Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Om jag har förstått det hela rätt så var Lisa sist ut ifrån Cafét, och hon hade nyckel och låste efter sig?

Är inte det lite märkligt att man som ägare lämnar ansvar åt en 17åring att stänga och låsa efter sig? speciellt någon som bara jobbat där 6 dagar.

Borde inte ägaren varit där vid stängningsdags och tagit hand om dagskassa o.s.v
Det var inte Lisa som låste, det var hennes två kollegor varav en är 21 har jag för mig.
2015-06-18, 14:11
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
De första 3 fynden efter vägen var väl mobildelar + mobilskal? Det är ju sånt man gör sig av med så fort som möjligt om man ska föra bort en person. Med tanke på att de hittades nära en väg kan det väl tänkas att de slängts ut genom ett bilfönster?

Absolut! Det tror jag också, det är därför jag ställer mig frågande till om detta var planerat. Hade MGM planerat att föra henne till Martorps gård för att begå brottet verkar det ologiskt att slängts ut sakerna på vägen hem till deras eget hus. Då hade de ju varit smart att ta med i planeringen att hennes saker skulle hamna där kroppen hamnade.
Det är just fynden och var fynden gjorts som gör att min teori tyder på något som från början inte var planerat eller som om det var planerat gått snett.
2015-06-18, 14:11
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Samma byggnad? Där är det uppenbarligen stängt och de bryter sig in bredvid dörren.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20957842/744/normal/6e6a03983a133/MFZQRTXYTO7JZEUIRT2CEOOFAZS.JPG
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20957816/800/normal/efc75bb061301/FNY7GXAGOSRMJU9ZTZB8LE7H60Z.JPG
Intressant att det är så pass ljust utomhus. Det borde betyda att detta skett ännu närmare gripandet än runt 22. Att polisen var på Martorp så pass tidigt, bör betyda att de hittat rätt GM.

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Absolut! Det tror jag också, det är därför jag ställer mig frågande till om detta var planerat. Hade MGM planerat att föra henne till Martorps gård för att begå brottet verkar det ologiskt att slängts ut sakerna på vägen hem till deras eget hus. Då hade de ju varit smart att ta med i planeringen att hennes saker skulle hamna där kroppen hamnade.
Jag gissar på en berusad GM.
2015-06-18, 14:12
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Om jag har förstått det hela rätt så var Lisa sist ut ifrån Cafét, och hon hade nyckel och låste efter sig?

Är inte det lite märkligt att man som ägare lämnar ansvar åt en 17åring att stänga och låsa efter sig? speciellt någon som bara jobbat där 6 dagar.

Borde inte ägaren varit där vid stängningsdags och tagit hand om dagskassa o.s.v
Hade Lisa jobbat där i endast 6 dagar?
2015-06-18, 14:12
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Här är någon som tagit en bild bara på den byggnaden:

http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=06ec7ec0-e99c-4322-895a-36f56ee13f28&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=880&height=587&q=80

Som du ser är en dörr öppen, och det är troligt att det var där de bröt sig in.
Den här bilden uppges visa när polisen bröt sig in i byggnaden genom att bända upp plåtväggen till vänster om den mindre dubbeldörren som syns på din bild. Därefter öppnade man troligen den större dörren inifrån:
https://minfil.org/F4Oci6b0bc/polisen_bryter_sig_in.jpg
2015-06-18, 14:13
Medlem
Många får dåliga vibbar av AJ, vad skulle han ha för vinning eller motiv till att mörda henne?
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Många får dåliga vibbar av AJ, vad skulle han ha för vinning eller motiv till att mörda henne?

Nada. Om han inte är sjuk i huvudet.
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Den här bilden uppges visa när polisen bröt sig in i byggnaden genom att bända upp plåtväggen till vänster om den mindre dubbeldörren som syns på din bild. Därefter öppnade man troligen den större dörren inifrån:
https://minfil.org/F4Oci6b0bc/polisen_bryter_sig_in.jpg

Sitter det inte en nyckel i dörren till höger om polistjejeN?
2015-06-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennyCrane
Japp där är vi helt överens

Är inte helt övertygad om gästarbetarnas skuld, mer än att täcka upp för någon annan, och därför behöver det inte finnas nån vodare logik. Är det INTE gästarbetarna, så är det väl väldigt praktiskt att lämna alla spår i riktning mot dom.
Men jag vet inte.
Bara att NÅT av betydelse hittades vid det huset.
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Intressant att det är så pass ljust utomhus. Det borde betyda att detta skett ännu närmare gripandet än runt 22. Att polisen var på Martorp så pass tidigt, bör betyda att de hittat rätt GM.
Och dessutom är avspärrningarna redan uppe. Och man spärrar väl inte av ett område innan man gjort ett fynd?

Fast å andra sidan så verkar det nästan som att de fick upp ögonen för den byggnaden efter att avspärrningen var uppe vilket då kan tyda på att fyndet gjordes någon annanstans på gården. Och att man därefter spärrade av och började undersöka resten.
Senast redigerad av David-Hume 2015-06-18 kl. 14:19.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Om hon har hittats i ett svinstall som någon hört på byn skulle ju det förklara flera polisers reaktioner.....hemska tanke...

Det skulle förklara en del ja....tekniker i skyddskläder på olika platser inom Martorp... tyvärr
2015-06-18, 14:15
Medlem
Rickaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingisking
Hörde precis från säkra källor att LH hittades styckad och inslängd till grisarna i ladugården delvis därför obduktionen tar sådan tid för är svårt att hitta gärningsmannens dna på en styckad kropp som grisarna tuggat på. Sjuka jävla idioter må dom brinna i helvetet

Jasså, vad har du för "säkra källor"? Sluta att förstöra tråden med massa skitsnack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in