2015-06-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ketchupeffekten har väl varit ganska konstant sedan valet i allmänhet och under 2015 i synnerhet.
Det har publicerats 62 mätningar fr o m oktober. 49 av dem har varit rekord eller tangerat rekord. Resterande 13 har varit tillfälligt brus.

Det stämmer med rekorden.

Jag tittade på Sentio och såg att SD ökade från 12,9 till ca 15-16-17% i november för att sedan ligga still till april då de fick knappa 18 sedan nästan 19,5 i maj och nu 22,1 i juni. På status,st syns ett tydligt skutt september till oktober och sedan lite planande för att nu verkligen sticka rakt upp. Verkligen rakt upp!

Yougov föreföll ju ha viktat om efter valet och gick från 10-11% innan valet till 17,5 i december för att sedan i februari haft mellan 18,5 och 20,1.
2015-06-18, 15:19
Medlem
Readyfreddies avatar
När Novus kom insåg jag plötsligt att alla eventuella former av "utsträckta händer" kan sjuklövern stoppa upp någonstans. Nu ska vi ta makten på riktigt!

Vi ska ha statsministerposten och vi ska bestämma, möjligen göra små eftergifter om något annat parti ber riktigt snällt.

Skål Dinamarca

Citat:
Ursprungligen postat av Henget
Känner mig lika lycklig som en utvecklingsstörd på en Arvingarnakonsert!

2015-06-18, 15:20
Medlem
Blygfisens avatar
För en som inte är särskilt insatt i politik, hur korrekta brukar dessa undersökningar vara såpass långt innan valet?

Vad visade undersökningarna 2011 om valet 2014? Stämde siffrorna eller var det bara glädjesiffror?
2015-06-18, 15:21
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
För en som inte är särskilt insatt i politik, hur korrekta brukar dessa undersökningar vara såpass långt innan valet?

Vad visade undersökningarna 2011 om valet 2014? Stämde siffrorna eller var det bara glädjesiffror?

En grov underskattning av SD.

Vem vet, det kanske de gör fortfarande.
2015-06-18, 15:21
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Ja, om vi ska dra ett symboliskt streck när det inte längre är pinsamt att säga att man röstar sverigevänligt, kan vi nog dra det strecket precis här.

Dags att sluta dölja vad du tycker inför vänner och familj.
2015-06-18, 15:24
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod
Ja, om vi ska dra ett symboliskt streck när det inte längre är pinsamt att säga att man röstar sverigevänligt, kan vi nog dra det strecket precis här.

Dags att sluta dölja vad du tycker inför vänner och familj.

Jag dolde det inte ens för 15 år sedan.

Det är kanske därför jag idag lever utomlands......

Och inte ens kommer att återvända när Jimmie blir Statsminister.
2015-06-18, 15:26
Medlem
Ratis avatar
Fick ett formulär i brevlådan i måndags. Har för mig att det var från Skop. Så deras siffror kommer nog också snart.
2015-06-18, 15:30
Medlem
Moderat politiker: Stoppa invandringen för att stoppa SD
www.stefanolsson.nu/2015/06/18/dra-undan-mattan-for-sd-medan-tid-ar/

Lodenius: Jag har sagt i många år att SD har potential på 20 %
www.al-lodenius.com/2015/06/18/sd-och-dansk-folkeparti-lockar-runt-var-femte-valjare/

Rekommederar annars länkarna i min signatur för att följa diverse reaktioner på dagens siffror.
2015-06-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Kanske borde vi bl a skänka Lisa Holm, 17, och hennes öde några tankar i samband med SD:s
iögonfallande lyft i Sentio?

Skänka en tanke kan vi nog göra, men jag tror inte att den händelsen har något med SDs utveckling att göra. SDs sagolika framgång beror på invandringen, tiggarna och politikers inkompetens.
2015-06-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen

Det går ju inte att veta, och det svänger rätt mycket i OI. Men Sentio är vad jag vet de som varit absolut mest träffsäkra vid senaste valet. Inte bara vad gäller SD utan i stort. Vilket får en att fundera över vad som hänt med KD...
2015-06-18, 15:35
Medlem
JerrysModevisnings avatar
Spelar fan ingen roll om så halva SD skulle ha en hemlig agenda av att hata negrer, faktumet om att de är de enda som har fattat invandringen inte är hållbar och drar Sverige ner i avgrunden kvarstår.

Den enda i riksdagen som Åkesson inte vunnit över i debatter innan de ens infunnit sig i talarstolen är nog psykopaten Reinfeldt. Tror dock hans ego är för stort för att komma tillbaka och vara personligt ansvarig till att inte kunna stoppa SD. Skulle säga att ALLA partiledare idag är medlöpare och i högsta grad ansvariga för SDs fantastiska siffror!

Enda sättet att stoppa SD är att ta efter deras invandringspolitik! Kom igen nu Moderaterna...
2015-06-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Och som grädde på moset kommer DF att få minst 18% ikväll. Detta tillsammans med triss i SD-jordskred i tre separata mätningar innebär att Aftonbladets ledarredaktion och 7klövern kommer att få "fira" midsommar storgråtandes. I hällregn. Det kanske finns en gud ändå.

(Aftonbladet kanske dessutom fått förhandsinfo om nästa Inizio, så att de har en extra sak att gråta över som vi inte känner till).

Citat:
Ursprungligen postat av hemligt.konto
Chock imorse när PK-hjonen satte frukostflingorna i halsen till Novus 18%

Med tom blick upprepade de mantrat "Vi är 82%!!" medan de vaggade fram och tillbaka i TV-soffan. Dagen fortsatte med "Vi är 80%!!" för att sedan bli "Vi är 78%!!!".

Finns det några smaskiga twitter-reaktioner? Eller krönikor? Jag vill suga i mig så mycket PK-ångest som det bara går denna dag! Jag kan bara tänka mig hur det skulle kännas för mig om det t.ex. var F! som presterade så här, och få mitt nyhetsflöde fyllt av självsäkra jublande extrem-feminister hela dagen. Jag hade blivit fullkomligt apatisk och känt en enorm frustration, det är så jag föreställer mig twittervänsterns reaktion. Kallsvettiga och tomma blickar, spontana ilskeutbrott, gnisslande tänder och med dystopiska framtidsscenarier som flimrar innanför ögonlocken. De stackars hjärntvättade imbeciller som faktiskt tror på att SD=NAZI-STJÄRNTALSFASCISTER som vill elda med judebarn i igelstaverkets CFB-pannor måste ha fullkomlig dödsångest och panik en sån här dag, det är nästan lite synd om dem, men det finns väl psykofarmaka som hjälper.

Det var länge sedan jag kände sådan genuin glädje som nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
När Novus kom insåg jag plötsligt att alla eventuella former av "utsträckta händer" kan sjuklövern stoppa upp någonstans. Nu ska vi ta makten på riktigt!

Vi ska ha statsministerposten och vi ska bestämma, möjligen göra små eftergifter om något annat parti ber riktigt snällt.

Skål Dinamarca

Så är det. SD bör sätta sig i regeringsställning först de verkligen kan vara med att påverka. KD har helt övergett sina väljares kärnvärden. Det straffar sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in