Citat:
Ursprungligen postat av
Tomato
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har sett en uppgift om att MP ville att bröderna skulle låsa upp. Dom tvärvägrade.
Det va så det skulle ha börjat. Tyvärr så har jag också glömt var jag läste det.
Det har jag inte läst?
Om så nu skulle vara fallet har jag full förståelse för det.
Varför skulle de låsa upp för en okänd till sin arbetsgivares utrymmen?
Det skulle förklara om de blivit förbannade också i så fall.
Om detta stämmer finns GM i gänget av de 100-tals pers som ingick i MP:s skallkedja. MP har inga som helst mandat att syssla med husrannsakan, och får öht inte ens ge sig in på privat mark utan tillstånd. Någon i MP gänget styrde alltså gruppen i en viss riktning.
Det är en del detaljer som lagts åt sidan här på fb som borde granskas närmare.
1: Lisas färdväg med moppe, hur åkte hon egentligen till caféet ?
(åker man i google-maps finns det en genväg som hon tjänade flera kilometer på, denna genväg är ju exakt samma väg där man hittat en del av hennes tillhörigheter i riktning mot gästarbetarna)
http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg
2: Externa besökare, söndagen hade ett stort event intill vid Kinnekulle ring med Saab Turbo-klubben.
3: Moppens skick, det anges att den hittades parkerad och olåst bakom caféet, men eftersom farsan drog igång storlarm direkt och dessutom får ut militärpersonal när han hittade den tyder detta på att det fanns en skada på moppen. Hade den varit oskadad hade han ju börjar fara runt området och fråga efter henne, här drogs det direkt igång en skallkedja, dessutom letade militären i vattendrag så storyn om moppen måste detaljgranskas , speciellt med detta inlägg nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Jag har en nära bekant som bor i samma område som PC. Redan kort efter försvinnandet hade min bekanta militärer runt tomten som letade efter LH eftersom det tydligen rinner en å genom området, och tydligen letade de efter LH i det vattendraget. Samma vattendrag rinner förbi huset där denne PC bor. Ifall dessa militärer pratade med PC samma kväll kan det förklara varför han blev tidigt involverad i sökandet.
Ser man på följdutvecklingen är alla detaljer baserade på direkt närhet till väg, arbetsplats,moppe, hennes utspridda grejor och att hon hittades i ett låst utrymme intill den väg som förmodligen också var hennes "smitväg" som hon kunde tjäna många km på.
Det här kan antyda att hon faktiskt åkte iväg en bit och sen kolliderade med någon, denna person fick panik, slängde in henne i bilen och dumpade sen henne i det utrymme som låstes, sen körde personen i riktning mot caféet och kastade ut delar av hennes grejor på vägen dit för att sen ställa tillbaka moppen eftersom denna person kände till hennes arbetsplats. När sen moppen var tillbakaställd tog personen en annan småväg tillbaka och kastade då ut lite smågrejor till för att sen åka hem och gömma undan sin bil.
Frågan är om det har ställts undan en gammal Saab turbo med plåtskada fram som ev fanns med i Kinnekulle-eventet, tiden matchar exakt då dom slutade 17 på Söndagen och Lisa stängde tidigare än 18 samma dag, stor chans att personen körde hem för fort och hade krökat,smällde i Lisa någonstans där hon då kanske bröt nacken om hon flög av moppen.
Detta behöver ju inte betyda att personen till 100% är närboende, och inte heller att "hansogreta-spåret" var avsiktligt mot Letterna, utan att smällen i fråga har skett inom detta område med efterföljande "åtgärder" av en panikslagen person. Men när sen MP dyker upp med en jättearme av frivilliga, inser personen att det är en tidsfråga innan hon kommer att hittas eftersom folk börjar hitta hennes grejor, att personen ställde upp hos MP tyder på att denna deltog i något försök att kunna gå runt och försöka leda spåret mot gästarbetarna genom att peka ut det låsta utrymmet.
Lisa hade jobbat allt för kort tid för att något psyko skulle börja lägga upp onda planer, och söndagen var första dagen som hon själv körde dit på moppe, så det kan inte ha skett någon kartläggning av henne. Däremot är det troligt att hon valde små grusvägar för att tjäna tid och km, där något hände.
Sen har vi detaljen med hur snabbt militären kom ut, fanns det en hotbild mot familjen sen tidigare om vi ser till farsans bakgrund.