2015-06-18, 10:32
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Det finns ingenting FPC kan göra rätt enligt dig eller hur?

Tycker det framgår med all tydlighet att det är inte är en ny order då FPC inte har kommunicerat detta själva, det finns en hänvisning till Saudiarabisk press och ordern är på exakt samma belopp som det som kommunicerades i tisdags.

Nu får du ju ge dig...

Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
För någon dag sen var det oseriöst att kommentera skrev du, idag är det oseriöst att inte kommentera.

Kryp ned i din troll låda och lek med dina ören.
För det första. Att komma med mothugg direkt efter en kritisk analys är ungefär i nivå med en 4-åring som skyller ifrån sig på andra när den har haft sönder någonting. Man får helt enkelt räkna med, och framförallt tåla, att ens verksamhet och vinstförmåga synas med neutrala ögon ibland också.

För det andra så ska man som ledning förtydliga om det kommer ut en nyhetsartikel som kan skapa missuppfattningar (observera att en analys inte är samma sak som en nyhetsartikel då analys är spekulation och nyhetsartikel är fakta). Hade det varit en negativt vinklad artikel som publicerats två gånger (som t.ex. att prognosen skrivs ner) så hade ledningen garanterat varit snabba med att hänvisa till den gamla nyheten.

Det är skillnaden. Den måste ni förstå. Så slipper ni bli arga om FPC en vacker dag kastas ut från börsen för att de inte kan hålla sig till regler, praxis och god sed.
2015-06-18, 10:57
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
För det första. Att komma med mothugg direkt efter en kritisk analys är ungefär i nivå med en 4-åring som skyller ifrån sig på andra när den har haft sönder någonting. Man får helt enkelt räkna med, och framförallt tåla, att ens verksamhet och vinstförmåga synas med neutrala ögon ibland också.

För det andra så ska man som ledning förtydliga om det kommer ut en nyhetsartikel som kan skapa missuppfattningar (observera att en analys inte är samma sak som en nyhetsartikel då analys är spekulation och nyhetsartikel är fakta). Hade det varit en negativt vinklad artikel som publicerats två gånger (som t.ex. att prognosen skrivs ner) så hade ledningen garanterat varit snabba med att hänvisa till den gamla nyheten.

Det är skillnaden. Den måste ni förstå. Så slipper ni bli arga om FPC en vacker dag kastas ut från börsen för att de inte kan hålla sig till regler, praxis och god sed.
Aha, problemet satt i att du inte kan läsa.

Du bör kanske gå en svenska kurs så du förstår dom här artiklarna istället för att tolka det som ny information?

Citat:
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards höjer sin intäktsprognos för andra kvartalet 2015 och helåret 2015.

Fingersensorbolaget har fått en order värd 375 miljoner kronor.

Citat:
Tillkommande order gör att Fingerprint Cards höjer sin intäktsprognos för 2015 till omkring 2.200 miljoner kronor, medan den tidigare prognosen var att den skulle uppgå till minst 1.500 miljoner kronor.
Fingerprint Cards höjer också intäktsprognosen för det andra kvartalet 2015 från att uppgå till minst 340 miljoner kronor, till att uppgå till omkring 390 miljoner kronor. Intäkterna för andra halvåret 2015 kommer enligt bolaget att bli väsentligt högre än tidigare prognosticerat och uppgå tillomkring 1.700 miljoner kronor.

Fingerprint Cards meddelade på morgonen också att bolaget fått en order värd 375 miljoner kronor avseende samtliga touchsensorer i sin touchsensorportfölj från en av Fingerprints modulpartners i Asien. Leveranserna planeras att huvudsakligen ske under det tredje kvartalet. Sensorerna kommer att användas av smartphoneleverantörer i Asien, skriver Fingerprint.

Fast eftersom även du fattade att det var samma order och att det inte var FPC som skickade ut informationen får vi väl anta att det inte var speciellt missvisande?

