Helt otroligt! Samtidigt logiskt. Svensken vill ha ett helt annat samhälle än DÖ:s sjuka massinvandring och mångkultur. 22% och nästan lika stora som S och M! Fantastiskt!
Men är det inte ovanligt med tre mätningar samma dag? Oavsett resultat? Brukar kanske vara så före stora helger?
Det känns inte på något vis orimligt att SD kan bli största parti i någon OU inom någon eller några månader.Ska vi gissa på augusti/september?
Det är mycket möjligt att SD kan nå siffror runt 40% om de andra partierna inte anpassar sig till folkviljan. SD har redan idag 22% av rösterna. För 2-3 år sedan hade de hälften av det så det kan gå väldigt snabbt när man retar upp befolkningen. Folket fruktar inte längre SD utan utgår från att de vill väl och skall ta ansvar. Vilket de är beredda att göra, från topp till tå.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-06-18 kl. 15:01.
Prediktionerna för ett parti baseras på modellen av nuvarande väljarstöd för det partiet, samt på modellen av OI-specifika parametrar som beskriver systematiska och slumpmässiga fel. Det finns inga egentliga förutsägelser om framtiden baserat på nuvarande trend eller liknande i prediktionerna.
Kanske du skulle ha länken i din signatur så den är lite tillgängligare?
Hade inte Östersundsposten börjat ett sammarbete med Sentio? Ser inget om denna undersökning på www.op.se Förra gången när C gjorde ett kanonresultat i Sentio slog de på stora trumman. Med dessa resultat på SD och C på lite över 6% var det inte lika roligt.
”Det var ungefär 20 procent av dem som röstade på Miljöpartiet 2014 som också röstade på dem 2010. Så partiet har en extremt liten kärna”, säger Torbjörn Sjöström.
Jag fick reda på att SD hade passerat 20% när jag gick hemåt samtidigt som jag bläddrade i metro, Yougov SD 20,1% Och man blir så där otroligt glad i hela kroppen och får ett sådant där fåraktigt leende som får när man är glad i hela kroppen
Då hade jag fortfarande inte kommit hem och slagit på laptopen och sett sentios siffror, när jag gjorde det så höjdes mitt blodtryck
Frågan är vad som har hänt. Det räcker inte med allmän misär som varit ungefär likadan ganska länge. Nu vill vi ha en djupanalys från Demoskop eller Novus.
Skulle detta bli valresultat har SD och M eller SD och S egen majoritet! Det borde skrämma upp "de andra". Jag tror inte som någon skrev att SD peak:at, utan jag hoppas och tror att detta är inledningen på ketchupeffekten.