyldiga och mördaren/mördarna är fortfarande på fri fot....
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
---Ringen hittades vid en sjö längre söderut. Inget har sagts om att den skulle ha varit Lisas.
Klockspännet vid Medelplana kyrka är väl det enda som funnits där? Och detta kan inte bestämt knytas till Lisa.
De fynd som kan knytas till Lisa, som delarna av mobilen, låg i en krokig bana mellan caféet och brödernas bostad

Det kan givetvis vara så att det är dåligt underbyggt att klockspännet vid Medelplana kan kopplas till BO. Vad som hittats vid Medelplana är även omtvistat.

Men om man tänker bort Medelplana så har vi ändå ett Hans och Greta-spår som fortsätter hela vägen till där kroppen hittades. Jag vidhåller att om tekniska fynd inte kan knyta de gripna till fynden så bör man överväga att fynden är planterade. Man måste tänka sig transport på någon öppen vagn för att kunna förklara hur fynden trillat av utmed vägar hela denna sträcka, och det är inte särskilt sannolikt. Alternativet är att fynden är medvetet droppade men då måste man fråga sig varför så få saker droppats. Det går inte att utesluta att någon aktivt eftersträvat ett Hans och Greta-spår, för det är just ett sådant vi ser.
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Via nätet? tror du inte polis kollat det? nog det första dom gjorde polisen
Har dom hittat mobilen?
2015-06-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Detta har aldrig hävdats, mig veterligen.

Ringen hittades vid en sjö längre söderut. Inget har sagts om att den skulle ha varit Lisas.
Hårspännet vid Medelplana kyrka är väl det enda som funnits där? Och detta kan inte bestämt knytas till Lisa.
De fynd som kan knytas till Lisa, som delarna av mobilen, låg i en krokig bana mellan caféet och brödernas bostad

Det måste ha hittats mycket grejer som inte är Lisas vid ett sånt stort sök
2015-06-18, 20:22
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Ja. En länk som jag läste här om dagen fungerade men nu kan inte den länkas.
Skumt..

Det stämmer för jag gick också igenom en del artiklar igår om AJ. Frågan är varför dom plockas ner nu. Kan någon ha betalat för att sopa igen spåren på internet. Mycket mycket märkligt.
2015-06-18, 20:23
Moderator
blomvattnares avatar
Här är en fungerande länk till en intervju med AJ.
Men det kanske inte är den ni söker?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in