OFFTOPIC:
Välkommen till ignore listan aka troll listan.
2015-06-18, 11:37
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Aha, problemet satt i att du inte kan läsa.

Du bör kanske gå en svenska kurs så du förstår dom här artiklarna istället för att tolka det som ny information?

Fast eftersom även du fattade att det var samma order och att det inte var FPC som skickade ut informationen får vi väl anta att det inte var speciellt missvisande?

OFFTOPIC:
Välkommen till ignore listan aka troll listan.
Det är meningslöst att föra en diskussion med någon som gör sig dum i ett försök att dumförklara andra.

Men för de som inte är lika trångsynta som Zorb och inte heller förstår så innehöll gårdagskvällens nyhetsartikel kort och gott en prognoshöjning och en order värd 375 miljoner SEK och hänvisade till saudisk press.

För personer som inte är eller varit insatta och inte heller kollat bakåt i historiken så skulle detta lätt kunnat tolkas som att det är ny information (vilket även så gjordes om man tittar lite grann på placeras forum). När så är fallet, vilket det också var på vissa håll, är det väldigt viktigt att ledningen är ute tidigt och tydliggör att detta är en gammal nyhet och även hänvisa till tidpunkten för offentliggörandet.

2015-06-18, 12:16
Medlem
Grandesporross avatar
Debatten ter sig ganska meningslös då vi är på minus idag, den stora reuters konspirationen var det nog ingen som gick på tillslut sparkman. På sin höjd var det nån journalist/aktieägare som ville göra sig en snabb slant. Vi har tidigare sett kvaliteten i journalistkåren till både för och nackdel för FPC. Ett yrke där man kör med billiga knep, missvisande rubriker, trampa på andra utan hänsyn i generell praxis, allt för "allmänhetens bästa" .
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-18 kl. 12:18.
2015-06-18, 14:13
Medlem
zorb89s avatar
HAHAHA!

Säljreken de la ut vid 30kr har nu blivit köprek vid 129kr

http://www.svd.se/nu-ar-det-koplage-i-fingerprint-cards

Aja, det finns gott om tid att ge köprek då målkursen ligger 20 våningar upp med dagens dominans på marknaden.
2015-06-18, 14:46
Medlem
Citat:
HAHAHA!

Säljreken de la ut vid 30kr har nu blivit köprek vid 129kr

http://www.svd.se/nu-ar-det-koplage-i-fingerprint-cards

Aja, det finns gott om tid att ge köprek då målkursen ligger 20 våningar upp med dagens dominans på marknaden.

Jag har haft ögonen på Fingerprints en tid, och har nu fått loss 200k. Tanken att stoppa in rubbet är lockande, är dock lite orolig att den förväntade uppgången (som borde komma!) uteblir...nästan lite nervöst när det börjar komma KÖPrekar...

Ligger på 129:-, visst är det fortfarande rejält värde?
2015-06-18, 14:55
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan

Du förutsätter fortfarande att det var Lantto som kontaktade nyhetsbyrån för korrektionen och inte vice versa. Du verkar ta detta för sanning. Har du någon källa på det?

För övrigt helt rätt att korrigera den analysen då det förekom flera faktafel i analysen som faktiskt kunde misstolkas av marknaden. Alla som går in i FPC har inte hundra procent koll på marknaden även om de kan se en potential med företaget.

Detsamma gäller inte för en upprepning av en nyhet där det tydligt framkommer att källan inte är FPC. Hade det varit en ny order så hade FPC kommunicerat detta.
2015-06-18, 15:17
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Jag har haft ögonen på Fingerprints en tid, och har nu fått loss 200k. Tanken att stoppa in rubbet är lockande, är dock lite orolig att den förväntade uppgången (som borde komma!) uteblir...nästan lite nervöst när det börjar komma KÖPrekar...

Eftersom det finns en rejäl uppsida i FPC så är bästa tipset att ge detta:
- Läs på om marknaden
- Läs på om FPC
- Räkna fram motiverade aktiekurser
- Fatta ett långsiktigt beslut med target 2017-2019

Även ifall detta tar lite tid så är det klokast då kurserna jag tror vi når kommer ge stor avkastning till alla som handlat året ut. Fatta inget förhastat beslut så du sitter och svär om den sjunker för det kan den mycket väl göra men då måste man tro på bolaget och rida ut stormen.

Finns en hel del att läsa i den här tråden och du kan även läsa Crowhaters inlägg på Placera som är väldigt konkret i sina inlägg.

SvDs köprek är däremot inget att lyssna på, det är endast en teknisk analys och har inget med FA att göra.

Lycka till.
2015-06-18, 15:22
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Huawei Honor 7 Marketing Focuses on Fingerprints

Posted on June 16, 2015

A new Huawei smartphone is in the pipeline for the end of the month. The company has announced that its flagship Honor 7 will hit the market on June 30th.

The announcement came by way of a poster image uploaded to the company¿s official Weibo account. The poster prominently depicts fingerprint imagery, which heavily implies that the device will include fingerprint biometric capabilities ¿ most likely in the form of a rear-facing sensor, as recent leaks have suggested.

Rumours have also suggested that the phone will be released in two different versions, one standard and the other premium. If true, Huawei may be emulating the strategies of high-end rivals Apple and, more recently, Samsung, whose Galaxy S6 and S6 Edge smartphones came out earlier this year.

Huawei is also following suit in including fingerprint biometric capabilities, which are increasingly common on smartphones and will likely become standard within a few years. It¿s a timely move, considering that a number of mPayment platforms debuting this year will use biometrics as the basis for payment authentication, and the forthcoming Android M operating system will feature native fingerprint biometric capabilities via API.

Source: GizmoChina

Huawei Honor 7 Is Coming on June 30 With Fingerprint Sensor
..
2015-06-18, 15:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78

Jag lösgjorde lite pengar från ett annat aktiesälj (under 20k och inte 100k-klassen) men tycker 129 kr är alltför högt med att fylla på i FING nu. Retar mig att jag inte gick in med mer när den stod i 108 då jag trodde den skulle sjunka ännu mer. Jag hade väntat om jag var du, den känns högt värderat just nu även om ger hög avkastning på sikt.
2015-06-18, 15:37
Medlem
Citat:
Eftersom det finns en rejäl uppsida i FPC så är bästa tipset att ge detta:
- Läs på om marknaden
- Läs på om FPC
- Räkna fram motiverade aktiekurser
- Fatta ett långsiktigt beslut med target 2017-2019

Även ifall detta tar lite tid så är det klokast då kurserna jag tror vi når kommer ge stor avkastning till alla som handlat året ut. Fatta inget förhastat beslut så du sitter och svär om den sjunker för det kan den mycket väl göra men då måste man tro på bolaget och rida ut stormen.

Finns en hel del att läsa i den här tråden och du kan även läsa Crowhaters inlägg på Placera som är väldigt konkret i sina inlägg.

SvDs köprek är däremot inget att lyssna på, det är endast en teknisk analys och har inget med FA att göra.

Lycka till.

Jag vet. Har läst allt det där...och min analys är så positiv att jag knappt tror på den själv
Blir lite osäker just därför...allt kan ju hända, men detta företag har RUGGIG potential!
2015-06-18, 15:44
Medlem
zorb89s avatar
Jag har inte lagt ut min fulla analys här och kommer inte göra det då den är mega hauss med alla andra marknader inräknade och ett par år framåt, har endast räknat in smartphones här på FB

Vågar inte heller tro fullt ut på det men har vågat sätta allt jag har på att hamna åtminstone 50% under de kurserna och även det ger jackpot*10.

Imorgon är det midsommar och FPC kommer vara subjekt på vårat bord

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in